א. עבודה עברית
כל מי שעיניו בראשו יודע שהמונח 'עבודה עברית', המופיע לדאבוננו בפרסומות של פרנסות ובתי עסק רבים, הוא מונח מכובס שמשמעותו: כאן לא מעסיקים ערבים.
גם ב'מכבסת האומה', שברחוב הנשיא השישי בירושלים, מקפידים על 'עבודה עברית', ואת הכתם הגזעני הזה קשה מאוד לכבס.
ב. פרנסות מהתנ"ך
ברחוב המלך ג'ורג' בירושלים שוכנות זו לצד זו כמה מגיבורות התנ"ך: רחל, רות ונעמי...
צירוף מקרים?
ג. גם וגם
הובלות באהבה וגם בקטנה בשכונת פלורנטין בתל אביב.
ד. בדים מכובדים
חנות הבדים והבגדים של בלה ברחוב נחלת בנימין בתל אביב מצאה דרך מכובדת להבליט את פרנסתה:
ה. חד וחלק
איזה שם נהדר למספרה!
רחוב אבן גבירול 21, תל אביב.
כל מי שעיניו בראשו יודע שהמונח 'עבודה עברית', המופיע לדאבוננו בפרסומות של פרנסות ובתי עסק רבים, הוא מונח מכובס שמשמעותו: כאן לא מעסיקים ערבים.
גם ב'מכבסת האומה', שברחוב הנשיא השישי בירושלים, מקפידים על 'עבודה עברית', ואת הכתם הגזעני הזה קשה מאוד לכבס.
צילום: דב פאוסט |
ב. פרנסות מהתנ"ך
ברחוב המלך ג'ורג' בירושלים שוכנות זו לצד זו כמה מגיבורות התנ"ך: רחל, רות ונעמי...
צירוף מקרים?
צילום: מנחם רוזנברג |
ג. גם וגם
הובלות באהבה וגם בקטנה בשכונת פלורנטין בתל אביב.
צילום: שמוליק שדה |
ד. בדים מכובדים
חנות הבדים והבגדים של בלה ברחוב נחלת בנימין בתל אביב מצאה דרך מכובדת להבליט את פרנסתה:
צילום: איתמר לויתן |
ה. חד וחלק
איזה שם נהדר למספרה!
רחוב אבן גבירול 21, תל אביב.
צילום: דוד ירון |
איני רואה פסול מוסרי בעבודה עברית. צא ולמד, כמה יהודים מעסיקים ערביים? אלפים.
השבמחקוכמה ערבים מעסיקים יהודים? קרוב לאפס.
נכון,אם הערבים גזענים אז גם לנו מותר,ורצוי!
מחק"אמר לה ינאי מלכא לדביתיה: אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין, אלא מן הצבועין שדומין לפרושין, שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס" (תלמוד בבלי, מסכת סוטה, דף כב, עמוד ב).
מחקוכי מהי "עבודה עברית" אם לא צביעותם של שומרי הסף של טוהר האומה דהיינו חסידי כהנא שר"י וכת דיליה?
ואם תמצי לומר, הפלסטינים (כך שמם הנכון של המכונים "ערבים" - וגם זו צביעות לשמה) אינם מעסיקים יהודים, הרי שנקל לעייל פיל בקופה של מחט מאשר למצוא יהודים שמוכנים לעבוד אצל מעסיק פלסטיני. קל וחומר בן בנו של קל וחומר - פלסטינים שלא היו חוששים פן יבולע להם מתגרת ידם של הכהניסטים לו שכרו את שירותיו של יהודי (ואין צריך לומר, את שירותיה של יהודיה).
והיו דברים מעולם.
ובקשר לעבודה עברית, כבר שנו גששינו החיוורים: אם הצדקנות היתה מחלה כואבת, אתה כל החיים היית בגבס.
השבמחקוואלה בחיי, הנה לדוגמא ראו את הפוליקיקאים שלנו, ביבי מתגזען קשות כספין ומנסה לקרב אליו את ליברמן לצורך חסינות ממשפט.
השבמחקוכחול לבן מתהדרים בנוצות "קוי היסוד" שלא להם ומובילים לבחירות שלישיות.
באמת אל לנו להצטדק
בגיטין (סא, א), "ת"ר מפרנסים עניי נכרים עם עניי ישראל ומבקרין חולי נכרים עם חולי ישראל וקוברין מתי נכרים עם מתי ישראל מפני דרכי שלום".
השבמחקובמשנה הסמוכה, "מחזיקין ידי נכרים בשביעית . . ושואלין בשלומן מפני דרכי שלום".
והדברים נפסקו להלכה, כפי שניתן לראות בעין משפט ונר מצווה.
בכלל כפי שניתן להיווכח מריבוי ספרות השו"ת, פוסקים בכל הדורות נתנו היתרים למסחר עם שאינם יהודים כמה שיותר, אם במסחר יין או בימי אידיהם.
כך ש'עבודה עברית' היא וודאי מושג לא ראוי (בטח כאשר הוא מוביל לאיבה), לפי כל אמת מידה. גם לפי התורה היהודית, שאיננה פחות יהודית בכך שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום...
יפה נעים זמירות
מחקכול הנאמר בגמרא ובספרות הפוסקים נאמר על מצב הגלות, בה היהודים היו מיעוט נסבל ולכן ההגדרה "מפני דרכי שלום" כלומר בלשון נאה - כדי לא להרגיז את הגויים וכדי שיאפשרו לנו לחיות בשלום אתם ובתוכם. כאן, בהתנחלותינו בארצנו שלנו - המצב היה שונה, כחלק מבנין הבית הלאומי. כיום לצערנו הביטוי "עבודה ערבית" משמעותו דבר פסול, לא מדוייק, לא טוב, וזאת כמובן להוציא את המושג "בית ערבי" בירושלים , שמשמעותו הנדל"נית היא עליה במחירו בשל טיב הבניין. בשל טיב העבודה הערבית יש המבקשים להודיע כי העבודה שהם מפיקים היא טובה, ולמדקדקים - אין חשש של "עבודה זרה, שתקלקל את המוצר.
מחקאז בגולה פחדנו מגזענות ובמולדת הפכנו לגזענים?
מחקמומלץ להיכנס לקישור המצורף כאן.
השבמחקhttps://www.youtube.com/watch?v=8YoF2ecnwxI
איזה יופי של רשומה. בחיפה יש גם כמה הפתעות כאלה , שכחתי איך מכניסים כאן צילום שלי תיכף אנסה
השבמחקרחל אמנו רות ונעמי מרגישות נפלא ברחוב המלך קינג ג'ורג'...
השבמחקאהבתי - המלך קינג
מחק