יום חמישי, 15 בספטמבר 2016

מעולמם של חרדים: פאזל; הפגנה; הפסיכולוג; טרמפ לאומן; גרפיטי

א. פאזל מדליק לילדים ולמבוגרים

על מעמדו של הרב חיים קנייבסקי ככוכב עליון בשמי הציבור החרדי הליטאי כתבנו לא פעם. ואם חשבנו שאין עוד מה לחדש, אז הנה המשחק שכל ילד יהודי ירצה לשחק בו.

צילום: מיכל ברושי

ב. סכנה! אש!

יש משהו נוגע ללב במפגין הבודד הזה, שעומד מול סניף סלקום בשכונת גאולה בירושלים.

צילום: ג'פרי סאקס

ג. הצדיק האמריקני

מודעות קיר בחוצות ירושלים על בואו של צדיק פלוני או אלמוני אינן דבר נדיר. כידוע, 'ביאתו של צדיק עושה רושם'. אבל המודעה הזו, שהודבקה על קירות שכונת 'שערי חסד' קצת יוצאת דופן.

האדמו"ר מרימנוב (שבעצם משכנו כבוד ברובע בורו-פארק שבברוקלין, ניו יורק) אינו יושב בשורה הראשונה של צדיקי הדור ולמען האמת  ויסלחו לי חסידיו הרבים קוראי הבלוג  אינו מוכר כמעט. פיאורו כ'מנהיגם ומורה דרכם של אלפים בישראל' הוא   איך נאמר זאת בעדינות?  קצת מוגזם.

מעבר לכך שכל אדמו"ר חסידי ראוי לשמו הוא במידה רבה 'רופא לשבורי לב', מפתיעה קצת הדרך שבה 'מוכרים' את כישוריו של הרימנובר לא רק כפסיכולוג מהולל אלא גם כ'משרטט מפות למציאת נעדרים והחזרת נושרים ליהדות מבלי לראותם כלל'...

אגב, על כישרונותיו העצומים של הצדיק מרימנוב לחזות את העתיד אפשר לעמוד גם מנבואתו שניתנה בשנה שעברה, כאשר חזה שמלחמת אזרחים תפרוץ בארה"ב...

צילום: צ'יקו גילה

ד. דו-דונא-דונאלד מאומן

תמיכה נח-נחית בטראמפ. האם זה יעזור לו?

צילום: יונתן ק.

ה. נשים צדקניות, אנא!

על הכסא שלפניו, בקו האוטובוס הירושלמי 33, חרט נוסע חרדי מודאג ובעל ציפיות משיחיות אקוּטיוֹת את כתובת הגרפיטי הזו:


גרפיטי האוטובוסים החרדי – סיפר לי צ' שגם צילם  הוא תת-זאנר בעולם הגרפיטי. זהו גרפיטי עם ערכים. 

בניגוד לגרפיטי הרגיל שמעטר את מושבי האוטובסים ברחבי הארץ, שמבשר קבל עומד ויושב על אהבת בוסר של זוג נערים (נניח, 'רועי ומאיה ביחד לעד'), או שמפרסם ברבים את שושלת ייחוסו של פלוני (נניח, מה היה מקצועה של אמו), כאן מבקשים להביא לתיקון עולם ולקירוב הגאולה. לא פחות. ומי אחראי על מיזם זה? הנשים, זה ברור! הרי רק בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים. 

מה מציע הכותב לנשים ללבוש חלף 'הפאה הטמאה' שמזכירה את השיער האמיתי? יש להניח שהיה רוצה לראותן עטופות בשביסים וברדידים, בצעיפים ובמטפחות. אולם הפרויד הקטן לוחש לי, שבסתר לבו הכותב היה שמח אם הן היו משאירות את שיערן (ואולי עוד כמה איברים מוצנעים) מגולה לגמרי.

5 תגובות:

  1. אפרופו גרפיטי האוטובוס; מספרים, שפעם איש חשוב שראה במאה שערים נערה לבושה במכנסים חולפת לא רחוק ממנו, אמר לה "יידיש קינד טו אויס די הויזן" > "בת ישראל הסירי את המכנסים"

    השבמחק
  2. שלמה טיקוצינסקייום שישי, 16 ספטמבר, 2016

    אילו עיני הצדיק היו צופות למרחוק - הייתי רץ, עכשיו שעיניו 'צופים' למרחוק, אני נאלץ להשאר בבית.

    השבמחק
  3. הפגנת היחיד מול חנות "סלקום" הזכירה לי אמירה של גיסי - המכיר לעומק את החברה החרדית ומתעמת הוא איתם לא מעט - האומרת שכל חרדי מחזיק בכיסו שני מכשירי טלפון.
    אחד 'כשר' והשני 'מהדרין'.

    השבמחק
    תשובות
    1. ובהומור אומרים שלא פעם יש לו לאדם שני פלאפונים.
      אחד מאושר,
      ושני בדכאון...

      (טלפון כשר אינו 'כשר', אלא 'מאושר', וכך כתוב בחותמת שעל הטלפון. ולכן ההומור).

      מחק
  4. הרבי מרימנוב צדק, לא? אמריקה באמת על סף מלחמת אזרחים... נראה מה יקרה כשקלינטון תנצח...
    ובענין הפאות לנשים: גם אני חושבת שמגוחך. או מסתירים השיער או שלא. אבל עם פיאות מפוארות שנראות יותר טוב משיערן??? הרבה רבנים מתנגדים לזה. במקרה ישבתי לאחרונה במספרה שחופפת ומסדרת פיאות כאלה - באמת בדיחה...

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.