יום שבת, 12 באפריל 2014

סיור לילה ביצהר


בני הלל, שמשרת בגדוד הסיור של הנח"ל, נשלח עם חבריו להחליף את המילואימניקים המפורסמים מיצהר. את ליל הסדר הם יחגגו שם, על ראש הר קרח בטרשי השומרון, הרחק ממשפחותיהם...

הנה דו"ח קצר מהמקום הכי חם בגיהנום. במילותיו שלו.

סיור לילה ביצהר 

לצד נוף עוצר נשימה ועננות נמוכה וסמיכה שמכסה את כל הוואדיות, תחושת המתח והחשדנות מתגברת. 

בית המדרש 'עוד יוסף חי' הפך תוך מספר שעות למוצב של משמר הגבול. חיילים רבים מאיישים את המקום ושומרים על השקט ביישוב, אבל גם השומרים עצמם אינם בטוחים אם הם גורמים יותר נזק או תועלת. 
נוצר מצב אבסורדי בו חיילי מג"ב שומרים על חיילי צה"ל, ששומרים על תושבי יצהר ותושבי הכפרים הפלסטינאים. חד גדיא.

לפני כניסת השבת התגודדו כחמישים גברים מחוץ לבית המדרש לקבלת שבת הפגנתית ללא אופי אלים.

'פחדנים, לכו לטפל בערבים' – זו הכתובת שמקבלת את פנינו. ייתכן כי כל המעוות ביצהר מצוי בארבע המילים הללו...

מציאות שבה אזרחים נותנים פקודות לחיילים; המחשבה ש'ערבים' הם בעיה שדורשת 'טיפול'; ומעל הכל, הכינוי חסר הבושה וכפוי הטובה 'פחדנים', שאותו הם מעניקים לאנשים שעושים לילות כימים על מנת להעניק להם שקט וביטחון.


במחשבה שנייה, אם כך הם פני הדברים, תושבי יצהר באמת נותנים סיבה מספיק טובה לפחד.


את הכרוז הזה חילקו לנו עם בואנו ליישוב, מטעם ארגון בשם 'דרך חיים, סניף יצהר'.


הנה פסקה מתוך מכתב ילדותי זה, שבעצם קורא לחיילים לסרב פקודה:
אנחנו קוראים לכם להבהיר למפקדים שהמעשה ממש לא מתאים לכם. גם אם קשה לכם לומר למפקד 'לא רוצה' – אפשר בהחלט לומר לו 'לא מעוניין, ממש לא כיף לי עם מה שאתם עושים'.
'ממש לא כיף'. כמה שהם צודקים...



'פחדנים'  איתמר כהן מכפר עזה והלל אסף מירושלים (משמאל)

בעלי התוספות

יהודה זיו העביר לי צילום של מדבקה שקיבל, ואת תגובתו:




כחבר ועדת השמות הממשלתית (מאז 1971) אני זוכר, איזו שמחה ירדה עלינו שעה שהיגענו בסדר יומה של ישיבתנו (22 במאי 1983) אל בקשה לקרוא להיאחזות חדשה בלב השומרון  הנודע בעצי הזית שהוא מגדל ובשמן ובסבון שהוא מייצר מקדמת דנא – בשם 'נח"ל יצהר'. מה עוד, שמקומה בצד קברו המקודש של נַבִּי סַלְמָאן אֶל-פָארְסִי ('הפרסי') – מחבר מרעיו של מוחמד בשעתו – מסורת מוסלמית, שנולדה באותו מקום, ככל הנראה, בעקבות צלצול שמו המקראי לשעבר – הר צלמון, הזכור מפרשת אבימלך ובעלי שכם (שופטים, ט 49-48). ואכן, אישרנו את השם הקולע הזה פה אחד.

לימים 'התאזרח' המקום והפך ליישוב 'אמנה' בשם 'יצהר', כשבצדו קמה אף ישיבת 'עוד יוסף חי'. כך יצא שמה של יצהר לדיראון בעקירת עצי זית, ב'תג מחיר' ופשעיו ובספר השטנה 'תורת המלך' – ורק אז עלה בדעתי כי כולנו חכמים, כולנו נבונים, כולנו יודעים את תורת מתן השמות, אך מרוב שמחה על משמעות השם 'יצהר' שכחנו – כל חכמי ועדת השמות הממשלתית – מה שכל יהודי בן תורה יודע: 'יצה"ר' הריהם ראשי תיבות 'יצר הרע'!





22 תגובות:

  1. מדויק ונכון. איני מבין איך המדינה ממשיכה לתקצב את קן הפורעים הזה.

    השבמחק
  2. תודה הלל על העדכון מהגהנום.מחזק את ידיכם מול הפורעים הללו.
    תמונת שמיכת העננים נהדרת!

    השבמחק
  3. בה נדייק-יש קשרים עמוקים בין הרב גינזבורג מיצהר התומך בבנין הבית השלישי במהרה בימינו ובקירוב ביאת המשיח, היושב בישיבת עוד יוסף חי שנבנתה כדברי מוטי ענברי בכספי מדינת ישראל, בעל המשפט שאין דומה לו בעזות המצח שכתב בספרו קומי אורי: "יש לעקר את הרוח הציונית (...) את בית המשפט עלינו לשבר (...) את הממשלה - ממשלת שמאל או ימין - עלינו למגר"!! לבין הרבנים יצחק שפירא ויוסף אליצור מישיבת 'עוד יוסף חי' בהתנחלות יצהר, שכתבו בספרם 'תורת המלך' על הריגת גויים ובין הרב דב ליאור, רב ישיבת ההסדר (!) שתמך בברוך גולדשטיין הטובח מחברון, זה שאודותיו כתב גינזבורג את "ברוך הגבר", לבין הרב דודקביץ המקובל על נוער הגבעות שטען במאמר "משמעות עדיפה על משמעת", בשבע, גיליון 44 (28.5.03) "אך ברור, כי מעל המשמעת הצבאית והלאומית עומדת חובת הציות ל'מלכו של עולם' ול'דרכה של תורה', ומכאן שיש 'להעדיף את המשמעת האלוקית על פני הצבאית'. כלומר שיש מקום לסירוב פקודה בשם שמים, כל אלה התומכים בנחיצות הקמת בית המקדש השלישי ובהתנחלות בכל שטחי ארץ ישראל כדרך לקרב את ביאת המשיח ובהתעלמות משלטון החוק, הם הבסיס עליו פועלים תג מחיר ונוער הגבעות

    השבמחק
    תשובות
    1. מאיר שלו קורא להם - ובצדק - 'נוער הזוועות'...

      מחק
    2. דווקא אחד לא משםיום שבת, 12 אפריל, 2014

      נכון שלגמרי כיף להציג את דעת יריבך בצורה פלקטית ומושחרת?

      מחק
    3. פעם היו נוהגים לומר,"זה נהדר- זה יצהר".

      עלה במחשבה, כי יצה"ר הוא ראשי תיבות יצר הרע, ואם כך תאורו של הלל מדוייק הוא:

      א)חיילי מג"ב שומרים על חיילי צה"ל,
      ב) חיילי צה"ל שומרים על אנשי הישוב
      ג) אנשי הישוב שומרים על הערבים
      ד) הערבים ערבים לבטחון ישראל

      ואם נזכור כי ההגדה של פסח מדברת בלשון מרובעת,
      ארבע לשונות גאולה, ארבע כוסות, ארבע קושיות, ארבעה בנים,
      הרי לא נתפלא כלל על התמונה המוצגת כאן.

      ויזכור חיילי הנח"ל, כי מקור השם נח"ל הוא מן התפילה, נ'פשינו ח'כתה ל'ה'.

      כל טוב
      ופסח שמח

      מחק
  4. אכן פחדנים.
    באו מחבלים וחדרו להם לבסיס והם לא פתחו באש.

    פחדנים.

    השבמחק
  5. ישנו צדק רב בכך שאין לתת לאזרח לפקד על חיילים אבל ממתי במדינתנו מענישים באופן קולקטיבי ישוב שלם על מעשה של אולי אחד מהתושבים.
    ממתי על חופש דת כגון רצון לבניית בית מקדש שנראה שמאוד חשוב לחלק מסויים בעם הישראלי כחלק מהפולחן הדתי שלו מגונה ע"י כל כך הרבה גופים.
    אני בחרתי בממשלה שמקדם חופש ביטוי מכל סוג.
    התמונה מציגה קראוון של פנימיה לנוער צעיר בני 14-15 שסגרו להם את הבית ספר.
    יפה לראות שיש עדיין נוער שאוהב את המקום הלימוד שלו ומתוך מחאה לא מרוסנת ולא תקינה מפנצר רכב של אישיות בצהל במקום לעשן סמים בדרך להיות עבריין.
    שאני הייתי בנוער העובד בקורת על דעה זה לא מה שלימדו אותי שמה.
    חבר שלי קיבל חתך בפנים כי הוא עקף רכב באיילון ולאותו קרימינל לא עשו יותר מדי, כזו פעולת נקם על ישוב בעל דעה לא נשמע לי הגיוני גם אם קרה שנוער בתוכו שבטוח לא מייצג אוכלסיה שלמה עשה מעשה נגד מי שחשוב לו הכבוד כל כך.
    הדרך היחידה לסובלנות, לשלום בין עמים, היא קודם וויתור על אגו מוגזם כידוע מחינוך מילדים שענישה ומכות מולידות בילד רק רע.

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה ת מים ומגעיל. את הישובים הערביים כל הזמן מענישים באופן קולקטיבי

      מחק
  6. הפחדנים מאוד נחמדים
    הם שומרים על האתוס הדמןקרטי של מדינת היהודים
    ויש להם תפקיד חשוב מאוד בדיכוי הטרור היהודי
    צריך שפויים נגד כל ההזויים שמסתובבים שם
    כל ההתחנחנות של הפוליטיקאים נגד ענישה סביבתית
    הם סתם קישקוש
    שימו לב מי יצא מיצהר
    (א) וַיִּקַּח קֹרַח בֶּן יִצְהָר ....במדבר פרק טז
    חג כשר ושמח
    קותי

    השבמחק
  7. אין כלל ספק שבכל המצב בשטחים אכן יש פחדנים- אלה הם לא חיילי "משמר הגבול" וחיילי צה"ל הנקראים לשמור על חבורת פושעים קנאים אמיתית , חיילים שבניגוד לרצונם נקראים לשרת במילואים במחוזות הזויים - הפחדנים הם המשתמטים משירות בצה"ל בתואנה שהם "תלמידי ישיבות" וזוכים בהזדמנות זו גם לתמיכה מכספי משלם המיסים הישראלי הפראייר. סוג שני של פחדנים הם "קברניטי המדינה"- בדרגות הגבוהות ביותר - רא"מ, שר הבטחון ואחרים שמרוב פחד מן הצל של עצמם ושל הנאלחים הנ"ל לא שמים קץ לתופעות הקרויות "תג מחיר" ומקרבים בהזדמנות זו את קיצה של "המדינה היהודית". לתשומת ליבכם-

    השבמחק
  8. תושבי יצהר צודקים! אנחנו רוב דומם של פחדנים שאיבד את הכבוד העצמי שלו! היינו צריכים לצאת לרחובות להפגין נגד ההחלטה של צהל לשמור עליהם, אסור לדבר ולהידבר איתם. אסור להיכנע לפורעים! לא לפורעים ערבים ולא לפורעים יהודים. הם מרשים לעצמם לפעול כנגד המדינה וצהל נוהג כמי שירקו עליו והוא חושב שזה גשם... די לביזיון! לבי לבי על אסף וחבריו שנאלצים לספוג עלבונות והתנכלויות מצד החוליגנים האלו נושאי שם ה' וא"י -לשווא! (חיים - כפר סבא)

    השבמחק
  9. תודה הלל ודוד על נקודת מבט ייחודית ומטרידה על בעיה קשה
    לבי על הלל וחבריו, לבי על מדינתי שנכנעת לפורעים, לבי על מי שחי בפחד מפגיעתם הרעה.

    השבמחק
  10. תמיד יש עשבים שוטים בערוגות היהדות, הישראליות. עשבים שוטים מכל הקצוות והצבעים. עשבים שוטים הם תירוץ נוח. כותב אליעזר שגיא בספר שירים קצרים שלו שייצא לאור בקרוב (שמו: פרח פיל פעמון):

    עֲשָׂבִים שׁוֹטִים
    אֶת הַגִּנָּה כֻּלָּהּ
    קוֹצֵר סוּפָה

    לדעתי, הגינה כולה היא ההתיישבות ביהודה ושומרון שהשמיעה קול נגד אנשי יצהר, אבל קול ענות חלושה. לא דומה לקולות שהיא יודעת להשמיע כאשר באמת אכפת לה. בהכירי את אליעזר שגיא אני מבינה שהוא חושש שהגינה כולה היא באמת כולה: המדינה שאנחנו חיים בה.
    מצטרפת לדברי העידוד לחיילים ולהוריהם. לא להאמין שהיום יש חשש לשלומם של חיילים שלנו בגלל המתיישבים שעליהם הם שומרים... זה נראה לי תסביך יהודי גלותי הפוך על הפוך - פרויד לא היה מסוגל לחשוב על תסביך שכזה!
    כן, צילום שמיכת העננים נהדר, ושני החיילים חמודים.

    השבמחק
  11. כמה נכונים דברי עמוס עוז, שכתב אחר ההתפרעות ביצהר, שעל צה"ל להודות שהוא הפסיד במלחמה מול מתנחלי יצהר, להניף דגל לבן, ולעזוב את המקום...

    השבמחק
  12. כמה נעים וכמה טוב לגנות את הפורעים האיומים הללו, נוער הזוועות, העשבים השוטים עם כל הגינה! וואו! מזל שאנחנו לא כאלה. אנחנו טובים, אדיבים, נעימי סבר, אנחנו לא מדברים לא יפה. אנחנו לא קוראים לצה"ל פחדנים ולא שורפים מכוניות. כמו האם המפורסמת אנו מציבים לפני פרצופנו מראה ושואלים אותה: נכון שאני היפה בעולם? אז זהו שלא. החיים לא כל כך פשוטים. גם אם יש מכוערים אחרים, זה לא אומר שלנו אין חצ'קונים. וגם אם אנחנו יפים למדיי, זה לא אומר שהאחרים מכוערים עד העצם. ואגב, אם יש לנו כשרון ספרותי ויכולת למשחקי מילים מצלצלים, זה בוודאי לא אומר שאנחנו מושלמים. אז בואו ננסה לעשות קצת סדר. ראשית, התגובה של אנשי יצהר לא מקובלת בשום פנים ואופן. לא תשמעו ממני מילת הצדקה למעשה שהם עשו. נקודה. שנית, דברי הרב גינצבורג לא מקובלים עלי בשום ניםואופן. וגם עליהם לא משמעו ממני מילת הגנה. אבל: א. לא מדובר בכל תושבי יצהר. יש שם מיעוט שאינו נשמע לרבני המקום השוללים את מעשיהם מנסים לטפל בבעיה שלהם ככל יכולתם. הענישה הקולקטיבית, וההתלהמות הציבורית כלפי כל הציבור הם בבחינת תג מחיר מילולי לא פחות אלים ממעשי הפורעים הללו. כעת לכעס שלהם - הוא דווקא מוצדק. הלהיטות של צה"ל להרוס להם בתים גם כשהדבר לא נסגר בבתי משפט, מעוררים תחושה של רדיפה. וכן, אני לא הייתי בשטח וינני יודעת מה השיקולים של צה"ל - אולי הם מוצדקים. אבל התמונות של חיילי צה"ל הבורחים ממיידי אבנים ערביים, ההימנעות מאכיפת גזרי דין המחייבים הריסת בתים של פלסטינאים שנבנו שלא כחוק, ההשתקה של דיווחים על פגיעה במתיישבי האיזור מצד הערבים וגם מצד ארגוני שלום כביכול המכוונים אותם לפגוע ברכוש של יהודים כדי שהחמומים שביניהם ינקמו בערבים וניתן יהיה לצלם אותם ולהשמיצם, כל אלו יוצרים את התחושה שההנהגה של המדינה פוחדת להגיב כלפי הערבים ומתנחמת באומץ הרב לפגוע ביהודים. אולי התחושה לא מוצדקת. אני לא יודעת. אבל צדק צריך גם להיראות לא רק להיעשות. כן, מדובר בצעירים קיצוניים. ואין לי טיפת אמפטיה לדרך שלהם. אבל תחרות ההשמצה שלהם - לא במקומה. ואגב, הגינוי מצד ארגוני זכיות אדם ליברליים של הפיגועים הפלסטינאים נגד המתיישבים או של תוקפנות של אנשי שמאל ישראלים כלפי המתיישבים - לא נשמע כלל. אפילו בקול ענות תחושה. אז אנא, טלו קורה מבין עיניכם. ואגב, לבי לדוד ואסף. המצב שנוצר אכן לא הוגן כלפיהם. ותמונת הנוף נפלאה.

    השבמחק
  13. חבל להיכנס לויכוחים על היחס בין 'עשבים שוטים' לבין 'הגינה כולה'. כבר כל כך הרבה פעמים שמענו על העשב השוטה הזה שגדל בערוגה המופלאה. אוי לו לגנן שצריך לעשב את הגינה הזו!

    אבל אכן יש טעם לעשות סדר, משום שהבעיה איננה יצהר, תפוח או מאחז בלתי חוקי זה או אחר. הבעייה היא שיהודה ושומרון כבר או-או-טו חמישים שנה ברשות מדינת ישראל, וזו עדיין לא יודעת מה לעשות בפקדון האומלל הזה.

    אלה העובדות: אלו הם שטחים כבושים, ולכל הפחות, לדעת המקילים, 'שטחים שנויים במחלוקת', אבל אין ויכוח שאינם חלק ממדינת ישראל והריבון בהם הוא הצבא. ממשלות ישראל לדורותיהן - וממשלות הימין במיוחד - לא העזו לספח את השטחים ולהחיל עליהם את הריבונות הישראלית. וכך, במקום להסתפק בבסיסי צבא שישמרו על השטחים עד להשגת הסכם שלום עם הצד השני (את ההזדמנות לעשות זאת עם ירדן טרפד כידוע יצחק שמיר), תקעו ממשלות ישראל לדורותיהם את ההתנחלויות מעל כל גבעה ותחת כל עץ רענן, על מנת לסכל אפשרות להקמת מדינה פלשתינית ברת-קיימא. ואתץ כל זה עשו תוך מדיניות עקומה ומפותלת של הפקעות, הכרזת אדמות מדינה (ראו מעשה בוגי יעלון בשבוע שעבר) ועצימת עין (ולא פעם קריצת עין) מהתנחלויות לא חוקיות וממיליוני השטיקים שהמציאו זמביש ואריק שרון זצ"ל.

    ועכשיו מספרים לנו, שהבעיה היא 'רק' נוער הזוועות ולא מפעל ההתנחלות כולו?

    מפעל ההתנחלויות השתלט על הסיפור הישראלי-הציוני של כולנו וניכס אותו בערמומיות ובזדוניות. די היה לשמוע את ראש המועצה המקומית שומרון גרשון מסיקה מגנה את בריוני יצהר ואומר כי זה מזיק להתיישבות, משום שצה"ל וההתיישבות הם היינו הך.

    ובכן, צה"ל וההתיישבות (יותר נכון ההתנחלויות) הם לא היינו הך. מעולם לא היו, ואני מקווה שמעולם גם לא יהיו, ואין זה משנה מה אחוזי הגיוס ליחידות קרביות מבני אריאל וקדומים.

    השבמחק
    תשובות
    1. כמה מרנין לראות את האחדות והאחידות בתגובות האחרונות..
      כמה מפעים לראות שכאשר מגיעים לעניין פוליטי אקטואלי, אנו יורדים לרמה של טוקבקיסטים..
      אז גם אני טוקבקיסט:
      כמה התפעלתי מהמונוליטיות, מהאחידות בדעה, מדמיון הסגנון, מהאינדוקטרינציה הברורה..
      כמה משמח לראות שהגעגועים לזמר הרוסי ולמשכילי מזרח אירופה, לטרלר, לארטר, לפרל ולריב"ל, מלווים בגעגועים לשליט מזרח אירופאי חזק, בעל שפם גדול וגברי ומבטא גיאורגי-רוסי, אשר ישפר את האחידות המחשבתית במחננו...
      כולם יודעים, כולם מגדירים, מכלילים.

      אינני מכיר את התושבים של יצהר. קראתי פרסומים של הרב גינצבורג והוגים נוספים וממש לא הסכמתי ולא אהבתי. למרות זאת, הייתי מעריך יותר את מכתבו של הלל, אם היה מפרסם את תחושותיו לאחר שיח מעמיק עם אנשי המקום שכאמור אינני מכיר אותם.

      האם מישהו העלה בדעתו אפשרות שהכתובת: פחדנים, לכו לטפל בערבים מופנית להנהגה הפוליטית, ולא לחיילים עצמם. אינני מזדהה עם ההכללה הגורפת - 'ערבים'. אך האם מישהו מעלה בדעתו ענישה קולקטיבית כזאת במגזרי מיעוטים?

      מדוע יש כאלו הזכאים לאמפטיה שמעניק הפוסט מודרניזם ל'אחר', ויש כאלו שאינם זכאים?

      בתור מי שנהנה מאוד מהמידע הפיקנטי בבלוג האיכותי ביותר שאני מנוי עליו (משפט זה איננו ציני לשם שינוי), נהניתי מאוד מהעובדות המוצקות מבית מדרשו של 'בן בג בג'. בן בג בג איננו מבטא דעה... בן בג בג אובייקטיבי לחלוטין ונטול השפעה...
      איך אמר שפינוזה? לא לצחוק, לא לבכות, אלא להבין.
      בן בג בג מביא עובדות, עושה סדר: ביטויו מוחלטים: 'אלה העובדות'. 'כידוע'.
      בתור יודע העובדות יכול היה בן בג בג לבחון את מדיניות רכישת הקרקעות במפעל הציוני החל משלהי המאה ה-19 ולהשוותה ל'מדיניות העקומה והנפתלת' של ימינו.
      אולי בן בג בג מתגעגע גם לז'דאנוב שכידוע הרבה להשתמש ב'עובדות', או לדרכו של מי שאמר שאם תפרסם דברים בתקיפות, בביטחון, ותחזור עליהם הם ייקלטו כאמת בלי קשר לאמיתותם.

      דוד היקר
      הבלוג שלך הוא האהוב עלי ביותר.
      הפעם נפלתם
      בהערכה
      בני קלמנזון

      מחק
    2. הרב קלמנזון היקר,
      אינני מתגעגע לא לז'דאנוב ולא לסטאלין ולא ברור מדוע תגובה מנומקת, גם אם עוקצנית, מעלה לך הסעיף.

      ועוד לא ברור לי, מדוע תגובות מצד שמאל הן תמיד ביטוי למונוליטיות ולאינדוקטרינציה, ואילו תגובות מצד ימין הן ביטוי לחירות המחשבה ולביקורתיות.

      האם באמת אינך רואה את ההבדל בין מפעלות התנועה הציונית שהביאונו עד הלום ואפשרו לאבותינו ולנו להקים את המדינה, לבין מדינה ריבונית במשפחת העמים המתוקנים, שיש לה חוק ודין, והיא חתומה על אמנות בינלאומיות ומצפה שגם אומות העולם ינהגו בה כך? מאז מלחמת העולם השנייה דברים רבים שהיו מקובלים קודם לכן אינם מקובלים עוד בעולם המערבי שאליו אנו רוצים להשתייך (למשל בדיני מלחמה). הזמנים משתנים, גם אם לא תמיד לטובתנו.

      האם אתה מכחיש את העובדות שמניתי לעיל, שיהודה ושומרון הם שטחים כבושים (או שנויים במחלוקת), ואינם חלק ממדינת ישראל הריבונית שמעולם לא סיפחה אותם (למעט 'ירושלים רבתי' ורמת הגולן)? גם שטף מילים לא יוכל לשנות את המציאות הזו.

      השאלה איננה אם יש אנשים טובים ושומרי חוק בהתנחלויות - בוודאי שיש - אלא אם אין אנו חלק ממהלך גדול של מה שכינתה ברברה טוכמן 'מצעד השוטים'. חבל שאת חשבון הנפש של מפעל ההתנחלות עושים אנשי השמאל שאינם גרים שם (נו טוב, הם הרי מתגעגעים לסטאלין. לא פחות), ולא המתנחלים עצמם.

      כמו הפלסטינאים, שלעולם לא יודו שטעו (סירוב לתכנית החלוקה; טרור וכו') ולעולם לא יעשו חשבון נפש ויקחו אחריות על המהלכים המטופשים שהביאו אותם למצבם העלוב היום; כך גם המתנחלים - לעולם לא תמצא שם חשבון נפש או חרטה על טעויות שהביאו אותם (ואותנו) עד הלום, רק ססמאות ניצחון מונוליטיות והאשמת האחר ('הסמול', הגויים) בז'דונוביזם.

      מחק
  14. אני מציע לכל המגיבים מהימין ומהשמאל להשתתף באחד מהסיורים של שוברים גבול בחברון ובדרום הר חברון ואז הספורים על עשבים שוטים והגינה המטופחת יסתיימו. אין כאן עשבים שוטים כל הגינה המתנחלית מזוהמת מהיסוד!!

    השבמחק
  15. ברוך משה ("הנצחי") אוירבךיום ראשון, 20 אפריל, 2014

    בס"ד
    אנחנו בניו של בורא עולם והוא שבחרנו להטיל ה'התנחלויות' בגבעות השוממות כדי שירחיב לעם ישראל נ"י ומן הידועות היא שאנחנו עושים את רצונו של הקב"ה ה' אלוהי צבאות ומתרי"ג המצוות שאנו אמורים לקיים יש מצווה אחת שלא כתובה אבל נכונה כנכון השמש והמזלות -"חילוני וכופר: קח ממנו מה שתוכל ואל תתן לו פתחון פה על שומרי דבר ה' ' יתברך ו"ה'" יכולה להתפרש אצל החילוניים והכופרים כ"הבל" אז מי אנחנו שנאמר "לא" להבלי העולם הזה - אנחנו שומרי הגחלת וגחלת יש המכבים ב"כיבוי צופי" לא עלינו וגו'

    השבמחק
  16. חבורת פורעי חוק שמשתלטים על קרקעות, בונים מבנים ללא רשיון מקבלים תקציב מהמדינה ומאיימים על נציגי צה"ל והחוק ומנציחים הפקרות שלטונית. ממש כמו בדואים.

    רגע, מה אני משווה, איך אני מעז לחשוב, הרי זה טיעון פאשיסטי, גזעני ומכליל נגד קבוצת אנשים שמרגישה שהמדינה הותירה אותה מאחור. מחשבות ארורות, תמיד צצות ברגע שצועקים בקול רם שהצדק לצידך. גיליתי שאם שונאים חזק יותר זה עוזר.

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.