יום רביעי, 16 באפריל 2014

42 בקבוקי ערק האחרונים בעולם

עלון צבעוני ומרשרש הונח בתיבת הדואר שלי ערב חג הפסח, וממנו למדתי כמה דברים חדשים.

למשל, לא היה לי מושג על דבר קיומו של 'תיקון המפתח', שהוא גם 'נדיר', גם 'נורא' וגם 'סודי'. לא מדובר, כמובן, בתיקון מפתחות לבית או למכונית, אלא ב'מפתח התקווה' – דרך ישנה-חדשה להוציא כסף ממאמינים תמימים, שרוצים, כמו כולם, 'עתיד טוב ומלא שמחה ואושר'. אפשר להניח שאת הרגע הזה, שבו מבטיחים לנו עולם ומלואו, 'אף אחד לא ירצה לפספס'.


בכל זה אין חידוש, וכבר ראינו הרבה מעין זה ובדומה לזה.

אבל בשולי העמוד האחרון נרשמה ידיעה סנסציונית, שיכולה הייתה לזעזע רבים וטובים. לא יאומן כי יסופר, אבל מתברר שנותרו רק 42 בקבוקי ערק בעולם!


מבט מקרוב הרגיע אותי.



מדובר ב'שיירי בקבוק הערק המפורסם שמסר הבאבא סאלי לרב עמאר זצוק"ל'. כדאי לזכור שהבאבא סאלי מת בראשית שנת 1984, כלומר לפני שלושים שנה. מדובר אפוא בערק מיושן היטב, מן הסתם בחביות מעץ אלון!

אני מניח שפירוש המילה 'שיירי' היא שתכולת הבקבוק 'המפורסם' חולקה שווה בשווה ל-42 בקבוקים מבורכים.

מיהו הרב עמאר – שהריאיון האחרון עמו מתפרסם בעלון – אינני יודע. בשום מקום לא נרשם שמו הפרטי, והוא מוצג רק בתוארו 'המקובל הצדיק הרב עמאר זצוק"ל', תלמידו הקרוב של הבאבא סאלי, 'שהיה מנהל "קרן החסד" הידועה והמפורסמת, והיה תומך במאות משפחות במצוקה'.

מכל מקום, לא נותר עוד זמן רב עד ל'רגע של פעם בשנה' (ובמילים אחרות: לעבודה בעיניים). אל תפספסו!

בעלי התוספות

דוד קנמון (בתגובות למטה) הסב את תשומת לבי לסרטון שבו מתאר אחד המאמינים את 'נס בקבוק הערק' של הבבא סאלי, סיפור עממי שמזכיר את 'נס הלחם והדגים', שחולל ישוע על שפת הכינרת:



וכך כתוב בבשורה על פי מרקוס, ו 44-35:
וַיְהִי כַּאֲשֶׁר רָפָה הַיּוֹם לַעֲרוֹב וַיִּגְּשׁוּ אֵלָיו תַּלְמִידָיו וַיֹּאמְרוּ הִנֵּה הַמָּקוֹם חָרֵב וְהַיּוֹם רַד מְאֹד׃ שַׁלַּח אוֹתָם וְיֵלְכוּ אֶל־הַחֲצֵרִים וְהַכְּפָרִים מִסָּבִיב לִקְנוֹת לָהֶם לָחֶם כִּי אֵין־לָהֶם מַה־שֶּׁיֹּאכֵלוּ׃ וַיַּעַן וַיּאֹמֶר אֲלֵיהֶם תְּנוּ אַתֶּם לָהֶם לֶאֱכֹל וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו הֲנֵלֵךְ לִקְנוֹת לֶחֶם בְּמָאתַיִם דִּינָר לָתֵת לָהֶם לֶאֱכֹל׃ וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם כַּמָּה כִכְּרוֹת־לֶחֶם יֵשׁ לָכֶם לְכוּ וּרְאוּ וַיֵּדְעוּ וַיֹּאמְרוּ חָמֵשׁ וּשְׁנֵי דָגִים׃ וַיְצַו אוֹתָם לָשֶׁבֶת כֻּלָּם חֲבֻרָה חֲבֻרָה לְבַד עַל־יְרַק הַדֶּשֶׁא׃ וַיֵּשְׁבוּ שׁוּרוֹת שׁוּרוֹת לְמֵאוֹת וְלַחֲמִשִּׁים׃ וַיִּקַּח אֶת־חֲמֵשֶׁת כִּכְּרוֹת הַלֶּחֶם וְאֶת־שְׁנֵי הַדָּגִים וַיִּשָׂא עֵינָיו הַשָּׁמַיְמָה וַיְבָרֶךְ וַיִּפְרֹס אֶת־הַלֶּחֶם וַיִּתֵּן לְתַלְמִידָיו לָשׂוּם לִפְנֵיהֶם וְאֶת־שְׁנֵי הַדָּגִים חִלֵּק לְכֻלָּם׃ וַיֹּאכְלוּ כֻלָּם וַיִּשְׂבָּעוּ׃ וַיִּשְׂאוּ מִן־הַפְּתוֹתִים מְלוֹא סַלִּים שְׁנֵים עָשָׂר וְגַם מִן־הַדָּגִים׃ וְהָאֹכְלִים מִן־הַלֶּחֶם הָיוּ כַּחֲמֵשֶׁת אַלְפֵי אִישׁ.

12 תגובות:

  1. עד שאתה מתפלא על זה שנותרו בעולם רק 42 בקבוקי עראק, אני מתפלא על זה שלרב עמאר הוסיפו את התואר "זצוקל" ולסבבה אסלי לא נתנו אפילו "זל".

    ובעניין בקבוקי העראק הסר דאגה מלבך. היות וכל אחד מהבקבוקים מכיל את כל הברכה של הבבא במלואה, הרי שאפשר בשיטת ההומיאופתיה למסוך עכשיו עראק מאחד הבקבוקים בטנק שלם של עארק וכולו יהיה קדוש כבראשונה.

    השבמחק
  2. בסרטון הזה - http://www.youtube.com/watch?v=pIzCJn3Ejzk - מתאר עד ראיה לנס את נס בקבוק הערק ומתארך אותו לשנת 1953. יתכן שהנס של הבבא סאלי השפיע על הנוצרים, שמתארים נס דומה בבשורה ע"פ יוחנן?

    השבמחק
  3. אלכוהוליסט אנונימי לשעבריום חמישי, 17 אפריל, 2014

    איפה אמרת משיגים את זה?

    השבמחק
  4. אין מחיר!
    בתמורה לתרומה (לא תשלום!, רק תרומה של כמה סלי מזון לאלמנות ויתומים) מקבלים גם תיקון וגם תפילות וגם ישועות וגם בקבוק עראק.
    נראה שיש הלימה בין תמורה לתרומה.

    השבמחק
  5. מדוע לא מטילים על הנוכלים הללו עונשים חמורים ???--לפגוע בהם בכיסם התופח משטרות של מאמינים מטומטמים - שישלמו מס הכנסה וקנס כי מה שמושת על כל נישום רגיל עובר כאן "כמו חלון שקוף"

    השבמחק
  6. אשרי המאמין --- חמים לו בעולם! (תרגום לא הכי מוצל של ביטוי ברוסית)

    השבמחק
  7. נוראות נפלאתי על ההיזקקות לברית החדשה. נס השמן של אלישע קדמם. ואולי השמן דאז הפך עם השנים ללחם ולעראק. בכך הוא כמובן איבד את הכשרות שלו לפסח (אלא אם מדובר בשמן דקלים, שאינו מכיל ליפתית כמובן).

    השבמחק
  8. שלא כמו שכתב מיכי, הסיפור עליו מבוסס הנס בברית החדשה אינו נס השמן, אלא נס הלחם שעשה אלישע במלכים ב פרק ד פסוקים מב-מד:

    וְאִישׁ בָּא מִבַּעַל שָׁלִשָׁה וַיָּבֵא לְאִישׁ הָאֱלֹהִים לֶחֶם בִּכּוּרִים עֶשְׂרִים לֶחֶם שְׂעֹרִים וְכַרְמֶל בְּצִקְלֹנוֹ וַיֹּאמֶר תֵּן לָעָם וְיֹאכֵלוּ. וַיֹּאמֶר מְשָׁרְתוֹ מָה אֶתֵּן זֶה לִפְנֵי מֵאָה אִישׁ וַיֹּאמֶר תֵּן לָעָם וְיֹאכֵלוּ כִּי כֹה אָמַר יְקֹוָק אָכֹל וְהוֹתֵר. וַיִּתֵּן לִפְנֵיהֶם וַיֹּאכְלוּ וַיּוֹתִרוּ כִּדְבַר ה'.

    ומילא שבברית החדשה לא הכירו את הסיפור על הבבא סאלי, אז נאלצו להתבסס על אלישע, אבל גם עורך עונ"ש בקי יותר בברית החדשה מאשר בתנ"ך?!

    השבמחק
    תשובות
    1. לצערי אני לא בקי לא בתנ"ך ולא בברית החדשה, ובעצם לא בקי בכלום. כזה אני...

      מחק
    2. דווקא לכן ועל שום כך, אנחנו אוהבים אותך ואת בלוגך.
      ואגב שמי, עליזה זהר. רק אחרי הטירטור שספגתי מהתוכנה שלך, ויתרתי והסתפקתי באנונימי...

      מחק
    3. תודה עליזה.

      התוכנה לא שלי, היא של 'גוגל', וזה המקסימום שהם מוכנים לתת לאוכלי חינם כמונו...

      מחק
  9. מהו היקווק?

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.