יום שני, 25 בדצמבר 2017

חדש על המדף: מייחמים, גאטקס חסידי, חרייונז

א. מייחמים

החורף הגיע ובאתר השופינג והקופונים 'בא לי גם' (Baligam ששמו איכשהו מזכיר לי את סמטת באלי המפורסמת באור יהודה, שנקראה על שם המאהבת של ראש העיר  יש מכירה מיוחדת של מייחמים!

ובכן, מי שחושק בחשק (או כפי שהגששים אמרו פעם 'חֶשְׁקוֹמִיצִין'), יכול עכשיו לרכוש מייחם פרטי. המחיר ביחס לתמורה, לגמרי סביר.




ב. ארון הבגדים היהודי: הגאטקס החסידי

ושוב מעסיק אותנו החורף הקר. בגיליון נובמבר של העיתון החרדי החשוב The Monsey View התפרסמה מודעה המשבחת מוצר חדש: גאטקס מיוחדים לחסידים...


'לבשתי ונושעתי' קוראת הדמות המצויירת שבמודעה, שחובשת שטריימל שמזכיר יותר צילינדר. ממה בדיוק נושעת? כמה גרוע היה ריח הגוף שלך קודם?

כשמגדילים את התמונה אפשר לראות שעל חבילת התחתונים כתוב בפירוש: Hasidic Gatkes (גאטקס חסידי), ונשאלת השאלה: מה בעצם 'חסידי' בגאטקס?


האם יכול להיות שאיזה שהוא רבי בירך על הגאטקס הללו, וכל הלובש אותם יזכה לבני, חיי ומזוני? ואולי, כמו אצל המורמונים (להבדיל אלף אלפי הבדלות, כמובן), יש לחסידים גאטקס מיוחדים שלא מאפשרים להם, אתם כבר יודעים מה...

ג. חרייונז

מוצר חדש במקרר הסלטים של חנות לאוכל יהודי במרכז 'צמרת' שבבני ברק: חרייונז. הבה נסכים שזה לא השם הכי מוצלח שאפשר לבחור לאוכל, ושהוא לא ממש מעורר תיאבון.

צילום: גונן זיק

אבל אל בהלה, לא מדובר בהֶלְחֵם של חרא ומיונז, אלא של חְרֶיין (חזרת) ומיונז... אומרים לי שיהודים באמריקה עפים על הסלט הזה.


9 תגובות:

  1. "...כמה גרוע היה ריח הגוף שלך קודם" = איזה ריח רע של אנטישמיות נודף מהערה סרת טעם ומבאישת ריח זו

    השבמחק
  2. הבטחתי ונושעתי - אשער שנושע מהקור.
    האימרה כמובן על משקל "הבטחתי ונושעתי" - שהיו קבצי סיפורי ניסים שהוציא לאור ועד הרבנים לענייני צדקה, על ניסים שקרו ל-כמהמפתיע-תורמי ועד הרבנים לענייני צדקה.
    האימרה הפכה למטבע לשון מחוייכת למדי, מן הסתם.

    השבמחק
  3. מוכרים מייחמים כי עונת הייחום הגיעה.

    השבמחק
  4. אומנם משעשע החריונז, אבל האפשרות האחרת של גיור החריין ושילוב החזרת במיונז, 'חזרונז', הייתה כנראה בעיתית לא פחות בקהל היעד שנוהג למחוק חזירונים (טפו טפו טפו) אפילו מספרי ילדים.

    השבמחק
  5. כדי לדעת מה חסידי בגאטקעס אין צורך להרחיק לארצות נכר. אפשר לברר זאת בק"קים, מדויק יותר בק"קות בארץ הקודש. המדובר בפתח קדמי גדול שנפתח במתיחת הבגד לצדדים. וזאת כדי שלא יצטרכו לגעת באמתם בהטלת מימי רגליים. נתוודעתי לזאת מתכנית טלביזיה בארצנו, ממש כאן.

    השבמחק
  6. הרעיון העיקרי של הבגד הזה הוא שאינו צמוד לגוף, מה שמוריד את הסיכוי ל'קישוי' ולהוצאת זרע לבטלה.
    המקור לחשש זה הוא מהרמ''א (אבהע''ז כ''ג ו' ובנו''כ שם), אולם בעיקר ה'חסידים' מקפידים על זה, ולכן השם 'גאטקס חסידי'.

    השבמחק
  7. קומקומים ומייחמים - הכל על פי האמור בפרשת ויצא על אודות צאן לבן הנותרות: ׳׳בָּרְהָטִים-לְיַחְמֵנָּה׳׳ ואין רהטים אלא מיכלי מים, כדאיתא בהאי פרסומת.

    השבמחק
  8. "...כמה גרוע היה ריח הגוף שלך קודם" לרגע התבלבלתי חשבתי שאני קורא את ה"דר שטירמר"

    השבמחק
    תשובות
    1. ישראל ישראלייום שבת, 21 מרץ, 2020

      באמת ה ת ב ל ב ל ת.

      מחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.