יום חמישי, 10 באוקטובר 2013

אפליקציה חדשה: כשרוּת דיגיטלית



עוד לא יבשה הדיו הווירטואלית על הפוסט 'כשר גם בשבת, אבל אני לא אחראי', והנה אנו עומדים נפעמים מול החידוש הטכנולוגי האחרון בתחום. אפליקצית 'בודק כשרות' לטלפון חכם, באישור המועצה הדתית והרבנות הראשית (ששכחו, כנראה, כי בהוראת 'גדולי ישראל' יש להשמיד, לכלות ולאבד את כל הטלפונים החכמים ואין לנו רשות להשתמש בהם).

אפליקצית 'בודק כשרות' פותחה – לדברי יו"ר המועצה הדתית בתל-אביב  כדי להיאבק בזייפני תעודת הכשרות, אלה שמאכילים את המוני בית ישראל בטריפות ונבלות.

כך דווח באתר 'בחדרי חרדים' לפני כמה חודשים:


מלבד הבשורה הטכנולוגית יש כאן גם ביטוי למגמה דתית וכלכלית חדשה: הפרטת האחריות. הרי ידוע, שסתם בעל עסק שמציג תעודת כשרות הוא רמאי ומתחזה, ומעכשיו זו הבעיה של הקונה ואין הדבר תלוי אלא בו ובטלפונו החכם. אם עולה בכם החשד, נניח, שהחמוצים, הפלאפל או הפירות שביוגורט אינם כשרים בתכלית ההידור  חייגו למוקד וקבלו מידע אמין ועדכני.

מעודד לדעת שהאפליקציה גם יצרה מקומות עבודה חדשים: מאגר מידע ומוקד כשרות המאויש 24 שעות ביממה.

יואב אבניאון צילם בשבוע שעבר את התמונות הללו ב'גרנד קניון' החדש בבאר שבע.


2 תגובות:

  1. למה אי אפשר לכתוב דבר אחד על עניני הדת בלי שנאה, רק לתאר שיש כזו מערכת, מה רע בזה למי שרוצה לברר פרטים, נשגד מבינתי. אני משוכנע שכל קורא שהשנאה אינה מעוורת את עיניו, רואה מיד איזה נסיון פתטי יש כאן ללעוג ולהשמיץ כל דבר טוב, אם הוא חלילה וחס נעשה בשביל שומרי הדת

    השבמחק
  2. אדון אנונימי איננו מזדהה. מותר לו. מותר לו גם לחשוב שכל דבר שאיננו קלס והלל לנושאים דתיים הוא השמצה ושנאה. זה קצת פרימיטיבי לחשוב כך, אבל מותר לו כי הוא כנראה (אם הוא בכלל יודע שקיים משהו כזה) לא מגחך על פולחן הרליקוויות של הנוצרים על האשרם של הבודהיסטים ועל האמונה המוסלמית שמוחמד הגיע מעופף על סוסו ממכה לירושלים ומשם עלה לשמיים לקבל תורה מהמלאך. ולכן, מותר גם לנו לא לשנוא, לא להשמיץ אבל לגחך על ההמצאה הדתית החדשה וכדי שעין הרע לא תפגע בנו, קנינו ב-10 ש"ח שרוך אדום ובכלל לא חשבנו שזה מצחיק!

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.