יום שלישי, 13 בנובמבר 2012

למה התפטר דיוויד פטראוס ולמה פרש אורי שגיא?

למה התפטר הגנרל המוערך דיוויד פטראוס מראשות ה-CIA? כולם יודעים שהוא נתפס על חם וניהל רומן מחוץ לנישואין עם העיתונאית שכתבה את הביוגרפיה שלו.

ולמה פרש האלוף במילואים אורי שגיא מהפריימריס של מפלגת העבודה? כולם יודעים שהוא הואשם בהטרדה מינית.

אך בתקשורת החרדית הס מלהזכיר מושגים כמו 'מאהבת', 'רומן מחוץ לנישואין' ואפילו לא 'הטרדה מינית'. בדרך כלל מתעלמים מאירועים כאלה  מה אכפת לנו מעוד גוי שנאף או מעוד חילוני שסרח?  אבל אם אין בררה אז יש דרכים אחרות (זוכרים את 'דבר-אחר בר'?).

הנה מה שדווח על הפרשיות בכמה אתרים חרדיים במרשתת (את העיתונות החרדית המודפסת לא ראיתי).

כך למשל דיווחו באתר JDN, הידוע בשמו הידידותי יותר 'אידישע טעגליכע נייעס', על פרשת פטראוס:


החרה-החזיק אחריו אתר 'שטיבל' ובעילגות אופייינית קבע כי ההתפטרות היא 'בשל המצב הבטחוני':


(הובא באתר וולווט אנדרגראונד)

גם ב'פורום אברכים' מדגישים את שתי עבירות בטחון המידע של הגנרל המתפטר (שתיים דווקא. אולי זה רמז לשתי המאהבות?):


ומה עם אורי שגיא 'שלנו'?

על פי האתר הליברלי יחסית 'בחדרי חרדים' הוא 'ביצע מעשה פלילי'. וזאת למודעי, על פי ההגדרה המשפטית 'מעשה פלילי' יכול להיות המון דברים  מרצח, גניבה ואונס ועד עבירת תנועה.




13 תגובות:

  1. על רקע הנבירה האובססיבית בפרטים של התקשורת הכללית, לפעמים נדמה לי שזו האפשרות העדיפה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן נראה שזו אפשרות מוצלחת יותר מן הבוטות - שלא לומר הגסות - הרווחת בכלי התקשורת ומזהמת את הסביבה. לשון נקייה, כבר אמרנו?
      בשורוטובות לתושבי הדרום ולכוחות הביטחון - ושלום על ישראל.
      מתיה

      מחק
  2. If you go to www.ivelt.com which is a strictly chasidic Yiddish site you will see the story clearly stated as "immoral" and that he had a relationship witha "pilegesh" and how this could haveaffected national security

    Yoine Cohen

    השבמחק
    תשובות
    1. יש להבחין בין 'טוקבקים' - שם נאמרים הדברים במפורש - לבין העיתונות החרדית 'הרשמית'. בעיתונות הרשמית, המודפסת וגם באינטרנט - יתעלמו לגמרי או יטשטשו; בטוקבקים (גם של האתרים שהזכרתי למעלה) אפשר לדבר על זה בחופשיות.

      מחק
    2. Correct except these sites do control comments if they violate accepted standards of speech within charedi culture Also this particular site is technicaly a comments bulletin boards some news sections have editors operating like quasy news outlets

      מחק
    3. למה ירצו אנשים לכנות את האתר שלהם 'איוולת' :)

      מחק
  3. I did not follow the whole story, but I do not beleive that having an affair should afect someones business dealings with the state such as here.

    There must be other reasons for having fired him, in which case the HAredi sites are correct that it is for security reasons

    השבמחק
    תשובות
    1. The general who was the head of the CIA in the U.S., resigned over an affair he
      has with his biographer
      The reason he resigned was that an affair unknown to his superiors opens up a spy to blackmail and for a chief to be as irresponsible shows a bad example for agents of the CIA who must follow these rules.
      Charedi media who report on this affair, are technically correct that the reason he resigned is for National security reasons but they are misleading indeed
      as Professor Assaf points out

      מחק
  4. Holy Professor,
    Your speculation that Uri Sagui's crime might
    have included murder is improbable since
    it is highly unlikely that the woman would have
    complained to Shelli Yechimovitz that she had been
    murdered.
    Or perhaps Yechimovitz is communicating with the
    dead - which is a much greater scoop than the
    story that another politician was chasing skirts inappropriately.

    השבמחק
  5. העקרון החרדי שעומד מאחורי אי-דיווח חדשות מסוג זה אומר, ששיח ציבורי בנושאים אלו הוא עצמו מטשטש את הרתיעה ממעשים מעין אלו. צפייה ממושכת בסרטי אלימות, גם אם הם מסתיימים בענישה של האיש הרע, מקהים את סף הרגישות של הצופה כלפי מעשי אלימות. לכל רגש ותכונת נפש שבאדם יש "סף רגישות", וככל שאנו חושפים אותם לגילויים בוטים ושליליים, הסף מיטשטש ועולה.
    אני מניח של תאהבו את מה שאומר, אבל זוהי עובדה מוכחת שהחברה החרדית נקייה הרבה יותר ממעשי אלימות ובגידות נישואין לעומת המגזר החילוני. אחד הסיבות לכך היא אי ההיחשפות למעשים אלו. לא רואים, לא שומעים, לא נחשפים, ולכן עצם הרעיון הזה מבחינתי, כאדם חרדי, הינו הזוי ונמצא הרחק מאחורי הסמבטיון.

    השבמחק
    תשובות
    1. 'עובדה מוכחת'? אפוא ההוכחות?
      עובדה מוכחת היא שאחוז מקרי הפדופיליה והאונס בתוך המשפחה גבוה הרבה יותר בקרב החרדים מאשר באוכלוסייה הכללית. עוד עובדה מוכחת היא שבמקוואות ובבתי כנסת נעשים מקרי הטרדה מינית ואונס יותר מאשר במועדונים.
      עובדה מוכחת נוספת היא שמספר החרדים המשתמשים בשירותי זנות גבוה יותר ממספר החרדים המתגייסים לצה"ל. ולסיום, עובדה מוכחת היא שכאשר לא מדברים על משהו, הוא לא מתפוגג ונעלם אלא נשאר דחוס ומחפש מוצא, וכשזה מתפרץ החוצה זה יוצא בצורה אלימה וחולנית יותר.

      מחק
    2. ההוכחות נמצאות בין הסוגרים. היכנס לבית הסוהר ותבדוק. טיפש קטן שלי.

      מחק
  6. עובדה מוכחת היא, שכשמישהו מציין עובדה מוכחת, זו לא עובדה ולא מוכחת...

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.