יום רביעי, 24 באפריל 2019

ארץ הקודש: קדושת הקופסה, סגולה לילדים ותמורה לצדיקים, אין להישען, דבר המלך

א. קדושת הקופסה

חסידי חב"ד ברחבי הארץ חילקו לפני החג מצות שמורות בתוך קופסת קרטון מהודרת. בתמורה הם ביקשו לשמור על קדושת הקופסה... איך בדיוק שומרים על קדושת הקופסה, ולמה בכלל צריך לשמור על קדושתה? חידה היא ותהי לחידה.

צילום: זאב ערבות

ב. סגולה לעם סגולה

את הסגולה הזו  שממוסגרת על קיר באחד ממסדרונות משרד הכלכלה בירושלים ומבטיחה שינה ללא פחד, בעיקר לילדים  כדאי להעביר לילדים ביישובי עוטף עזה שמתקשים להירדם בלילה. אולי זה מה שיעבוד...

צילום: שמוליק שדה

ג. צדיק וטוב לו

עסקת המאה לצדיקים: הנחת תפילין תזכה אותך בקפה או בפחית קולה.

בחנות הבגטים בשדרות נשיאי ישראל שבכרמיאל מקיימים את הפסוק 'עַמֵּךְ כֻּלָּם צַדִּיקִים לְעוֹלָם יִירְשׁוּ אָרֶץ' (ישעיהו, ס 21).

צילום: שמוליק שדה

ד. אין להישען על הזכוכית

כולם מכירים את הדִבְקִית הפופולרית 'אין לנו על מי לסמוך (או להישען) אלא על אבינו שבשמים', שמודבקת על קירות, על חלונות מכוניות וגם בבתי עסק רבים.


מקור האימרה הוא במשנה (סוטה, פרק ט, טו), בתיאור הימים הקטסטרופליים שיגיעו קודם ביאת המשיח:
בעקבות משיחא חוצפא יסגא [ירבה], ויוקר יאמירהגפן תיתן פריה והיין ביוקר, והמלכות תהפך למינות, ואין תוכחה.
בית ועד יהיה לזנות, והגליל יחרב, והגבלן [הגולן] ישום, ואנשי הגבול יסובבו מעיר לעיר ולא יחוננו, וחכמת סופרים תסרח, ויראי חטא ימאסו, והאמת תהא נעדרת.
נערים פני זקנים ילבינו, זקנים יעמדו מפני קטנים. בן מנבל אב, בת קמה באמה, כלה בחמותה, אויבי איש אנשי ביתו. פני הדור כפני הכלב, הבן אינו מתבייש מאביו.
ועל מי יש לנו להשען? על אבינו שבשמים.
במרכול היפר-מור, בשכונת הדר גנים שבפתח תקוה, לקחו את הביטוי הזה צעד הומוריסטי אחד קדימה...

צילום: יהושע לביא

ה. דבר המלך

חסידי חב"ד אינם נלאים מלהפיץ את תורותיו של הרבי האחרון מליובאוויץ'. הם קוראים לזה 'דבר מלכות'. שיהיה...

המפרסמים אינם בוחלים גם בפרסום על דפנות אוטובוסים, וכך למשל נצפה אוטובוס 'דן' עושה את דרכו ברחוב דיזנגוף בתל אביב ו'דבר מלכות' ביזארי למדי מודבק לאחוריו.

כמה הולכי רגל, או נהגים שנוסעים אחרי האוטובוס הזה, יכולים להבין את 'כתב החידה', ומה הרבי שליט"א-זצוק"ל מורה להם לעשות?

צילום: איתמר לויתן

14 תגובות:

  1. א. קדושת הקופסא: יש לבדוק את הכיתוב בצידה האחורי של הקופסה (לצערי, אינני זוכר). אם מצוטטים בה פסוקי תנ״ך או נוסח הברכות הכוללים הזכרת השם, הרי שאכן יש לשמור על קדושתה, ולא להשליך אותה לאשפה אלא לגנוז אותה. אם לאו, אין באמת הצדקה להערה הזו.

    ה. דבר מלכות: לגבי הכותר - ״מאן מלכי? רבנן״. לגבי פרסום חוצות של ציטוט חלקי משפטים בלתי מובנים בעליל, זהו מעשה של אדם יחיד מכפר חב״ד, והוא גם היחיד שאולי מבין את הטעם במעשה זה. כבר פנו אליו בבקשה לחדול, אך הוא בשלו...

    השבמחק
    תשובות
    1. אין באף צד של הקופסא ציטוטים או ברכות או הזכרת השם

      מחק
    2. ואם היו זה מצדיק??? נו באמת חבר'ה...

      מחק
  2. אהבתי,נהדר ממש!
    מועדים לשמחה

    השבמחק
    תשובות
    1. אני תמיה מה בדיוק יש לאהוב כאן???

      מחק
    2. אסביר בדיוק.התמונות המשעשעות שמתכתבות בצורה כ"כ יפה עם המציאות שלנו כאן ,טובה יותר או פחות, ועל כאן מתווספים המאמרים הנפלאים מין המקורות פשוט גורמים לי לעונג כזה נפלא עונג שבת ממש.שאני אוהב

      מחק
  3. במילים פשוטות =כל היצורים בעולם אפילו כאלה שאנחנו לא רואים ומסתובבים בנינו מחכים שיהודי יעשה מעשה אפילו מעשה פשוט של תורה ועל ידי כך הוא מניע את כל הגלגלים שהעולם מורכב ממנו "ומביא לו ולהם תשועה והצלה" כפסק דין הרמב"ם. מועדים לשמחה

    השבמחק
  4. כל אחד יכול. גם לשבעים אומות יש שבע מצוות בני נח. לכל אחד יש שליחות לכל אחד השם "תפר" תפקיד שמתאים לו ורק לו ובנוסף הגדיל השם ונתן גם את הכוחות לבצע את השליחות בפועל פה בעולם שלנו עולם המעשה, רק "שהשאיר "לנו לגלות את הכוחות האלו כל אחד ועניניו הוא. רק שהייה בשמחה וטוב לבב.

    השבמחק
    תשובות
    1. נו שויין,בין דבריך הנאים לבין מה שכתוב על אחורי האוטובוס אני,הקטן לא רואה כל קשר. חג שמח וטוב לבב לכל עם ישראל

      מחק
  5. בקשר ל"עמך כולם צדיקים" וגו', שמעתי פעם מחסיד מבוגר, חכם ובעל הומור ז"ל את "תרגום" הפסוק ביידיש ובהטעמה "למדנית": עמך - כולם צדיקים. לעוילום - באמת, יירשו ארץ - הם יגיעו לקבר. ובאשר לתפקידו של אדם בעולם. לפני זמן קצר טייל נכדי בן החמש וחצי בטיול רגלי למשפחות באזור הררי, וכל אימת שילד מעד ונפגע קלות הוא מיהר אליו עזר לו והרגיעו. לאחר כמה מעידות כאלה הפטיר: עכשיו אני יודע למה השם ברא אותי - כדי לעזור לאחרים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אם אתה כבר מזכיר תרגום משפטים בעיניני צדיקים, ארשה לעצמי גם להסביר באידיש חלק מפסוק כזה [קהלת ז' כ'], וזה הולך כך: אין צדיק בארץ! ein tsadik bo'orets . איך בין דאס! ->צדיק אחד בארץ, וזה אני. (:

      מחק
  6. פלא שאתם נותנים פרסום חינם לשבתאות מודרנית

    השבמחק
  7. הפלא כאן הוא ששבתאות קיימת עדיין

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.