יום ראשון, 25 בינואר 2015

פרנסות של יהודים: כיפת ברזל לתפילין, מבצע שוויגער ואקשן בצפורי


א. התְּפִידָנִית המקורית

במפעל התפילין של התנחלות בית אל מייצרים פיתוח חדש של 'כיפת ברזל'!

זוהי ה'תפידנית' ('המקורית', ללמדך שיש כבר חיקויים), שתשמור על התפילין שלך בכל מקום, כולל בהסתערות על האויב אשר מחרף, מנאץ ומגדף את אלוקי מערכות ישראל.

אני בטוח שזהו מוצר טוב ויעיל, ומן הסתם גם מניחי תפילין רבים נזקקים לו 'בלכתם בדרך', אבל למה צריך לקשור אותו דווקא למיליטריזם בוטה כל כך?

בשבע, 22 בינואר 2014 (תודה לברוך גיאן)

ב. חבילת הכלות הכי משתלמת!

'מבצע שוויגער' (חותנת), לעומת זאת, נשמע כמו משהו שנע בין 'מבצע אנטבה' ל'מבצע סבתא'.

ביומון החרדי 'יתד נאמן' התפרסמה מודעה המציעה 'חבילת כלות' משתלמת ואיכותית של פמוטים (שימו לב, החבילה כוללת גם גפרורים!).

לא הצלחתי להבין  כתב לי רון חרמוני-להט  מה פירוש 'הפמוטים שלנו מיוצרים במשקל הנכון המתאים לגובה הנכון'. מה הם המשקל והגובה הנכונים? אולי הכלות או החותנות יודעות...

יתד נאמן, כ"ט בטבת תשע"ה

ג. פסח בצפורי

רון שם לב למודעה משונה נוספת, שנדפסה באותו גיליון של 'יתד נאמן', ומציעה נופש פסח (או-טו-טו זה מגיע) ב... איפה בדיוק? בצפורי או בחפץ חיים?

צריך להתפלפל מעט בפרוזה העילגת של מנסחי המודעה כדי להבין שמדובר בחברה בשם 'צפורי בכפר', שמשווקת חדרי נופש בקיבוץ החרדי חפץ חיים (שמשום מה מכונה כאן 'כפר').



22 תגובות:

  1. לעניין 'מבצע שוויגער':
    א. הגובה הנכון למשקל הנכון פירושו, כנראה, פרופורציות (יציבות, אין סכנה שהפמוט יפול).
    ב. יש לומר 'פמוטות', על משקל 'פעוטות', ולא פמוטים.

    השבמחק
    תשובות
    1. הגובה הנכון למשקל הן הפרופורציות המקנות יציבות, כפי שהסברת, אך יש בזה גם להעיד על איכות המוצר. אם השתמשת בכמות מסויימת של חומר ויצרת פמוטות גדולים מדי יחסית לכמות, פירוש הדבר שגוף הפמוט דקק וחלש ונוטה להשבר בקלות. כל גודל של פמוטות ראוי שיכיל משקל מסויים של כסף ולא פחות מכך.

      מחק
  2. יונה בעל כנפייםיום ראשון, 25 ינואר, 2015

    אשר לתפידנית,
    מאז ומתמיד פרסמו את התפידנית ככלי עזר לחייל. הסיבה היא שקהל היעד העיקרי של המוצר הזה הוא חיילים ערב גיוסם. ליתר דיוק קונים החברים או בני המשפחה את התפידנית למתגייס הטרי כמתנת גיוס שימושית לתאי השדה המצפים לו.
    התפידנית היא מן גליל קשיח, שדומה לתרמוס, עטוי בכיסוי בד חזק בצבעי הסוואה עם רצועות המאפשרות להצמידו לחגור, ובו ניתן לאחסן את התפילין באופן שלא ינזקו מאבק ורטיבות ולא ימעכו, גם אם טנק יעלה על התרמיל והציוד האישי של החייל. הדבר הזה גדול, מסורבל ולא נוח ואף אחד לא צריך את זה חוץ מחיילים. אף אחד לא הולך עם זה סתם לבית הכנסת אם אינו חייל, הוא יזכה למנת גיחוכים מן הסובבים. כך שהפרסומת הפונה לחיילים די מובנת.
    למען האמת גם חיילים צריכים את זה רק לדאווין. הייתי ארבע וחצי שנים ביחידת שדה קרבית, עוד בטרם הפציעה בשורת התפידנית אל שחר חיינו, ועברתי אותם בשלום עם התפילין ובלא שהחמצתי הנחת תפילין אף יום (חוץ מכמה פעמים שבהם הייתי אנוס)

    השבמחק
    תשובות
    1. גם חיילים לא צריכים את זה.
      ”קוביות הפלא“ השחורות שעשויות מעור של בהמה מתה לא באמת עוזרים למישהו, ולפיכך תוספת המשקל הזו (עם התפידנית או בלעדיה) רק מסרבלת את החיים.
      מילא שהחייל הדתי רוצה להכביד על עצמו, זכותו, שימות. אבל כשהחייל שסוחב תפידנית בחגור לא יכול לסחוב עוד ליטר מים או מתעכב אפילו בשבריר שניה זה מסכן את חבריו שלא כרוכים אחרי הבלי הדת.

      מחק
    2. מהמילה 'חגור' אני מבין שעברו הרבה שנים מאז שירתת בצה"ל.
      להאשים חיילים דתיים במוות של חבריהם לנשק, זה נבזות ורשעות.

      האם צריך להזכיר את האחוז הגבוה של החיילים הדתיים שהקריבו את חייהם בשנים האחרונות כדי לאפשר לך לרבוץ מול המחשב כדי שתוכל להאשים אותם?!

      מחק
    3. לא משנה מה החיילים הדתיים עושים - יש לכבד אותם!

      מחק
    4. ואני הייתי קמצן ולא קניתי תפידנית, ובחומת מגן - רבעיית השוקו בקרטון (זה עם הקש שמודבק מאחורה) נמעכו והתפוצצו לי בתיק, ומאז ועד היום אני מניח תפילין עם ריח של חלב חמוץ.

      מחק
  3. גם על הגפרורים, אין צורך להתלוצץ; מדובר בקופסת גפרורים מעוצבת, עם אלמנטים מכסף (או לכל הפחות מצופים כסף).

    השבמחק
    תשובות
    1. רק שים לב כמה מדליקים הגפרורים האלה...

      מחק
  4. גם לי יש תפידנית. אני מעביר אליה את התפילין כשאני יוצא למילואים. התפידנית נותנת הגנה קשיחה לתפילין וגם מענה לטמפרטורת חום קיצונית או לרטיבות שעלולות לפגוע בתפילין (שהן אגב מוצר יקר מאוד). למעשה אין לה שימוש למעט בתנאי שדה כך שהיא משמשת בעיקר חיילים קרביים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין לתפידנית שום שימוש ושום תועלת.
      מדובר על משהו שמכביד על החייל, ובשביל מה? בשביל לשמור על קוביות הקסם? זה ספר חדש בסדרת הארי פוטר? הארי פוטר וקוביות הפלא השחורות.

      מחק
    2. שמוליק אני מבין שאתה סה"כ טרול. תגבותך כבר נכתבה לעיל' וחוץ מללעוג לעצמך אינך עושה הרבה.

      מחק
  5. שמוליק, אתה צריך טיפול נפשי.

    השבמחק
    תשובות
    1. לפעמים המשוגעים צועקים את האמת בקול הכי רם

      מחק
  6. מאז ומעולם אני טוען שהכותבים והעורכים והמגיהים בעתונות החרדים המתרפקים כ"כ על קדושת הז'ארגון הקלוקל הקרוי משום מה 'אידיש', אינם יודעים לכתוב אפילו מלה אחת בז'ארגון זה בלא שגיאה או שגיאות (עד שבע ..., המופלגים יודעים לכתוב 'נח' בשבע שגיאות ...).
    'מבצע שווייגער' פירושו ותרגומו ללה"ק הוא מבצע שתיקה, או נכון יותר 'מבצע שותק', באם המבוקש הוא חותנת, יש לכתוב 'מבצע שויגער'!
    הז'ארגון הזה קבל את השם אידיש בפי ה'אידישיסטן', שביקשו להדגיש שלדעתם כל היהדות תלוייה בשפה משותפת לעם קדוש, ותו לא מידי, ומהכופרים והאפיקורסים הללו זה פשט לבתי ישראל קדושים שאינם פוסקים לדרוש את השם כאילו שרק הוא מלא 'יידישקייט', ואילו ב'עברית' (מלעיל) אין משמעות של יידישקייט

    השבמחק
    תשובות
    1. אבישי ליוביץ'יום שישי, 30 ינואר, 2015

      שלום מר אנונימי
      אתה צודק לגבי "מבצע שותק" אבל גם חותנת יש לכתוב "שוויגער" בשני ווין; שויגער יבוטא shoyger.
      גוט שבת אייך, חשובע פריינד!

      מחק
  7. מעניין כמה פעמים יכניס האלמוני המתהדר בכינוי "שמוליק 27" את אותה תגובה בשינוי אדרת
    וכמה שנאה יש כאן!

    השבמחק
  8. רק אציין שבעולם האלקטרוניקה כשיש רכיב עמיד ביותר הוא מכונה mil spec, כלומר military specifications. פירוש הדבר הוא שהרכיב עומד בסטנדרטים הצבאיים, כיון שבצבא הוא אמור לעבור טלטלות משמעותיות ולעמוד בהן. לכן אין שום צורך להשתלח בתפילין בית אל על המיליטריזם שלהם. הוא לא שונה מהמיליטריזם של כל יצרני הציוד העמיד למינהו.

    השבמחק
  9. אני סתם שאלה :) ממתי קיבוץ חפץ חיים "חרדי" ???? למיטב ידיעתי היה שייך לזרם הדתי לאומי עוד הרבה לפני שכונה כך. וכן אני זוכרת סיפורים מאד מפולפלים על מה שהלך שם בין בנים ובנות בהכשרה...היתה לי שכנה שהיתה שם בנעוריה...

    השבמחק
    תשובות
    1. בגדול את צודקת.
      תראי איזו תמונה יפה מצאתי של הישוב שנבנה בצמוד לחפץ חיים של מפונים מגוש קטיף.
      נראה מדהים!
      http://onegshabbat.blogspot.co.il/2015/01/blog-post_25.html?showComment=1424007029035#c292743246973545064

      מחק
  10. מישהו כתב לעיל שפמוטות הם במשקל פעוטות, ולא היא. פמוטות יש להם משקל משלהם, ואם כבר, יש לו יחס למשקל של הכלה. כלה רזה וחטובה (בלשון המשנה: "כלה נאה וחסודה") תקבל מן הסתם פמוטות יקרים יותר, אלא אם השויגער מקנאה בה. מצד שני, כשהבנים מתחתנים בזה אחר זה, ויש הרבה כלות, אז אין כסף לפמוטות. לזה מתייחסת המודעה במילים "חבילת כלות".

    אבי

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.