יום רביעי, 2 בדצמבר 2015

ארץ הקודש: איקֶאָה, קדושי אבא אבן, קדושה ניידת, משיחיות והשגחה

מדי פעם אנו מפנים את אלומת האור לעסקי הקדושה המגוחכים הנפוצים בארצנו, ארץ קודש בלתי נלאית, עם חבית משיחית שאין לה תחתית והיא גדושה בטירוף ובהזיות.

א. שירותי הסעה למקומות הקדושים

חלופה לקבר רחל? (צילום: מיקי מלכה)

ב. קדושי אבא אבן

ראש ממשלת ישראל דוד בן גוריון, 'הקדוש' אבא אבן שגריר ישראל בארה"ב, ונשיא ארה"ב הארי טרומן. הבית הלבן, מאי 1951.

אבא אבן (2002-1915), הדיפלומט המיתולוגי של מדינת ישראל, לא מפסיק להתהפך בקברו שבכפר שמריהו. לא די שמדיניות החוץ של מדינת ישראל, שהוא היה מראשי מעצביה, מתבססת היום על פירוש רש"י, עכשיו הוא עצמו הפך מקור לקדושה.

ומעשה שהיה כך היה, ממש לפני שבועיים.

על חורבות מבני משרד החוץ הישן, שהיו סמוכים ל'בנייני האומה' בכניסה לירושלים, נבנתה שכונה חדשה ושמה 'משכנות האומה'. בירושלים כמו בירושלים: אם חופרים מטר באדמה לא מוצאים נפט אלא עצמות, ועצמות הן כמובן קדושות.

במשכנות האומה יש רחוב ששמו, ובדין, אבא אבן. בחפירת יסודות לבתים שנבנו שם נמצאו, אבוי, עצמות. די בכך כדי להצית מלחמות קודש פנימיות בתוך העדה החרדית, שם נאבקות אלה באלה קבוצות 'אתרא קדישא' למיניהן ('חבורת בוגדים המתחזים לחרדים') על הזכות לקושש עצמות מאתרי הבנייה ולקברן ברוב טקס בבית קברות מסתורי (ואחר כך, כמובן, גם לאסוף כספים בקרב אחב"י בארץ ובתפוצות).

שליח עונ"ש בק"ק בית שמש צילם את המודעות הללו, ותהה אם יוזמי טקס הקבורה של 'קדושי אבא אבן מזמן בית שני' בכלל שמעו אי פעם על אבא אבן ההיסטורי.



ג. אילת, עיר הקודש

קדוּשה חלה כידוע על כל הארץ המובטחת, מנהר מצרים ועד נהר פרת, ואפילו באילת.

זאב ערבות, מהיישוב הקהילתי יוּבָלים, צילם באילת את רכב האספנות הזה, שמשנע את הקדושה על גלגלים, עד שפת הים ממש.

פיג'ו 404 אחד, שנושא על כתפי הפח שלו את התערובת ההזויה הזו שמרכיבה את חיינו המשוגעים כאן: ירושלים, אני המשיח, שלום, ברווזים ואריות, חומות ומגדלים, ישראל ולוחות הברית.

מה כל זה אומר עלינו?

(לחצו על התמונות כדי להגדילן)





ד. משיח, בוא כבר ומיד!

עדי אמסטרדם צילם בחולון שני סטיקרים המזרזים את המשיח שיגיע כבר, ומהר.

כתב לי עדי:
שני הסטיקרים הללו מודבקים על אותה שמשה. תהיתי לגבי יומרתם של המדפיסים לצוות על בורא עולם לעשות כרצונם (המילה 'אנא' אינה מרככת את הציווי). 


ה. גלגול נשמתו של משה רבינו

אבל מתברר שממש אין צורך להתחנן. המשיח כבר בא! הוא כאן, ויש לו גם שם: יהודה מור.

למשיח הזה יש דעות פוליטיות מוצקות כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו. אפשר לסכמן בטענה העקרונית, שביבי הוא 'מניאק אגו', שהוא שייך לחיזבאללה, שהוא '0 אחד גדול ונבוב',  ושבאופן כללי הוא 'מפוטר'.

שמואל גביש צילם את המודעה הזו בשוק הפשפשים ביפו (לחצו על התמונה כדי להגדילה).


ו. שייך להשגחה

ולסיום, מודעה תמימה, שצילמה ר' במכללה הטכנולוגית בראודה בכרמיאל, והיא (המודעה) כנראה שריד מתקופת הבחינות.

ניתן לקרוא את המודעה הזו בכל מיני רבדים ומשמעויות.


20 תגובות:

  1. המע"מ כבר 20%?
    חשבתי שירד דווקא.

    השבמחק
  2. אהבתי את הסטיקר המיועד ל"אבינו מלכנו". כביכול הקב"ה תקוע בפקק אחרי האוטו בעל-הסטיקר, קורא אותו מתוך שעמום וחושב לעצמו: כדאי באמת שאעשה משהו בעניין! מצד שני - שום דבר אחר לא עזר עד עכשיו, אז אולי הסטיקר יעזור...

    השבמחק
  3. מעניין גם התינוק של במבה על המראה של הפיז'ו, מול האריה - סוג חדש של קרבן? גלגול של בית דוד? רמז לבמבה סאלי?

    השבמחק
  4. אהבתי להשתטח על קבר של אדמו"רינו איקיאה זצ"ל

    השבמחק
  5. מוישה, מתנדב לשעבריום שישי, 04 דצמבר, 2015

    ברצינות. הפג'ו ה'אומנותית' מושכת את העין. והיא כל כך מפורטת בפרטים, שאם נהגים יביטו בה יותר מכהרף עין עלולה להיות תאונה משיחית אומנותית. מעניין לא רק אם המכונית הזאת עברה טסט, אלא אם יש לה רשיון "שינוי מבנה הרכב". אני מקווה שאיזה בכיר במשטרת התנועה קורא את עונ"ש, ואם לא, הנה שרבבתי את שמה, והרשימה בוודאי תגיע אליה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מלבד הצל"ש על יצירת הבידול ביני לבין הכותב הנ"ל, בעזרת התוספת 'מתנדב לשעבר', אציין שאם במהלך סיורי עורך עונ"ש במזרח אירופה הוא היה נתקל במכונית עם משא מסוג זה, הוא היה משתעשע לא פחות, אבל בוודאי לא מזלזל ומעודד את קוראיו לעשות כן.

      מחק
    2. זה יכול להיות מצחיק בכל מקום, אבל כאן זה מצחיק (ומכאיב) שבעתיים, כי הבדיחה היא עלינו.

      מחק
    3. אכן, משעשע.
      אמנות איכותית כל כך כואבת לך?!

      מחק
  6. הפרק הראשון בפוסט רלוונטי לבלוג שעוסק בסוציולוגיה ותו לא. יש מגזר גדול בעמישראל שרכב משפחתי אינו שכיח אצלו. לאותו מגזר יש משפחות גדולות בדרך בדירות צפופות ופתרונות אחסון זולים הם מוצר מבוקש. ומה מגלה המודעה? שכדרכו של עולם אנשי עסקים מגוונים את השרות שהם מציעים למגזר הזה. מה רע בכך?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא רע. הבדיחה בצורת הצגת המודעה. הסעה לקבר זה, ולציון זה, ולאיקאה...גם בציבור החרדי התבדחו על איקאה שנכנסה לרשימה ושאלו איזה צדיק נמצא בה. וכתב מי שכתב, שמדובר ברב שיודע לקחת חלקי דקטים שבורים, ולהפכם לרהיטים שלמים. (על משקל אמרות דומות על צדיקים). ואחרים טענו שלשלוח אשה לאיקאה לבילוי, סגולה ברורה לשלום בית.
      בכל מקרה, המיקום מצחיק. (של המודעה. וגם קצת של איקאה). ולא הטרמפ.

      מחק
  7. אבא אבן "הדיפלומט המיתולוגי" (בטח מיתולוגי; בישראל גם קיוסק שנסגר אחרי שנה וחצי נחשב ל"מיתולוגי") לא היה מראשי המעצבים של מדיניות החוץ של ישראל. לכל היותר ניתן להעניק לו את התואר "מטובי נואמיה", וגם זאת בתנאי שלנאום טוב ייחשב נאום אינסופי באורכו, גדוש בהגזמות, ומה שגרוע יותר - בשקרים. אבן היה שקרן פתולוגי שסבל משילשול מילולי כרוני (בנוסף לנטייתו להפליץ), ורכיכה נטולת חוט שדרה. מי שהכירו באמת לא סבלו אותו וזלזלו בו, כמו רה"מ אשכול (שהדביק לו את הכינוי - ביידיש - "המלומד הטפש") וגולדה שהייתה מקבלת חרארה כשהיה פותח את הפה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי מיתולוגייום שישי, 04 דצמבר, 2015

      בהשוואה לדני דנון ולגברת ציפי חוטבלי, אבא אבן הוא לא רק מיתולוגי אלא מונומנטלי. והכי חשוב, הוא קדוש והם לא.

      מחק
    2. משוגעים- לבית משוגעיםיום שישי, 04 דצמבר, 2015

      ב"ה יתברך ובס"ד
      הוא שנאמר - עם הקוידש לא השתגע - הוא כבר משוגע מזמן ובתי חולים לחולי רוח מסוגו יכולים להתעשר אילו כל הללו היו מתאשפזים - מרצון או בכפייה

      מחק
    3. וזה המקום להזכיר מה כתב (אם אינני טועה) א.קישון על נאומי אבא אבן. הוא משחק עם עצמו "כן-לא-שחור-לבן" וכך מתקבלים משפטים ארוכים ומסובכים. (כולי תקווה שקוראי עונ"ש זוכרים משחק ילדות זה).

      מחק
    4. ואני לתומי חשבתי שהסדר של פרשיות השבוע מוכר לרבים שמוזמנים להתעמק בו ולהפיק ממנו רמזים מועילים לחיי היומיום בעוי"ז ובוודאי שלתקופה שבה ישהו בגן העדן , כך נקווה.לפיכך ולא רק לידיעתו של אנונימי דלעיל :ממש לא מתאים לי לשכוח את הציווי המעודן של "אחרי מות קדושים אמור" ולעכל את מנת הפרש שהענקת לנו כנגד א"א ז"ל.

      מחק
    5. לא יודעת אם כל זה נכון לגביו, אבל אני כן זוכרת את הבדיחה על כך שהיהודים האמריקאים באו במיוחד כדי לשמוע אותו באו"ם, אף שלא הבינו מילה מדבריו...:)

      מחק
    6. תשובתה של ליסי מזכירה לי את מפגש הגאונים אלברט איינשטיין וצ'רלי צ'פלין :

      אומר איינשטיין לצ'פלין :
      מה שאני הכי מעריך ביכולת שלך - זו האוניברסליות שלך.
      אתה לא אומר מילה - וכל העולם מבין אותך.

      עונה צ'פלין לאיינשטיין :
      זה נכון , אבל התהילה העולמית שלך הרבה יותר גדולה משלי.
      כל העולם מעריך אותך מבלי להבין מילה ממה שאתה אומר.

      שבוע טוב וחנוכה שמח

      מחק
    7. Albert Einstein said to Charlie Chaplin: " I have always admired the fact your art is so universal. Everybody understand it and admire you."

      Charlie Chaplin answered" Yours is much more admireable. Everybody admire you, albeit nobody understand what you say".

      מחק
  8. היום העונ"ש שלנו משובח במיוחד :) תודה!!!
    ובנוגע לצילומים כאן:
    א. את הצילום העליון כבר ראיתי בפייס וגם אני, כמו מישהו אחר, תהיתי אם זה לא פוטושופ. התמונה השניה כאן מאשרת שלא :) ואכן מנסיון - איקיאה - לפחות בנתניה - מלאה חרדים - גם גברים (!) , ביחוד בתקופות מסויימות שבהן אני משתדלת לזכור לא להכנס לשם ... ויש דו-קיום נפלא עם ערבים מהסביבה שגם הם כבר ממלאים את המקום...
    ב. במודעה על קדושי אבא אבן סה"כ חסרה המילה רחוב, נו, באמת... :)
    ג. הפיג'ו המדהימה. ראשית - למה תיכף להלשין למשטרה??? בודאי לא נוסעת למרחקים ארוכים... שנית- מדוע לא טרח הצלם לברר מי האמן-אומן שעשה את המוצג המוזיאוני המדהים הזה??? שמתם לב שכל שטחי המכונית מבחוץ ומבפנים כוסו בציור לבנים קטנות??? רק הפרט הזה לבדו... באמת צריך להציג באיזה מוזיאון ולתת כבוד ליוצר!
    ד. וואלה כמה המשיח צודק... במיוחד שהוא דומה לאלוויס :)

    השבמחק
    תשובות
    1. הלבנים הקטנות עשויות מכפיסי עץ. זה לא ציור.

      מחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.