יום רביעי, 23 בדצמבר 2015

ההפתעות של תיאטרון גשר


אומרים שתיאטרון גשר הוא נפלא, ואני בטוח שזה נכון, אבל האם שמתם לב שלשחקן, שמצוייר בלוגו של התיאטרון, יש שש אצבעות? אחת יותר מן המקובל.

'מעניין איזו הפתעה הוא מסתיר מתחת לגלימה'...  כתב לי אלון גלעדי, בעל עיני הנץ.


פניתי בשאלה לתיאטרון גשר, והסמנכ"ל אירית נחמני השיבה לי כך:
הלוגו נולד כפלקט של אחת מההצגות הראשונות של גשר שנקראה 'מולייר'. את הפוסטר עיצב מי שהיה בזמנו המאייר של התיאטרון: יבגני דוברובינצקי (שהיה, אגב, הגרפיקאי הראשון של גשר ועשה את הפוסטרים של כל ההצגות הראשונות). הוא חשב שזו תהיה בחירה אמנותית מעניינת לעשות את מולייר עם שש אצבעות. בחגיגות העשרים של תיאטרון גשר, התיאטרון החליט לשנות את הלוגו שלו ובחר את הלוגו הזה.
'בחירה אמנותית מעניינת', בלי ספק. אבל מה בעצם אומרת, או מנסה לומר, בחירה זו?

בכלל, מתברר שיש לתיאטרון גשר איזה עניין, לא מוסבר, בכל הקשור לאצבעות הידיים. לאחרונה מעלה התיאטרון את ההצגה 'מר ורטיגו', והנה המודעה שמפרסמת את ההצגה.

ספרתי ארבע אצבעות בכל יד. כנראה גם כאן יש איזו בחירה אמנותית מעניינת...



6 תגובות:

  1. הולך על קצות האצבעותיום רביעי, 23 דצמבר, 2015

    נראה לי שאצבעות הבוהן בתמונה השנייה אינן נראות פשוט בגלל זווית הצילום.
    אשר לבעלי 12 (או 11 אצבעות), מסתבר שהדבר נפוץ למדי (עוד מאז ימי גלית הפלשתי), אם כי מולייר דווקא לא הצטיין כנראה בתכונה זו:
    http://www.11points.com/Misc/11_Famous_People_With_11_Fingers_or_Toes

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן מימי גלית אך לא גלית עצמו.
      וַתְּהִי עוֹד מִלְחָמָה בְּגַת וַיְהִי אִישׁ מָדוֹן וְאֶצְבְּעֹת יָדָיו וְאֶצְבְּעֹת רַגְלָיו שֵׁשׁ וָשֵׁשׁ עֶשְׂרִים וְאַרְבַּע מִסְפָּר וְגַם הוּא יֻלַּד לְהָרָפָה (שמ"ב כא, כ)

      מחק
    2. עלי כהן קופנהגןיום שישי, 25 דצמבר, 2015

      כמעט כל מי שגדל בעיה"ק ירושלים במצור ואחריו זוכר את הדמות של מוביל הביוב והחול ששמו היה גלית פלישתי (בבית בשכונת רחביה , ברחוב רמב"ן 59 ) ויחד עם שמו המפחיד הוא היה גם דמות מפחידה למדי. עד היום אינני יודע בוודאות מאין הגיע לשמו זה, אבל אני נזכר שבספר הטלפונים של ירושלים ניתן היה לאתר אותו בשמו זה.

      מחק
    3. על גלית פלשתי נכתב בעונ"ש לפני כחצי שנה:
      http://onegshabbat.blogspot.co.il/2015/05/blog-post_13.html

      מחק
    4. שכנה של גלית ברחוב רמב"ן 61יום שישי, 25 דצמבר, 2015

      שכנה של גולית פלישתי שמו היה באמת גולית פלישתי,אך כשעלה לתורה קרא לעצמו דב בן דוד. גם שם המשפחה של אחיו היה פלישתי, (ושם ביתו היה מגינה פלישתי.היא הייתה גננת בגן חובה ברחוב הקרן הקיימת ברחביה והייתה לו בת נוספת ,מורה ,שגרה מחוץ לירושלים) אמרו בשכונה שגולית היה 'ניק-נם' בגלל הצורה שלו ...הייתה לו מחצבת חצץ וכן עם אחיו עסק לחומרי בניין.לבית אותו בנה יש מבנה מיוחד ואני חושבת שהוא כלול ב"בתים לשימור".הוא נפטר בסוף שנות השמונים.

      מחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.