יום רביעי, 24 בינואר 2018

זוטות מן העגלה המלאה

א. סמארט-דוֹס

מקור: ישיבת צביה, פתח תקווה

בהתחלה חשבתי שמדובר בבדיחה על חשבונם של הדתיים, אבל הבדיחה היא כנראה עליי. באמת יש דבר כזה שנקרא 'סמארט Dos', פרויקט יזמוּת צעירה, בחסות חברת ענק כמו Asus, ובמסגרתו מציגים המצאות שונות שכמעט כולן נועדו להקל על חייהם של שומרי מצוות.

הסמארט-דוס האחרון נערך לפני שבוע בישיבת 'צביה' בפתח תקוה, ובמקום הראשון זכו תלמידים מכיתה ט', שפיתחו 'נטלומט', שזה מתקן לנטילת ידיים אוטומטית, בלי מגע יד אדם, שנועד לסייע לבעלי מוגבלויות. איך שר אורי זוהר לפני שחזר בתשובה? 'הראש היהודי ממציא לנו פטנטים'...

הנה דיווח שהופיע בעיתון המגזרי מצב הרוח ואפשר לקרוא אותו כסוג של סאטירה. ובאמת, אני בטוח שאם מאיר שלו,  ליאור שליין או ב' מיכאל, היו חתומים על הידיעה הזו, היו אומרים שזו סתם שנאת דתיים, יורקים לבאר שממנה שתו וכו'.

הכי אהבתי: 'כיפה סולארית', שהופכת את הכיפה לקולטת אנרגיה ומאפשרת להטעין את הטלפון הסלולארי; הכי שימושי: 'חמינדוס', חיישן שמודיע לך מתי להוסיף מים לסיר החמין המבעבע; הכי חשוב: אפליקצית Place it, שמאפשרת לך למקם מחדש את התפילין של הראש אם הבית זז ממקומו כמה מילימטר.

יש לי המון רעיונות לפיתוח עתידי, אבל אם אכתוב אותם יגידו שזו סתם שנאת דתיים ושאני יורק לבאר ממנה שתיתי וכו'...

תודה ליחזקאל חובב

ב. מסכת בבלי

מישהו מתלמידי החכמים שקוראים את הבלוג שמע פעם על 'מסכת בבלי'?

ממנסחי המודעה, שמבקשים לעודד בנות דתיות ללמוד באולפנת בני עקיבא 'סגולה' (המודעה נדפסה במוסף 'מוצ"ש' של העיתון מקור ראשון), אפשר היה לצפות לקצת יותר דיקנות, לא?


גם הציטוט עצמו אינו מדויק.

במקור כתוב: 'אין אדם לומד תורה אלא ממקום שלבו חפץ', ובהמשך 'לעולם ילמוד אדם תורה במקום שלבו חפץ' (בבלי, מסכת עבודה זרה, יט ע"א)

ג. הרב הגאון רבי שמעון בר יוחאי

בעולם החרדי בימינו כל אברך עם זקן הוא מינימום גאון. למה אפוא ייפקד גורלו של התנא רבי שמעון בר יוחאי? גם הוא זכה לתואר האנכרוניסטי הרה"ג...

תודה לשמואל כהן

ד. כל הזכויות שמורות לדוד המלך עליו השלום

אין מה לדבר, צודק!

אהבתי...

צילום: טובה הרצל

12 תגובות:

  1. כל ההמצאות נראות לי מועילות ומעניינות ואינן ראויות לזלזולך הקליל, ובמיוחד זו המביאה תועלת לנכים
    שאר הסעיפים משעשעים כרגיל

    השבמחק
  2. דווקא אותה המצאה של נטילת ידיים ללא מגע יד היא התמוהה ביותר, כיוון שיש הלכה מפורשת שמחייבת שהמים יבואו מכוחו של אדם ששופך אותם ולא יזרמו מעצמם.

    השבמחק
  3. גם אני יורק לסיר הבשר כשהחיישן נדלק לי

    השבמחק
  4. יש קנקן חדש מלא ישןיום חמישי, 25 ינואר, 2018

    תהלים עם הצהרת זכויות של דוד המלך - ישן ומוכר

    השבמחק
  5. גם על פרקי אבות כל הזכויות שמורות לדוד המלך ע"ה? (הכלולים באותו הספר - לא ברור האם זה שם המהדורה, או שגם הם כלולים בספר). כי זה כבר יכול להיות סטארטאפ של ממש, ששייך לאייטם שלפניו: דוד כתב גם את פרקי אבות! (ברוח הקודש, כמובן).
    לא שתיתי אפפעם מי באר, אז אני יורק על הברז של נטילת ידיים כנראה.

    השבמחק
  6. ולגבי המודעה של סגולה ק' מוצקין - שים לב שלימוד תורה איננו ברשימת הנושאים בחלקי התצרף. "כל המלמד את בתו תורה, כאילו מלמדה..." וגו'. מס' בבלי, שם שם.

    השבמחק
  7. נראה שהשאירו מום ריק לכתוב איזה מסכת ודף בתלמוד הבבלי, אבל שכחו.
    מסכת ___ בבלי

    השבמחק
  8. מה חדש בברז אוטומטי ? או בקערה לנטילת ידים אוטומאטית ? באלפי מסעדות , מלונות, שדות תעופה ועוד ועוד, רואים ומשתמשים במתקנים אוטומאטים לרחיצת ידים. הרי עם חיישנים אפשר למעשה להשתמש לאלפי מטרות יום יומיות וזה גם נעשה במציאות. אבל יתכן שאני לא מבינה במה מדובר ואז הסליחה עם המפתחים של ה״נטלומט״

    השבמחק
    תשובות
    1. ברז אוטומטי? ושבת מה יהיה עליה לא ינטלו

      מחק
  9. ממציאים חומרות ומגבלות על עצמם ואז מחפשים דרכים לתחמן? אפשר לקצר את התהליך.....

    השבמחק
  10. 1. אין אמונה...
    למי להאמין?
    לפרופסור שכתב "מקום ראשון: 'נטלומט'?
    או לעיתונאי שכתב: מקום ראשון: 'משבת אור'?

    2. למקרא הדברים מתקבל הרושם שהציבור הדתי-לאומי - והחינוך הדתי-לאומי - אולי קצת מסתגר בתוך עצמו (שזה עוד פן של התחרדות, אם תרצו..) - הייתי שמחה לראות תחרויות מדעיות-טכנולוגיות בקרב הציבור הזה - בלי קשר להלכה - אלא עם תרומה כללית לאנושות.
    יסלחו לי המקרר והנטלה והצ'ולנט והקישקעס ובעיקר חובשי הכיפה הסולארית. נקווה שכיפה זו אינה מטגנת את מוחם של חובשיה ואינה חלילה פוגעת בבינתם או משבשת את דעתם.

    השבמחק
    תשובות
    1. היית שמחה.... באמת? דווקא הם שמחים גם... בעשייתם. אולי תשמחי את אותנו גם.... בעשייתך?

      מחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.