יום חמישי, 12 ביולי 2012

פרנסות של יהודים: יש לכם יאָרצייט?

פיני גורליק צילם השבוע את המודעה הזו בשכונת מאה שערים בירושלים ומיהר לשלוח לי:


ברור שלאברכים החביבים הללו יש נטייה מורבידית מסוימת. עיקר עניינם הוא בבתי קברות, באזכרות ובעלייה (חס ושלום לא בהעלאה!) לציוּן הקבר, ולעזאזל הכסף  הם יסתפקו גם בסכום סמלי, שכן המצווה היא העיקר.

נדמה לי שהסכום הסמלי לא צריך להדאיג אותנו. הרי מצד אחד, יש כל כך הרבה מתים ולכל מת יש גם יום זיכרון; ומצד שני, יש כל כך הרבה יראי שמים שעדיין חיים וצריכים להתפרנס והם פנויים לקיום מצוות. זה נראה כמו עסק עם פוטנציאל צמיחה אדיר.

אבל אולי אפשר להרחיב טיפה את המיזם, וכך גם להעלות תרומה קטנה לדיון על גיוס בחורי הישיבות לצה"ל.

אני שואל את עצמי למה לא חשבו על זה קודם, למה לא להקים יחידות אברכים להשלמת מנין?

כל חייל שומר מצוות, שלא שירת ב'הסדר' או ביחידה דתית הומוגנית אחרת, נאלץ מדי פעם להתפלל לבד ולא במנין. אם הרעיון שלי יתקבל כל מה שנותר לעשות הוא לפתח את האפליקציה המתאימה. אתה צריך השלמת מנין? נתקעת בבסיס בדיוק ביאָהרצייט? חייג למספר ומיד יגיעו אליך אברכי השלמה מכיתת הכוננות הסמוכה לבסיסך או לבית הקברות המועדף עליך.

בעלי התוספות

הנה ה'אפליקציה' ששלח לי רמי נוידרפר:



7 תגובות:

  1. רואים שאין לך ראש יזמי. אני פיתחתי אפליקצית "צעננטער" תאתר לך אוטומוטית עשירי למניין (ואפשר גם יותר) על המסך ייפתח חלון קטן ובו יופיעו חברי המניין שיוכלו להתפלל בציבור תוך שיתוף קולי. צריך רק לפתור את בעיית כשרות הסמארטפון והקול יהיה בסדר, וגם הכל יהיה בסדר.

    השבמחק
  2. אוי ויי
    כבר פיתחו את זה לפני
    שלחתי להמלבהי"ד

    השבמחק
  3. נו טוף. יהודים תמיד עשו חיים מעסקי המתים. היום זה עוד בחסד, בעבר בהלוויות ירושלמיות לא יכולת לשמוע את המספיד מרוב זעקות השנוררים "צדקה תציל ממוות"..
    בעצמי נתקלתי לא מזמן ב'משלימי מנין' בהר המנוחות. הם עומדים במרכז רחבת החניה, אנשי קשי יום בהחלט (לא 'אברכים'), קראנו להם להשלים מנין, הם באו בשמחה. לתומי חשבתי בתחילה שהם מבקשי מצוות, בסוף הם ביקשו כסף, והרבה...

    השבמחק
  4. אצלנו במשפחה יש פטנט הרבה יותר יעיל. הדוד שלי ממושב נחלים לימד אותי שהברושים בבית הקברות משלימים את המניין החסר. אני יודע שלא הוא המציא את זה (ואני גם בטוח שמייד ימצא מניין קוראים שיסביר לי את כל מה שאני לא יודע, או לא מבין), אבל הוא היה חסכן גדול ולכן אימץ את ההלכה הזאת בשימחה. אני לא חסכן כמוהו אבל אני יודע בבירור שאבא שלי ע"ה מרוצה מהפטנט הזה. כבר שנים אנחנו עושים לו אזכרה בשיטה הזאת והוא אף פעם לא מתלונן.

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא חסיד והיא חסידה עליה נאמר, "אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ". תהלים קד יז.

      מחק
  5. ויש מי שכבר חושב על רעיון מדהים: "לא רחוק היום שהמתפרות של המדים בצה"ל יתפרו טיש חלאט בצבע חאקי על מנת שהסועדים בשטח בתנאי שדה, לא יקלקלו ח"ו את המדים שלהם".
    כאן בתגובה מספר 3: http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=43498

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.