יום שני, 1 ביוני 2015

פה ושם בארץ ישראל: מבצע, לידיעת הציפורים, מתמטיקה, קומץ

א. מבצע רכפת

רכבת? רקפת? רחפת? אולי הקרבה לרחוב הרכבת, בשכונת בקעה בירושלים, היא שהשפיעה על מבצע מכירת הרקפות ב'משתלת ראובני' (רחוב עמק רפאים 65 פינת רחוב הרכבת).

צילום: דוד אסף

'משתלת ראובני' היא בכלל מקום מופלא. לא רק שהשתמר בתוכה מגדל שמירה ('פילבוקס'), מתקופת המנדט הבריטי, אלא שהיא גם קרויה על שם 'ר' עקיבא הי"ד' (ה' ינקום דמו).

אבל בניגוד למה שנדמה לכם, אין מדובר בתנא המפורסם רבי עקיבא, שהיה מעשרת הרוגי מלכות, שהוצאו להורג על ידי הרומים, אלא באחד מאבות בעלי המשתלה, שנהרג בתאונת דרכים.

צילום: דוד אסף

ב. כלבים, חתולים וציפורים, שימו לב!

ב'פארק המסילה' בירושלים יש תחנת שתייה המיועדת רק לבעלי חיים שיודעים לקרוא עברית...

צילום: דוד אסף

ג. אהבה שאינה תלויה בדבר

במרכז הוד השרון נמצאת התשובה הניצחת לטענותיו של השר נפתלי בנט, כי ירידת העניין במתמטיקה היא איום אסטרטגי.

מי המאוהב? אולי מורה שנותן שיעורים פרטיים?

צילום: ברוך גיאן

ד. כסא הישועות

רק לפני שבועיים פרסמנו כאן את מנורת הלילה של מרן, והנה סיבוב ציני נוסף שנעשה על הכסא של זיכרונו לברכה.

מישהו אמר 'קומץ'?


תודה לישראל ויינגולד


7 תגובות:

  1. אולי זה כסא הנצרים שעליו מספרים שהחורים רבו ביניהם וכל אחד אמר "עלי יניח צדיק...." קרא הנס וכל החורים התאחדו יחד...........

    השבמחק
  2. כיוון שנאמר במודעה ש"מעל הכסא נמסרו מליוני שעות של תורה" ע"י המרן בדקתי לכמה שעות זוכה אדם בחייו: בשערוך של 100 שנה נקבל 24*360*100= 864,000 . מרן זכה לאריכות ימים ונפטר בגיל 93, אך גם כך, כדי להתקרב למליון שעות כסא, היה צריך לישון בכסא ולדבר תוך כדי שינה...

    השבמחק
    תשובות
    1. כמדומה שכוונת המשורר הייתה לחישוב לפי השומעים. בהנחה שמיליון איש שמעו את הרב עובדיה זצ"ל במשך שעתיים, הרי שמעל הכסא נמסרו מיליוני שעות. נו, טוב, מוטב היה לו היו מפרסמים בניסוח מדוייק יותר.

      מחק
    2. החשבון של השעות הוא: מהיום שבו נמסרה התורה לעם ישראל. וכבר לפני שהוכן הכיסא, וכאשר הגיעו דברי התורה למקום מושבם החדש, הצטברו מראשית הימים מאות מליוני שעות שבשלו והגיעו אל הכיסא הקדוש. ולא רק אל כיסא זה, אלא אל כיסאות, ספסלי לימוד ומושבים רבים התומכים בכל כובד האדם היושב עליהם, ומעכל את דורות הלימוד המצטבר לסגולות נפלאות ובדוקות לריפוי כל חולי, מחשבה רעה וחסרון כיס של מי שמחזיק בכיסא... ונאמר אמן

      מחק
  3. נהרג בתאונת דרכים והאל יקום דמו?! לא רע

    השבמחק
  4. ועל זה אמר "מרן..." מנשקי קמיעות ומשטתחי קברים

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.