יום שישי, 19 בדצמבר 2014

חידון עונ"ש למביני עניין: מי האיש?

ד"ר אמנון רמון, מרכז מערכת 'קתדרה', פונה בבקשה לקוראי עונ"ש: היש בכם יודע מי האיש שבתמונה?

היא צולמה בבית הכנסת העתיק במירון, כנראה בשנות החמישים או השישים. שם הצלם אינו ידוע וגם מקורה אינו ברור, ייתכן שהגיעה מארכיונו של שמואל זנוויל כהנא, שהיה בשעתו מנכ"ל משרד הדתות והממונה על המקומות הקדושים.

החוברת החדשה של קתדרה תתפרסם בסוף החודש, והראשון שיזהה את הדמות בוודאות יקבל את החוברת במתנה.




7 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. יוסי סטפנסקי, צפתיום שישי, 19 דצמבר, 2014

    זה לא צבי אילן ז"ל. יכול להיות שזה יוחי מינצקר, משמר המונומנטים של אגף העתיקות שבזמנו חיזקו וביצעו שימור בשער בשנות ה- 60'. אפשר עדיין לשאול אותו... בכל מקרה הצילום משנות ה- 60' ולא שנות ה- 50', כשאבני הכרכוב עדיין היו למעלה מעל המשקוף אך אחרי החיזוק שנעשה בשער עצמו (גם המכנסיים של מר x צמודים מדי לשנות ה- 50', לא?...). אם אינני צודק אפשר לשאול את מורה הדרך הותיק פרץ מרדלר ממירון שביתו נמצא 200 מטר מתחת לבית הכנסת.

    אם אכן זה יוחי (אני מכיר אותו שנים רבות אך לא הכרתי אותו בשנות ה- 60'...) – הוא האחראי הישיר לכך שהמשיח טרם הגיע, כי כידוע על פי המסורת הגלילית המתועדת כבר יותר מחמש מאות שנה (מ- 1495 לפחות...) כשייפול השער ההוא – יבוא משיחנו במהרה בימינו ...

    השבמחק
  3. עלי כהן, קופנהגןיום שישי, 19 דצמבר, 2014

    האיש דומה (מאד!) לירמי בורדנוב שנהרג בקלקילה ב-11.10.1956, ימים ספורים לפני שמלאו לו 23. ירמי היה חניך בקן השוה"צ בירושלים, רחוב המלך ג'ורג' 14 במרתף. הגדוד אליו השתייך היה גדוד "היער" ווגדול מאיתנו הצוציקים בשנתיים. הערצנו אותו על דמותו המיוחדת עם העין המעומעמת שלו. ניתן לברר את זהותו ולשאול את אחיו עדי החי בירושלים.י המקום בצילום מזכיר מאד את בית הכנסת של ברעם, כך שאני לא חותם 'בלאנק' שזה במירון .

    השבמחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  5. נראה לי שהוא דייכובסקי (שכחתי את שמו הפרטי) שעבד באגף החינוך הדתי במשרד החינוך. אחיו של הרב שלמה דייכובסקי, שהיה דיין בביה"ד הגדול ומנהל בתי הדין.

    השבמחק
  6. האיש בתמונה הוא חיים זאב הירשברג, לימים פרופ' באוניברסיטה בר-אילן שנפטר בשנות ה-70 ועסק בשנות ה-50 באיתור המקומות הקדושים בארץ ישראל במסגרת משרד הדתות.ספרו הידוע עוסק ביהדות צפון אפריקה,ספר חשוב מאד שראה אור בשנת 1952 (אולי אני טועה בתאריך) עניינו המקומות הקדושים לאיסלאם בארץ ישראל. אני כותב על האיש מהזיכרון אך מזהה אותו בבירור בתמונה. הכרתי אותו בסוף שנות ה-60 בבר-אילן.

    השבמחק
  7. מרוב השערות על זהות האיש - האם יש כבר מסקנות בטוחות?

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.