יום רביעי, 3 באפריל 2013

פרנסות של יהודים: דרוש עובד חייכן בעל רקע בעבודה במשמרות

יאיר לפיד, שר האוצר החדש שלנו, דואג למעמד הביניים, לאלה שלדבריו מרוויחים סביב העשרים אלף ש"ח בחודש ובכל זאת לא מצליחים לגמור אותו. הוא הביא כדוגמה את ריקי כהן מחדרה, וכל התקשורת ירדה עליו (ובצדק).

אני תוהה אם גברת ריקי כהן המטפורית מחדרה (הבת של מסעודה משדרות והנכדה של הזקנה מהמסדרון של בית החולים) עובדת או עבדה אי-פעם במשמרות. וכמשדברים במדינה שלנו על 'עבודה במשמרות', לא מתכוונים בדרך כלל לחברות הַיי-טֶק, אלא דווקא לעבודות בלוֹאוֹ-טֶק. העבודות הקשות והמשעממות ביותר שיש  במפעלים, בתעשייה, בפסי ייצור, במטבחי מסעדות, במלצרוּת, בשמירה בחניונים ובכניסה למרכולים, ועוד דברים כאלה. ממש לא מעמד ביניים, ממש לא עשרים אלף ש"ח בחודש.

אבל למה לראות רק את הצד האפל של החיים? לעבודה במשמרות יש גם יתרונות. מצד אחד, אמנם מקבלים משכורת מינימום, אבל מצד שני אתה יכול לצבור 'רקע' ולמצוא בקלות עבודה חדשה אחרי שמפטרים אותך מהמקום הקודם.

בחנות 'הכל לחי'  שמן הסתם מוכרים בה דגים באקווריום, זרעונים לתוכים ועצמות גומי לכלבים  מחפשים עובד חייכן או עובדת חייכנית, ולא סתם חייכנים, אלא גם בעלי רקע בתחום העבודה במשמרות...


אני יודע שהכל עניין של פיסוק (או העדר פיסוק במקרה זה), ושבעלי החנות התכוונו כמובן לרקע בתחום בעלי החיים, ולכך שהעבודה היא במשמרות. אבל כפי שיאיר לפיד הביא את 'ריקי כהן' כמשל, גם לנו מותר להביא את ה'רקע בתחום העבודה במשמרות' כמשל.

בסתם יום של חול השלט הזה היה יכול להצחיק, אבל את המשפחות העצובות וקשות היום, שיש להן 'רקע בתחום העבודה במשמרות', דברים כאלה בכלל לא מצחיקים. זו הכלכלה, טמבל, ונדמה לי שגם לבעלי רקע כזה צריך יאיר לפיד לדאוג.

(תודה לצביקה באר)

2 תגובות:

  1. ברצוני רק לציין שעבודה במשמרות היא בהחלט לא משהוא פחות ערך ששמור אך ורק לבעלי עבודות פשוטות. אני עבדתי שנים בשדה התעופה ובכלל לא התביישתי לעבוד במשמרות ,להיפך אהבתי את זה מסיבות שונות וכבר לא אדבר על רופאים,מהנדסים,אנשי צבא ומשטרה,אחיות ועוד ועוד שעובדים במשמרות.לכל דבר יש יתרונות וחסרונות. ומשכורתי היתה בהתאם . לא כל אחד מסוגל לעבוד במשמרות,היות וסדר היום או הסדר השבועי הוא אחר לגמרי מאדם העובד שעות קבועות כמו פקידים וכו ....ויש אנשים ששונאים משמרות ויש כאלה כמותי שאהבתי את המשמרות.

    השבמחק
  2. היה מגיע ליאיר לפיד שתרד עליו קצת יותר חזק

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.