יום שני, 19 בדצמבר 2011

לוח המודעות החרדי: חיים מאושרים באחוזת הר יונה וצ'ולנט חלומי בקיבוץ אילות

ד"ר שלמה טיקוצינסקי העביר לי שתי מודעות שצילם בשבוע שעבר.

א. רשע מרושע

המודעה הראשונה היא המשכה של מודעה שפרסמתי כאן לפני כמה ימים, וגם היא נאבקת בנורמה שהשתרשה בציבור ה'ליטאי'  'תן חתן 'עילוי'  קח דירה (מרוהטת) על חשבון אבי הכלה'.

בעצם, המודעה הזו אפילו קודמת בזמן, כי במודעה הקודמת היו כבר 5,646 משפחות ליטאיות מאושרות, ואילו במודעה הזו הם עדיין 5,342 משפחות.



מסביר שלמה:
הנוהג הפסול של 'דרישת דירות' עדיין רווח בציבור הליטאי לדאבוננו. השידוך הוא 'עסקה' לכל דבר. הורי הכלה מתחייבים לסכומים עצומים שאין ביכולתם לפרוע, ורק התקפות הלב מסיימות את העניין. הרבנים מתריעים – אבל המציאות החברתית חזקה מכל.
זו אחת התופעות המעניינות ביותר של סמכות נטולת שיניים, או דינמיקה חברתית המנצחת כל סמכות, כולל זו שהיא מנפנפת בה ומדברת בשמה (כאשר זה נוח כמובן, ולא מתנגש עם נורמות חברתיות-מעמדיות).
מכל מקום, מי שייענה לקריאה יוכל להשיג דירת שלושה חדרים במחיר זול במיוחד ב'אחוזת הר יונה'. כלומר, אל תדרשו את הדירה מההורים, אלא מנציגינו...

אין לי מושג איפה נמצאת אחוזת הר יונה  בצפון או בדרום? חוץ מהרמז שהיא נמצאת 'בפסגת ההר', אין שום כתובת או זיהוי גיאוגרפי שיקל למצוא אותה על המפה. אבל כיוון שבליטא אין הרים, אני בכל זאת מניח שמדובר במדינת ישראל.

ב. נופש חלומי

חג החנוכה בפתח, ועל שמונת ימי החופשה של החרדים מתקוטטים בתי מלון בעיר אילת ובקיבוץ אילות (!). כולם מציעים 'מבצעים' של נופש חלומי, מוכשר באלף ואחד הכשרים למהדרין. 'כל מיני גופים רבניים מתקוממים נגד '"עיר הטמאה" אילת', מסביר שלמה, ומבטיח: 'המשך יבוא'...


כדאי לעיין בדקדקנות ב'קומיקס' המשונה הזה שמראה את עולם הדימויים והמושגים שכרוך ב'נופש חרדי'.

בבר אפשר לקבל שוקוצ'ינו חם 24 שעות

הטשולנט כבר מריח...

היה שווה לבוא לכאן מניו-יורק
וסתם פרט קטן: את הלוגו שבצד ימין למעלה גנבו הגרפיקאים בלי בושה ממוסף '7 לילות' של ידיעות אחרונות.



2 תגובות:

  1. גוגל מגלה שהר יונה הוא פרויקט לחרדים ליד נצרת עילית
    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:UzbbZbieEpEJ:www.bhol.co.il/article.aspx%3Fid%3D29965+%D7%94%D7%A8+%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%94&cd=2&hl=iw&ct=clnk&gl=il

    השבמחק
  2. זה ליד המחלבה הידועה:
    Cheeses of Nazaereth

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.