א. למה לא מאה אחוז?
ערן כהן צילם את הדבקית הזו במזכרת בתיה.
ב. בשירות הוד מלכותה
ד"ר רוחמה אלבג צילמה ברמת אביב את כלוב הגננים הנגרר הזה.
האם על זה נאמר 'וְהִפְשִׁיטוּ אוֹתָךְ בְּגָדַיִךְ וְלָקְחוּ כְּלֵי תִפְאַרְתֵּךְ, וְהִנִּיחוּךְ עֵירֹם וְעֶרְיָה' (יחזקאל, טז 39)?
ג. מלאו את החסר
שמעון קופרמן צילם שלט שהציבה עיריית ירושלים לצד מתקן שעשועים בגן סאקר (לחיצה על התמונה תגדיל אותה).
מציבי השלט לא הצליחו להחליט מה הגיל הנכון שבו מותר להשתמש במתקן, ולכן השאירו אותו פתוח...
ד. כמה ימים יושבים שבעה?
גם ממודעות אֵבֶל אפשר ללמוד.
המחלקה למדעי בעלי חיים באוניברסיטה העברית פרסמה בשבוע שעבר מודעת תנחומים והשתתפות באבלו של אחד מעמיתיה על מות אמו. כמשתמע מן הפרטים שבמודעה מדובר במשפחה ערבית-מארונית מנצרת, אך הניסוח מלמד עד כמה חלחלה הישראליוּת – ויש שיאמרו 'ה'אוריינטליזם היהודי' (שהרי את המודעה ניסחו מן הסתם יהודים) או שמא 'האוריינטליזם הפנימי' – גם לעולמם של נוצרים בישראל.
העניין הוא לא בכך שה'שבעה' נמשך בעצם רק שלושה ימים, אלא עצם השימוש במונח היהודי-הלכתי 'שבעה' בהקשר נוצרי מובהק. אין צריך לומר שאצל נוצרים כלל לא 'יושבים שבעה'...
כדי לסבך את תמונת הרב-תרבותיות הזו, ה'שבעה' שנמשך שלושה ימים (מיום ג' עד ה') מעיד אולי על קרבה דווקא למנהגי המוסלמים, שמתאבלים במשך שלושה ימים.
תודה לפיני גורליק
ערן כהן צילם את הדבקית הזו במזכרת בתיה.
ב. בשירות הוד מלכותה
ד"ר רוחמה אלבג צילמה ברמת אביב את כלוב הגננים הנגרר הזה.
האם על זה נאמר 'וְהִפְשִׁיטוּ אוֹתָךְ בְּגָדַיִךְ וְלָקְחוּ כְּלֵי תִפְאַרְתֵּךְ, וְהִנִּיחוּךְ עֵירֹם וְעֶרְיָה' (יחזקאל, טז 39)?
ג. מלאו את החסר
שמעון קופרמן צילם שלט שהציבה עיריית ירושלים לצד מתקן שעשועים בגן סאקר (לחיצה על התמונה תגדיל אותה).
מציבי השלט לא הצליחו להחליט מה הגיל הנכון שבו מותר להשתמש במתקן, ולכן השאירו אותו פתוח...
גם ממודעות אֵבֶל אפשר ללמוד.
המחלקה למדעי בעלי חיים באוניברסיטה העברית פרסמה בשבוע שעבר מודעת תנחומים והשתתפות באבלו של אחד מעמיתיה על מות אמו. כמשתמע מן הפרטים שבמודעה מדובר במשפחה ערבית-מארונית מנצרת, אך הניסוח מלמד עד כמה חלחלה הישראליוּת – ויש שיאמרו 'ה'אוריינטליזם היהודי' (שהרי את המודעה ניסחו מן הסתם יהודים) או שמא 'האוריינטליזם הפנימי' – גם לעולמם של נוצרים בישראל.
העניין הוא לא בכך שה'שבעה' נמשך בעצם רק שלושה ימים, אלא עצם השימוש במונח היהודי-הלכתי 'שבעה' בהקשר נוצרי מובהק. אין צריך לומר שאצל נוצרים כלל לא 'יושבים שבעה'...
כדי לסבך את תמונת הרב-תרבותיות הזו, ה'שבעה' שנמשך שלושה ימים (מיום ג' עד ה') מעיד אולי על קרבה דווקא למנהגי המוסלמים, שמתאבלים במשך שלושה ימים.
תודה לפיני גורליק