יום רביעי, 8 באוגוסט 2012

פרנסות של יהודים: 280 בעיות ומחלות

הרב משה ברששת פיצח כנראה את הנוסחא הסודית של רבי המכר.

ל'ספר הישועות השלם'  אוסף של סגולות שליקט וערך  הוא קרא מראש 'רב מכר'. בכך אין הוא שונה מהוצאות הספרים החילוניות, שנוטות להכריז על ספר 'רב מכר' עוד טרם נמכר אפילו עותק אחד ממנו.


מה שיפה בספר הישועות הוא דף ה'הבהרה' הבא, שמספר על הנסים הגלויים שאירעו לספר עצמו:


למרות כותרת המשנה 'רופא חינם', הספר אינו מחולק בחינם אלא עולה 20 ש"ח. אבל אם להאמין למה שכתוב במבוא, ההשקעה מוצדקת והתשואה והתשועה  מי ישורנה.


במבוא מוסבר כי בניגוד לספרי סגולות קודמים שמציעים תרופות קשות להשגה (כגון 'אבן בטן עטלף שנולד בחודש ניסן' !!!), ספר זה מבוסס על 'עקרונות מהפכניים וחדשים'. כאן לא ישלחו אותך לפשפש בבטנם של עטלפים שנולדו בחודש מסוים, אלא יציעו פתרונות הוליסטיים, 'ישימים וקלים להכנה'.


אבל מה ששימח אותי במיוחד היה שבארגז התרופות של המוכר יש לא רק פתרונות לעין הרע וכישופים, אין אונות, דיכאון ושאר מרעין בישין, אלא לעוד '280' (!) בעיות ומחלות', שכולן מסודרות על פי הא"ב.

כל זה הזכיר לי את הפרק המצחיק עד דמעות שפותח את הספר המופלא 'שלושה בסירה אחת (מלבד הכלב)' של ג'רום ק' ג'רום. בפרק זה מגלה המחבר, אגב עיון נמרץ באנציקלופדיה של מחלות, כי על פי הסימפטומים של כל מחלה הוא עצמו לוקה בכולן, חוץ מעווית הרחם...


ג'רום כתב את ספרו בשנת 1889, ולא יכול היה לרוץ לאינטרנט ולגלוש ב'אתר הישועות הקדוש'. הוא הסתפק אפוא בשייט על התמזה, ואיכשהו הכל הסתדר.

הנה סיפור המחלות של ג'רום, בתרגומו הנפלא של יאיר בורלא (תשל"ב, עמ' 15-14):


ג'רום מעיין בספר המחלות. איור של א' פרדריקס (A. Frederics) מתוך המהדורה הראשונה, 1889 
(הספר באנגלית זמין בפרויקט גוטנברג)

ארבעה עשורים לאחר מכן, בשנת 1934, פרסם רוברט גרייבס את ספר המופת שלו 'אני, קלאודיוס'  רומן היסטורי מדהים ומשעשע על חיי הקיסרים הראשונים של רומא, מסופר כביכול מפיו של הקיסר קלאודיוס, שסוד הישרדותו טמון היה בחולשותיו (גמגום, צליעה וחולניות כללית).

גרייבס  ממש כמו ג'רום לפניו  תיאר את גופו של קלאודיוס כ'שדה קרב של מחלות'. הסיבה שהוא נשאר בחיים היא פשוט משום שהמחלות לא הצליחו להסכים ביניהן מי תהרוג אותו. הוא מתנחם בכך שלפחות לא סבל מדליפת שתן...



רוברט גרייבס, אני קלאודיוס, תרגם אביעד שטיר, ידיעות ספרים, 2010

(תודה לנעם נדב)


9 תגובות:

  1. ג'רום במקור כותב כי המחלה שממנה אינו סובל היא ברכי עוזרת הבית, דלקת פרקים שגרונית ממנה סבלו מי שנאלצו לבלות שעות רבות בעמידה על הברכיים על רצפה רטובה וקרה. הוא, כג'נטלמן אמיד לא יסבול מבעייה זו לפחות.

    השבמחק
  2. אכן, בילדותי הכרתי את התרגום (של מי?) שטען שהמחלה שג'רום לא סבל ממנה היא 'מים בברך'. אחותי זכרה (כנראה מתרגום אחר) שהמחלה היא 'סרטן צואר הרחם', אבל זה כבר אנכרוניסטי למדי.

    השבמחק
  3. כדאי (תמיד) להזכיר את הסדרה המופלאה של הבי.בי.סי על פי הספר, את הסדרה כולה אפשר לראות כיום באינטרנט, וגם הורדוס מיודענו מככב שם.

    השבמחק
  4. nשלשה בסירה אחת מלבד הכלב - הספר המוער -- מסביר דני קרמן את כל השתלשלות המונח "עווית הרחם" וצודק רן שמדובר היה במחלת משרתות שהמתרגם חיפש מקבילה למחלת נשים ומצאה ב"עווית הרחם".

    השבמחק
  5. ב"ה

    אכן הספר מהמם ורבים ראו ישועות ! לידיעתך כל 7 המהדורות הקודמות נחטפו ! אזלו !
    ממליץ לכל בית יהודי !

    השבמחק
  6. ב"ה

    דע לך שהרב משה אברהם ברששת רואה למרחקים ! הוא אמר לי דברים שיקראו לי ש 3 גדולי דור טעו (מקובלים...), והוא צדק אחד אחד ! מדהים ! ועוזר ללא תשלום לרבים ! הספר שלו מהמם והזמנתי 3 מיד שראיתי אצל השכנה !

    השבמחק
  7. שלום, ישועה עטייה אני מאוד ממליץ על הספר הישועות רופא חינם, יצא לי בשבועת אלו להיות בבית חולים, ונתתי לחולים ולמשפחתם ליראות סגולות מיתוך הספר וחזרו ואמרו כי כי ראו ישועות ,יישר כוח !

    השבמחק
    תשובות

    1. מה אומרים הקונים שזכו לרכוש את רב המכר !

      ניצה מוסרי - כן קיבלתי את הספר יפה מהממם !!! תודה !

      Shosh Eliz - רכשתי את הספר ממליצה בחום ‼

      רוז אביגיל בן שמחון - כן קיבלתי את הספר! ונכון לגמרי זכיתי ממליצה ומעבירה הלאה ! ספר מצויין ‼

      - ישועה עטייה: אני מאוד ממליץ על הספר הישועות רופא חינם, יצא לי בשבועת אלו להיות בבית חולים, ונתתי לחולים ולמשפחתם ליראות סגולות מיתוך הספר וחזרו ואמרו כי כי ראו ישועות ,יישר כוח !

      July Gueta Zarfaty - באמת ספר מלא ברעיונות מבורכים!

      אילנה לוי - מומלץ בחום הספר הישועות !

      משפחת אברבוך- בס"ד, לכבוד משיב הרוח לגאולה ! שלום! רק לומר תודה על הספר "הנסיך החכם"! ספר מקסים!! נעזרת,גם,בספר "רופא חינם", לעיתים קרובות! יישר כח! מאחלת המשך עשיה ברוכה, ומצטרפת לתפילה לבוא הגואל, בחסד וברחמים רבים! שבת-נחמו-שלום

      מחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.