יום שני, 23 במאי 2016

פרנסות של יהודים: אברכים; נואפים וצדיקים; אחמד בגין

א. הודעה חשובה לאברכים

גם זה סוג של מודעת 'דרושים', אבל קצת מושחת. בואו אלינו ותקבלו מלגה נחמדה ממשרד הדתות.

'הלימוד [מ]מה שליבו חפץ' (לא כולל לימודי ליבה).

צילום: יונתן ק.

ב. בזכות כל הצדיקים

ואם כבר שחיתות, נלך עד הסוף.

כל אחד שלא נולד אתמול יודע מה פירוש 'השכרת חדרים לפי שעות'. מה שיפה במודעה הזו, שצולמה בתל אביב, היא האזהרה החמורה למי שיעז לקרוע אותה. הצדיקים בשירות הנואפים...

צילום: שמואל גביש

ג. אופטימיות בדרכים

בימים מוטרפים אלה, השם 'אחמד בגין', שמשאיתו הובילה חציר בדרך העולה לירושלים, נשמע כמו מהתלה. משהו שהמציאו 'סמולנים', שמנותקים מן המציאות ואופטימיים במיוחד לגבי עתיד הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

צילום: ברוך גיאן

10 תגובות:

  1. לגבי א'-כידוע אמרו חז''ל, לומד אדם במקום שלבו חפץ, אם כך, מי שנענה למודעה, ילמד יותר טוב ממי שסדר הלימוד נכפה עליו. זה לא חייב להיות יותר מושחת מאברך שסתם מתבטל בשעת הלימוד.

    השבמחק
  2. יעקב ברודבקריום שלישי, 24 מאי, 2016

    המודעה הראשונה היא הזמנה לצדיקים. מלגת משרד הדתות היא 600 \700 ₪ ; כוללים משלימים ל 2000 מכספי תורמים.
    המודעה בעצם אומרת: אין לנו מה לתת לכם, רק את הבסיס ממשרד הדתות, ולכן גם לא נוכל לדרוש מכם מסגרת לימוד ספציפית עם בחינות וכו'. "מה שליבו חפץ" זה הדיל

    השבמחק
  3. אינני יודע מדוע אברך אמור ללמוד דווקא מסכת ספציפית, ולא מה שליבו חפץ, אך לחוקרים באוניברסיטה מותר לחקור מה שבא להם ולפרסם כל מסקנה הזויה שעולה להם על הדעת ובעיקר במדעי הרוח: חוקר אחד, דוקטור, עולה למשק כמו עשרים אברכים ואולי יותר ואולי הרבה יותר, ורבים מהדוקטורים הללו תורמים לחברה פחות משתורם ספרן בספרייה נידחת.

    אבל באמת הדיון במקום: המדינה אינה אמורה לממן 'כוללים' והיא יותר מכך אינה אמורה לממן את האקדמיה. הציבור יממן באורח וולונטרי את מה שהוא מאמין בו,אם זה מוסדות התורה ואם זה תאטרון הבימה, וכמאמר העם, והטוב ביותר ינצח.

    בדידי הווא עובדא. השתתפתי בקורס לתואר שני במשפטים באוניברסיטת תל אביב (בוכמן), והמרצה המלומד (פרופסור מוכשר כשלעצמו) התחיל לדבר על הציבור החרדי וחברת הלומדים. אמרתי לו: רגע, ומה אתה? האם אי פעם עבדת עבור הכסף שלך? אתה 'כאילו' לומד ואנחנו, הציבור בישראל, עובדים קשה ומשלמים מסים כדי להחזיק אותך...

    אמנם יש חוקרים במדעי הרוח שתורמים לנו במחקריהם, ועדיין אברך שלומד בהתמדה תורם לנו לא פחות.

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן מורגש כאן ריח שחיתות . אם נלך בעקבות הריח , נגיע אל הממשלה . היא אינה שוכרת חדרים לפי שעות . את האתנן היא משלמת לחרדים עבור הרמת ידיים בהצבעות . והם , לאחר לימודים עפ"י בחירה , מצאו - אישה בעיר זרה , מותרת . כך נבנה בנחלת-יצחק , מול בית הספר . בית תענוגות לחרדים בלבד . הבנות עבדו , החרדים שילמו , והשכנים התלוננו במשטרה . מה עשו השוטרים ? צחקו .
      יד נעלמה ניפצה את המקום , ולא נענשה מידי שמיים . אז אין מה לפחד , אפשר להסיר את המודעות . שבת שלום .

      מחק
  4. תשובות
    1. מה הפליאה הגדולה שיש "אחמד בגין"? -- בארה"ב ידידתינו הגדולה שמעבר לים יש אלפי שלטים המכוונים את הנהגים לקראת הכניסה לדרכים ועליהם כתוב בפירוש שמו של בגין "שלנו" --לא מאמינים ?---הנה מה שכתוב בשלטים העובדה כהילכתה: WAY BEGIN ואל תגידו שלא ידעתם!!

      מחק
    2. מעניין במה חטא שאול בר אילן "שתגובתו הוסרה ע"י המחבר"
      האם דעות "שונות" לא מתקבלות בבלוג הזה ????

      מחק
    3. כדי להסיר מדעת טועים לגבי 'הבלוג הזה'.

      'המחבר' הוא שאול בר-אילן עצמו... שתגובתו הוקלדה בטעות פעמיים והוא שהסיר אחת מהן.

      מחק
  5. אשר לחדרים לשעות, מילא צדיקים ועוד כולם. אבל גדולה מזו, אם כי בדבקית קטנה מזו, ראיתי לפני כשנתיים שלוש בצומת רעננה-כ"ס. בעל החדרים משום מה לא שכח לציין בפינה הימנית העליונה כמובן - בס"ד.

    השבמחק
  6. התגלו האברכים הצדיקים במערומיהם ויצאה האמת לאור , בעזרת השם יתברך!

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.