צילום: שי דנינו |
זר לא יבין זאת. בעצם לא רק זר אלא אפילו סתם ישראלי שלא גדל על אדני ההלכה וההקפדה על שמירת כשרות.
כמו כן, שימו לב שמסתתרות פה גם גבינות שעשויות להיות בהן קטניות, וממילא הן אסורות בתכלית האיסור בפסח לכל אשר 'אשכנזי' ייקרא.
ב. כתבי קודש בלבד
נא לא להתבלבל! את הזבל האמתי שלכם, אנא שימו במיכל הפלסטיק הירוק. המיכל הכחול הוא אך ורק לכתבי קודש.
תל אביב, רחוב ארלוזורוב פינת יהושע בן נון (צילום: דיוויד כ"ץ) |
ג. כל כבודה – בזבל פנימה
ירושלים, העיר העתיקה (צילום: ברוך גיאן) |
ד. הכותל הווירטואלי (ואיך אומרים בעברית סֶלְפִי?)
יכול להיות שמצאנו את הפיתרון לכל המחלוקות על חלוקת זכויות התפילה בכותל המערבי?
כתב לי ערן כהן:
באחת מחנויות הצילום בשיפולי רחוב בנימין ברחובות, העמיד הבעלים תמונה של הכותל לצורך זיכוי הרבים בסלפי מהמקום הקדוש בלי הטרחה הכרוכה בנסיעה לירושלים, ל'דבר האמתי'. במובן מסוים, זו השלמה הגיונית לאפשרות של משלוח פתקים לכותל באמצעות פקס או אי-מייל.
צילום: ערן כהן |
ודרך אגב – המשיך ערן את מכתבו – אינני יודע אם האקדמיה ללשון העברית כבר מצאה מקבילה עברית למונח 'סלפי', אך באחד הפורומים באינטרנט נתקלתי במילה היפה 'עַצְמוּנָה' – הֶלְחֵם של המילים 'עצמי' ו'תמונה'.
עצמונה גם מזכיר את "צלמונע" (מלך מדיין)
השבמחקצלמונע הוא צלם הרחוב בשירה של נעמי שמר
מחקשני צלמי רחוב
זרח וצלמונע
יצאו להם הרחובה
לצלם תמונה
ה"זבל" הוא מיכח לגניזה בחזית בית כנסת ברחוב יהושוע בן נון (לא בפינת ארלוזרוב) אנא לא ^פייק ניוז^
השבמחקאנונימי /גם/משועמם
הכי חשוב: בתחתית המודל של הכותל רשום "הציבור מוזמן להצטלם סלפי חינם, אבל יש לשמור על קדושת ה ??? [הצילום? / המקום? / הפוזה? - לך תדע...]
השבמחקצודק ערן כהן, זו אכן השלמה הגיונית לאפשרות של משלוח פתקים לכותל באמצעות פקס או אי-מייל.
השבמחקהמשותף לשני הדברים הוא בכך שבשני המקרים משתמשים בדת ובתמימותם של מאמינים פתיים על מנת לגבות מהם תשלום על כלום.
וכי לא הגיעה השעה שאיזה מולטי יהודי אמריקני יקנה את הכותל ויקימנו מחדש במדבר
השבמחקסונורה, סהרה, בהרה, מונחרה או משהו
י.א.ג. שימוש בגסות לא עושה את התגובה חכמה יותר.
השבמחקאולי סלפי==צלמוני
השבמחקואולי סלפי=צלמי
השבמחק"בצלמו ובדמותו ברא אותם"