יום חמישי, 12 באפריל 2012

כשר אבל מסריח: 'מגדל' מציעה ביטוח כשר לפסח

קשה להאמין לאלו תהומות של התבטלות, התרפסות וטיפשות יכולות להדרדר חברות פיננסיות ישראליות במאמציהן הנקלים להתחנף לקהל קונים מדומין כדי לקושש עוד כמה קליינטים.

הנה חברת הביטוח הוותיקה והענקית 'מגדל', ששמה, אם אינני טועה, ניתן לה על ידי חיים נחמן ביאליק, מפרסמת את המודעה המגוחכת עד פתטית הזו:




יסבירו לנו חכמי 'מגדל' מה הקשר בין ביטוח וקרנות השתלמות לבין תעודת כשרות? האם זקני הבד"ץ יודעים משהו על השקעות בקרנות פנסיה שהאנליסטים של 'מגדל' אינם יודעים? אולי איזה פלפול עסיסי בפרק 'הזהב' או 'שור שנגח'?

ואם כבר תעודת כשרות  דבר המופרך כשלעצמו  למה דווקא 'ליהנות' (כן, כך כתוב, 'נהנים'!) מ'הכשרות והפיקוח ההלכתי של בד"ץ העדה החרדית'? והרי מדובר בחבורת קנאים אנטי-ציונית מושבעת ונחושה, שכל הכנסותיה מיועדות למרר את חיי רוב אזרחי ישראל. הרי כל שקל שנכנס אליהם דרך אימפרית הכשרות שלהם משמן את גלגלי ההפגנות האלימות נגד כל מה שזז במדינת ישראל - מחניון קרתא ועד מצעד הגאווה, ממשמרות הצניעות ועד טרור נגד חנויות שמעיזות למכור דברים בניגוד לדעתו של הגאב"ד, מחפירות ארכיאולוגיות ועד פרסומות 'שחץ', משריפת פחי אשפה ועד אלימות כלפי נשים ההולכות בלבוש מודרני מדי לטעמם.

ובכלל למה צריכים מבוטחי מגדל לממן את הישיבות והכוללים של משתמטים כפויי טובה? ולמה חושבים מנהלי חברת 'מגדל'  שמן הסתם רובם חילוניים ועמי ארצות מדאורייתא ומדרבנן  ש'הפיקוח ההלכתי' של הרבנות הראשית הממלכתית אינו מספיק כשר?

ומה בהמשך? תעודת כשרות מטעם הבד"ץ לקופת חולים? לחברות בנייה? לבנק לאומי ולבנק הפועלים? אולי גם צה"ל יזדקק בעתיד לפיקוח ההלכתי של הבד"ץ?

אם עשירית מ-1.6 מיליון מבוטחיה של 'מגדל' היו משמיעים את קולם, אולי היתה חברת 'מגדל' מחזירה לעצמה את כבודה העצמי.


(תודה ליחזקאל חובב)

7 תגובות:

  1. כל מדינת ישראל לצערי נכנעת היום לטליבנים המטורפים האלו בתמיכת הממשלה שצריכה את קולותיהן, אז גם חברת "מגדל" נמצאת במדינה הזאת. אז מה נלין על החברה הזאת שצועדת בעקבות הגל הזה ומפרסמת הכשרים על ביטוחים, הרי חוזי ביטוחים אפשר חס ושלום במקרה הצורך גם לאכול ואז חברת "מגדל" לא רוצה חס ושלום שלקוחותיה יאכלו חוזי ביטוח לא כשרים, אז מה אנו רוצים מהם ?

    השבמחק
  2. נדמה לי שהפוסט מבוסס על אי-הבנה. כשרות של מסלול השקעה (קופת גמל, קרן השתלמות, קרן נאמנות) אינה קשורה כלל לכשרות המזון שאוכלים האנליסטים, אלא ל"כשרות" ההשקעות, כגון השקעה במפעלים שאינם מחללים שבת. הרי לא יעלה על הדעת שיהודי שומר מצוות ישקיע כספו (גם אם בעקיפין) ברשת "טיב טעם" הפועלת בשבת. למיטב ידיעתי, הרבנות הראשית אינה עוסקת בפיקוח על תחום זה, ולכן "מגדל" אינה יכולה להסתפק בשירותיה, ואם היא רוצה תעודת כשרות להשקעותיה, למען לקוחותיה החפצים בכך, אין לה אלא את הבד"ץ.

    כדאי לשים לב שהפיקוח ההלכתי, הקרוי "כשרות", חרג מזמן מתחומי המזון, וכך יש לנו גם אינטרנט כשר וסלולרי כשר.

    השבמחק
  3. סוף סוף אפשר לאכול מגדל בלי חשש טריפה. נבלה?

    השבמחק
  4. עיקר הבעיה שיש מבחינה הלכתית בקרנות פנסיה/השתלמות וכדומה הוא איסור הלוואה ברבית. דיותות נשתפכו וקולמסין נשתברו בשאלה מרתקת זו והיא אינה חדשה
    http://www.bizportal.co.il/shukhahon/biznews02.shtml?mid=231885&strsrh=%E4%E9%EC%FA%20%F9%E5%E4%ED

    השבמחק
  5. אינני יודע האם זו שינאה מפעפעת או שמא בורות וחוסר הבנה מינימלי. אך למרות הקושי אדון את כותב הבלוג לכף זכות ואנסה להסביר במקצת את מהות ההכשר. ראשית אין כל קשר בין השתמטות,כוללים,וההכשר הנ"ל. שנית במדינה ישנו מיעוט ניכר ואני בתוכו, העובד לפרנסתו וכן למרות הדימויים הגסים הוא אינו "טליבני" אלא מאמין באלוקים ובציוויו וממילא חפץ שכספו יושקע באפיקים המתאימים למצוות דתו. הרבנים כלל אינם מייעצים בעניין ההשקעה אלא מפקחים שההשקעות הינם במקומות ראויים,ואת המימון להכשר אנו,עמיתי הקרן משלמים ואתה מכפיש נמרץ כלל לא נושא בהוצאות. אז על מה אתה כועס??????????????? חבל שפלורליזם הינה מילה 'מקודשת' לאויבים מבית ומחוץ ולא לאחים.

    נ.ב. תבדוק היכן הדמי ניהול פחותים אצלך או אצלנו הטליבנים,מוצצי הדם,טפילים וכו'

    השבמחק
    תשובות
    1. אל תטעה, אינני כועס.
      אני מרחם, סולד, בז.
      כל שאני יודע על "כשרות" הוא "לא תבשל גדי החלב אמו"
      היתר- חכמולוגיה, רדיפת בצע ושנאת חנם.
      כל שאני יודע על מנהגים הוא- דעליך שניא לחברך לא תעביד.
      היתר- נוירוזה המונית

      מחק
    2. במקום שכתוב לא תבשל גדי כתוב גם לא לקחת ריבית אז השקעה הקשורה בריבית אסורה וכן כהנה וכנה בעיות. יש להדגיש שזה מפוקח ולא כשר תראה במודעה את החותמת זה שמגדל טעו ורשמו כשר זה בעיה אחרת יש מפוקח/מאושר לדברים שאינם קשורים במזון.

      מחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.