יום שני, 9 ביולי 2018

מעורב ירושלמי: ילדים, רחובות, מנהטן, קונגרסים, זיתים ודגים

א. שותפות לחיים

בתחנת הרכבת הקלה, ליד כיכר ספרא, הטביע מישהו (ושמא מישהי) את החותמות הללו: 'דרושה שותפה לעשות ילדים'. הוא גם השאיר מספר טלפון.

צילום: ישראל ויינגולד

אם זו בדיחה שאני לא מצליח להבין, זה לא ממש מצחיק; אם זה רציני – כך אתה מצפה למצוא שותפה לעשות ילדים?

ב. קיר הרחובות

הצילום הזה מתאים גם למדורנו הוותיק 'סיפורי רחובות'. זו התפאורה החיצונית היפה של מסעדה ששמה הוא .Jacko's St, ומסתבר שאין לה בכלל שם בעברית. בלשון הדיבור קוראים לה: ג'אקו סטריט.

היא ממוקמת ברחוב אגריפס 74 (מול סטקיית חצות) ובהתאם לשמה – שם רחוב במקום כלשהו – על הקיר החיצוני שלה הודבקו שלטי רחוב מקוריים וגם מספרי רחוב אקראיים.

זה בהחלט יפה ומרשים, ואומרים לי שהמסעדה טובה והאוכל טעים (לא בדקתי), אבל מה הבעייה למצוא גם שם עברי נאה למסעדה בלב ירושלים העברית?

צילום: דוד אסף (ותודה למנחם רוזנברג)

ג. מנהטן

ואכן, אולי אנחנו בכלל לא כאן, במזרח התיכון?

'לרגע חשבתי שאני במנהטן, ולא בדאונטאון ג'רוזלם, רחוב המלך ג'ורג', או שמא קינג ג'ורג', כתבה לי טובה הרצל. 'גם אדום ושחור דרמטי, גם ,Thanx גם מותגים, גם .Metro City ואז שמתי לב לא רק לסיומתIL , אלא גם לכתובת על התריס הסגור ליד המשאית והתמקמתי סופית'.

צילום: טובה הרצל

ד. קונגרסים בשני אֶסִים (SS)

ואם כבר מנהטן, אז לפחות שייכתבו בשלטים כמו במנהטן...

מילא שעושים אצלנו שגיאות בשלטים בעברית, אבל באנגלית?! לא יכול להיות...

ובכן את המילה קונגרס כותבים כך: Congress, בשני S.

צילום: חיים וקסמן

ה. הזיתים של נחמן מאומן

בחנות הטוסטים הזו שבשכונת גאולה הסתדרו הזיתים שעל הגבינה בדרך פלא על פי הסיסמה הידועה של נ-נח-נחמן מאומן.


ו. דייג אוהב דגים?

בשוק מחנה יהודה יש לא מעט חנויות דגים, קפואים וטריים.

החנות של 'דוד דגים' ידועה במיוחד באיכותה, אבל אף פעם לא שמתי לב שלדגים שם יש חיוך...

צילום: מנחם רוזנברג


14 תגובות:

  1. ב"עיר הקודש" בה הותר לאנשים לפזז בראש כל חוצות, מעורטלים על פי כל נוהג והגדרה, ולהכריז ברבים על העדפותיהם המיניות, אין כל פסול או חוסר נימוס בפנייה אל ההיא שתיאות להשתתף עם ההוא באיקוגניטו, בהבאת ילדים לעולם. זו לפחות תכלית ראויה...(השאלה היא ,כמובן, רק, האם זה יעיל לפנות כך.)

    השבמחק
  2. למה תשתעשע במילים? ברור שאתה מתנגד למצעד הגאווה - אז תגיד זאת בפירוש. אבל האם אתה גם צודק? ברור שלא השתתפת בצעדות הללו מימיך, שאם לא כן היית יודע שכדי לראות שם אנשים מעורטלים עליך להצטייד בטלסקופ. אנשים המפזזים ב'עיר הקודש' בראש כל חוצות - אכן יש בשפע. מחסידי נחמן מאומן ועד צועדי 'ריקוד הדגלים' ברובע המוסלמי; אבל אנשים מעורטלים על פי כל נוהג והגדרה? איפה בדיוק? שלא לדבר על 'קדושת' גן הפעמון ורחוב קרן היסוד... איזו קדושה בדיוק יש למקומות הללו וממתי?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מתנגד לקיום מצעד הגאווה בכל מקום, גם בתל-אביב וגם בשאר המקומות בארץ.
      מה שאינני מבין הוא מפני מה אדם מתגאה בכך שעובר על רצונו של מקום. נשגב מבינתי.

      מחק
    2. דוד, גם אני מתנגד להרבה דברים שלא מוצאים חן בעיני,אבל אתה חי במדינה שבינתיים עוד נחשבת כמדינה חופשית וזאת אומרת שאני חייב לכבד דעות של אחרים באם זה מוצא חן בעיני או לא. כפי שאתה מתנגד לקיום מצעד הגאווה וזו זכותך כך זו זכותו של אחר לעשות מה שהוא חושב לנכון. להרבה אנשים מפריע שרואים אנשים ברחוב עם כובעים משונים שלא מתאימים לאקלים בארץ (שטרימלים וכובעים של המשיח מברוקלין ....) ,אז מה ? שיפריע להם . להם מותר ללכת עם איזה כובעים שהם רוצים ואחרים עושים דברים אחרים,זה חלק מכללי המשחק הנקרא דמוקרטיה. ואל תכניס בבקשה למכתבך ביטויים סתמיים כמו: ״ רצונו של מקום״ זה גם נשגב מבינתי. שאדם אין לו נימוקים רציניים אז הוא משתמש בביטויים כאלה ובזה נגמר הויכוח עבורו.

      מחק
    3. את חבישת השטריימילים העתיקו מהפריצים הפולנים, שזה היה הכובע שהם היו חובשים כאשר יצאו מהבית. וכמו שכתב אורי, ממש מתאים לאקלים כאן. קפוטות שחורות לבשו הקוזקים.

      מחק
    4. לאורי ולאנונימי,
      (א) היכן ראיתם שלא כיבדתי את דעת הסבורים כמותכם?
      (ב) אני מודע לזה שאנו נמצאים ב'מדינה חופשית' (תרתי משמע), ואני במפורש סבור שהמדינה לא יכולה להתערב בזה לטוב ולמוטב.
      (ג) מי קבע שדמוקרטיה היא הדבר הנכון? לפי היכרותי את העם היושב בציון וכו' איני משוכנע שחכמת ההמונים טובה דיה כדי לכלכל את הצדק, היושר, האמת, התרבות וכו'. וד"ל.
      (ד) אחר כל זה, שלא יתקבל הרושם המוטעה, עלי להדגיש שאין בי רצון לחיות במדינת הלכה, אבל במפורש אני סבור שהיא חייבת לחיות עם ערכים בסיסיים עכ"פ.
      (ה) לעניין הלבוש, אינני סבור שבכלל אמור להפריע למישהו פריטי לבוש של אדם אחר, ההאם יכול מישהו לטעון לחבירו שעליו להחליף את בגדיו כי צבעם אינו מוצא חן בעיניו. מסתבר שתסכים איתי שזה שונה לגמרי, ולעניין שטריימל, קפוטה, ז'קט, עניבה, חיג'אב, ועוד פרטי לבוש מסורתיים-דתיים גם בהם איני חושב שזה אמור להפריע למישהו.
      (ו) לעניין בקשתך שלא להשתמש בביטויים סתמיים (כנראה התכוונת 'מעורפלים') הנה אני אדם דתי, והטיעון היחידי שאני רוצה להשתמש בו הוא טיעון דתי (כלומר אי הסכמת "רצונו של מקום" למעשה זה).
      (ז) ליהווי ברור, שאם הקב"ה לא היה אוסר זאת, מצדי שיעשו את שלהם צו געזונט.

      מחק
    5. אכן לא עירפלתי מאומה, כוונתי למצעדי "הגאווה" (על מה בדיוק?), שלא השתתפתי בהם, ואעפ"כ הם מסוקרים באופן מוגזם (לטעמי) בכל כלי התקשורת, וממה שרואה כל אחד בלי כל צורך בטלסקופ, שהאקסצנטריות, היא שם המשחק, מתוך ניסיון "לחנך" את כולנו בסולם ערכים חדש ו"נאור"

      מחק
  3. החותמת הזו מ כ תימה הרבה קירות.
    וזה מזכיר לי את את מגוון האפשרויות למשמעות המשפט שלהלן, תלוי איזו מילה מוטעמת, והיכן ממוקמים סימן השאלה וסימן ההפתעה,
    והמשפט: "מה אתם עושים כאן ילדים?
    (-: :-)

    השבמחק
  4. כל שלטי הרחובות על קיר המסעדה הערלה,
    מהיכן בדיוק הגיעו? האם מישהו הרשה לעצמו לעקור אותם ממקומם על הקיר לשם המקוריות?
    עודד ירון

    השבמחק
    תשובות
    1. ציפי,
      ראיתי שמוכרים שלטים כאלו בשוק הפשפשים ביפו.
      ככה"נ זה שלטים ישנים שהוחלפו בחדשים.

      מחק
  5. CONGRES זה בסדר, יש מפיק ב- S

    השבמחק
  6. הזתים והגבינה. הרעיון המלא הוא שכך נראית הכיפה של הנחנחים. כיפה לבנה עם הסיסמה בשחור בשוליים.

    השבמחק
  7. הדגים "מחייכים" בערך כמו שהפרות "נותנות" חלב או התרנגולות "נותנות" ביצים. יש גם מותגים של מוצרי חלב עם פרות מחייכות ועוד כהנה וכהנה טריקים כדי שיוקל עלינו להינות מתנובת החיות (המוצרים שלהן או הן בעצמן כמוצרים).

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.