יום רביעי, 5 במרץ 2014

ויאגרה לכל חייל: עיונים במכרזי משרד הביטחון

איור: לירון בר-עקיבא (מקור: גלובס)

לשמעון ביגלמן, שכני לשכונת בקעה, יש תחביבים משונים, ואחד מהם הוא העיון במכרזים ממשלתיים. שלשום, ב-3 במרס 2014, התפרסם מכרז מפורט של משרד הביטחון בעיתון 'הארץ', ושמעון הופתע למצוא שם כמה פריטים מעניינים.

'מעיל מרופד למתגייסים'  כמובן; 'סרבלים וכיסויי ראש'  מובן מאליו.

אבל מה זה 'רכש פרחים עבור פקמ"ז'? פקמ"ז, למי שלא יודע, זה פיקוד מרכז, אבל בשביל מה הפרחים? לאדניות שבמשרדי הפיקוד, לזֵרים שיונחו על ארונות קבורה עתידיים?

הלאה.

'חתך למוקש', 'גנראטורים'  ברור. בשביל זה יש צבא; אבל מה הקטע עם 'רוטב סויה'?


הרשימה ממשיכה וממשיכה, אבל הקטע הטוב שמור לסוף.

שימו לב מה מסתתר בתמימות בתוך רשימת המכרזים, בין 'טיפות עיניים' ל'חליפת סערה נושמת לאלפיניסטים' (!): 'טבליות ויאגרה', לא פחות.



למי מיועדות הטבליות הללו? לטירונים של גולני, למשרתי הקבע, למילואימניקים, לחרדים נשואים הנושאים בנטל (אצלם זה בכלל מוגדר 'כדורי שלום בית')? ואולי זו מתנת פרישה לפורשי מערכת הביטחון, במקום שעון הזהב המסורתי?


כמי ששירתו בצבא בימים שבהם נפוץ המיתוס של ערבוב סודה לשתייה באוכל, כדי לעזור לחיילים רבי-האוֹן לכבוש את יצרם המוגבר, שמחנו לגלות שצה"ל שינה כיוון ב-180 מעלות, ובמקום לדכא את יצר המין הוא דווקא מעודד אותו...






14 תגובות:

  1. טבליות הויאגרה מיועדים מן הסתם לנכי צה"ל שתיפקודם המיני נפגע והם זקוקים ל"דחיפה" קלילה

    השבמחק
    תשובות
    1. It is only 25 Mg. It may be good for BIRDS :) i

      מחק
  2. לדעתי נועדו הטבליות להקים את סוכת דוד הנופלת ולתת לחיילי צה"ל זקיפות קומה לאומית כיאה למדינת הלאום של העם היהודי ולא לשום עם אחר ולבירתה השלמה ירושלים המאוחדת כעיר שחוברה לה יחדיו מעתה ועד עולם לנצח נמחים ולא תחולק עדי-עד ושנית מצדה לא תיפול.

    אה, והעולם כולו נגדנו, אז איך נתגבר בלי ויאגרה??

    השבמחק
  3. שניים מוותיקי הבריגדה היהודית יושבים יום אחד על ספסל בשמש ומעלים זכרונות.
    אומר האחד: אתה זוכר שהיינו בבריגדה ושמו לנו סודה לשתייה בתה?
    מגיב חבירו: נו, ומה?
    ממשיך הראשון: אני חושב שזה כבר מתחיל קצת לעבוד...

    השבמחק
  4. דוד ורמי,
    מדוע לצחוק על אנשים שיש להם בעיה בתפקוד המיני?
    צורך די דומה לאכילה או שינה נלקח מהאדם, שלמות המשפחה בסכנה. מסיבה זו, אנשים טובים במערכת הרפואה בארץ וגם בצבא עושים עבודה מצויינת לפתרון הבעיה.

    הרי לא היה עולה בדעתכם ללעוג לאנשים שיש להם בעיות שינה או בעיות אכילה.
    הרי אתם אנשים נבונים ויכולים לשער מה מרגיש אדם שיש לו בעיה בתחום וחיי הנישואין עומדים להתפרק כשקורא את מה שכתבתם.
    מכיוון שכולנו חכמים ונבונים, מציע שתשנו את הכתוב כך שלא ילבין פנים


    טכ

    השבמחק
  5. אותי דווקא משך יותר המכרז לרכש הכפתור לכובע קצין חי"ה (מה זה?), המשלים את המכרז לרכש הפרחים. ממש כפתור ופרח.

    השבמחק
    תשובות
    1. ב"ה יתברך
      חי"ה? מה פשוט מזה : זה חיל ה' --צבא לומדי התורה הממיתים עצמם באהלה של תורה והממלאים כבוד הארץ בתלמודם. הכפתור בו מדובר - להבדיל בינם לבין אלה המזייפים ומתחזים טפו טפו טפו ויבוא לציון גועל (נפש)

      מחק
    2. חי"ה = חיל הים.

      מחק
    3. מדובר בסוג של קוד: הפרחים הם בשביל הקנה. הויאגרה היא עבור אלה, שכשהם רואים בנות בצריח, אינם מסוגלים לעמוד מנגד.

      מחק
  6. מביא דברים בשם אומרםיום שישי, 07 מרץ, 2014

    הבור מראשון

    הכל יכול לקרות לסמוך הקטן.
    "פעם", מספר סמוך, "פירסמה עיריית ירושלים מכרז על חפירת בור עמוק בשביל
    ניקוז, או משהו כזה, ואבא שלי הגיש את ההצעה הכי זולה מכולם. אולי ב-50 אחוז יותר זולה. איך הוא יכול היה להרשות לעצמו דבר כזה? פשוט מאוד. אצלנו בחצר היה בור כזה בדיוק. לפי המידות שהתפרסמו במכרז. משומש, אומנם, אבל במצב די טוב. אז אבא שלי כתב שהוא מוכן להעביר את הבור לירושלים. כמובן שהוא קיבל את העבודה. הביא דחפור ומנוף גדול והתחילו לחפור מסביב לבור. כשגמרו לחפור הרימו אותו על מק־דיזל של 25 טונה, ששכרו ליומיים. התישבתי ליד ההגה, אבא נכנס לפורד שלו ויצאנו לדרך. נוסעים, נוסעים, נוסעים והכל בסדר. מגיעים לבאב־אל־ואד, אני מחליף לשני ומתחיל לטפס בהר. על יד המשאבות אני מכניס לראשון ופתאום המק־דיזל מזנק קדימה והבור נופל למטה. איזה קללות שאבא הוריד עלי - אל תשאלו. אבל הוא לא איבד את עשתונותיו, כמו שאומרים. נסע לרחובות ולפנות ערב חזר עם המנוף הגדול. תפסו את הבור מהצדדים, קשרו אותו ואבא אומר: 'סמוך, קח אחורה בזהירות'. אני מכניס לרברס ולוקח לאט לאט אחורה. פתאום אני שומע: 'הופ' אבל זה היה כבר מאוחר מדי. המק־דיזל נפל לתוך הבור. לי לא קרה כלום, אבל הבור נסדק קצת".

    ילקוט הכזבים, עמ' 11-12

    השבמחק
    תשובות
    1. בתור רופא אני מתפלא על העלאת הנושא הזה בכלל. צה"ל מחוייב לטפל בחייליו-אנשי סדיר קבע ומילואים. הויאגרה ניתנה לטיפול בהפרעות בזקפה ED -erectile dysfunction. שזו הפרעה עם השלכות בעיקר נפשיות על הלוקה בה. הויאגרה ניתנת גם למחלות אחרות כמו יתר לחץ דם ריאתי ראשוני ותופעת רנו. אז מה יש לצחוק כאן?
      ד"ר אבישי טייכר

      מחק
    2. לא צוחקים מהויאגרה. כבר מזמן עברנו לכפתור.

      מחק
  7. התשובה מופיעה מעל הויאגרה שם מופיע ה'אפקסור', כדור לטיפול בחרדות ובדיכאון שאחת מתופעות הלוואי שלו היא הפרעה בתפקוד המיני ועל כן נצרך כדור הויאגרה.

    השבמחק
  8. שמתי לב לכך שמשרד הביטחון העדיף את המינון הנמוך של ויאגרה (25 מ"ג) על-פני מינונים גבוהים יותר. נעים להיווכח שצבאנו עדיין משמר את המסורת של עדיפות התקפות קצרות ומהירות על-פני מערכות ארוכות ומייגעות...
    יואב אהרוני, יפעת

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.