יום שני, 26 במרץ 2012

היכונו לפסח: הטירוף מתחיל...

המכה ה-11

משנכנס ניסן מרבים בשיגעון. אין לך שנה שבה לא תופענה חומרות חדשות לפסח שכמותן לא שיערו אבותינו מעולם (אני מרשה לעצמי להזכיר לכם את הרשימה על נייר הטואלט הקדוש).

א. הקרב על הוועד

איזה כיף לייסד ועד רבנים חדש, והפעם אחד ההזויים שבהם  'הוועד לכשרות המים', ש'נתייסד לתועלת הרבים' והוציא עתה קריאה נרגשת לכבוד פסח תשע"ב.

אנשי הוועד, שמכוון את פעולותיו בעיקר לאחב"י שבניו-יורק, מציעים לכם לרכוש כל מיני פילטרים שיזהו פירורי חמץ ושרצים מיקרוניים וישמידו אותם בטרם יעזו לחלל את קדושת החג.







אני יודע שלא תאמינו לי, אבל למחמירים במיוחד יש גם 'גלאט-פילטר' (בקרוב בנח"ל החרדי?).


ב. כפפות נטולות חמץ

ד"ר אלי לוין, שהוא גם רופא שיניים, שמח לגלות שהשנה יוכל לטפל בלקוחותיו גם בחול המועד (בשינוי כמובן). אמנם, מצד אחד 'המוצר אינו סטרילי', שזה בערך כמו 'המציג איננו רופא', אבל מצד שני אין שום חשש חמץ. לא עדיף?


ג. ישוע נצלב בפסח!

ואם חשבתם שאנשים משונים יש רק בקרב בני עמנו, אז התשובה היא שלילית בהחלט.

הנה מה שצילמתי לפני שבועיים באחת מתחנות הרכבת התחתית של ניו-יורק. לאיש הנלבב הזה יש מטרה ברורה בחיים. הוא מתעקש להוכיח שישוע נצלב בי"ד בניסן, ערב פסח, ולא ביום שישי שקדם לו.

שאלתי אותו למה זה כל כך חשוב לו, אך הוא שתק, הושיט לי את הדף המשוכפל ועמוס הדיאגרמות שהכין במו ידיו, והביט בי בחמלה השמורה עמו לטיפוסים קשי הבנה כמוני.


7 תגובות:

  1. Dear David:
    OCD = "Orthodox Compulsive Disorder
    Very timely post. Several years ago a jewish mail group had a prank posting about checking behind door knobs for chametz. The prankster
    apologized but today, I daresay, he would probably be considered to be serious.
    PLEASE, David when trolling the subways for nutjobs, always be very careful
    to stand back far away from the tracks.

    השבמחק
  2. בענין הכפפות - במו עיני ראיתי כפפות שכדי שיהיה קל לחובשם, מולאו בצידם הפנימי באבקת מבוססת על עמילן מרוכב כולל גלוטן שהוא חמץ גמור.

    השבמחק
  3. שכחתי לציין שהכיתוב "המוצר אינו סטרילי" נועד למניעת שימוש לצרכי רפואה, כמו רופא השיניים. הכפפות מיועדות להגנה על הידים ולחצוץ בין הידים לדברי המאכל (סלט, למשל).

    השבמחק
  4. אהבתי. למרות שאני שונא את ההחמרות ואפילו את הקלות שבחמורות, וגם לא מקיים אותן בשמחה אלא כדי לרצות את אשתי, יש בזה משהו מיוחד שנותן אווירה פסחית משהוא, לא לפסוח על ההחמרות ואפילו על הקלות שבחמורות.

    השבמחק
  5. עלי כהן, קופנהגןיום שישי, 11 אפריל, 2014

    הנה מודעה, המצויה באמתחתי מעתון "מעריב". תגדירו אותה כפי שתרצו . אני מעתיק אותה מילה במילה. מסיבות טכניות לא הצלחתי לעשות "העתק" ו"הדבק" וזאת הסיבה שאתם מקבלים את הנוסח הכתוב בה, בלי לראות אותה במו עיניכם
    אל ציבור קוראינו
    בחג הפסח נחרוג מהרגלנו
    ולא נגיש את עמודי העתון מודבקים,
    מאחר שהדבק הוא חשש חמץ.
    נשוב ונדביק את העמודים כדרכנו,
    לאחר החג.
    בברכת מועדים לשמחה
    הנהלת "מעריב"

    האם ה'דבקות' הזו בשגיונות חלק זעיר מקוראי העתון הביא את "מעריב" לעברי פי פחת? לאלוהים הפתרונים.

    השבמחק
  6. כשרות המים: מדובר על תולעים. לרוויה!

    השבמחק
  7. חוצפית המתורגמןיום חמישי, 09 מאי, 2019

    סנהדרין (מג, א): "והתניא בערב הפסח תלאוהו ליש"ו הנוצרי והכרוז יוצא לפניו מ' יום קודם שהוא יוצא ליסקל על שכישף והסית והדיח את ישראל כל מי שיודע לו זכות יבא וילמד עליו ולא מצאו לו זכות ותלאוהו בערב הפסח".

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.