tag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post4924745060635637403..comments2024-03-29T14:24:20.779+03:00Comments on עונג שבת (עונ"ש): העגלה המלאה: פיוטים בלזאיים על פגעי הטכנולוגיהדוד אסףhttp://www.blogger.com/profile/17775230024160138445noreply@blogger.comBlogger23125tag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-28443049315821637452019-03-10T11:22:56.848+02:002019-03-10T11:22:56.848+02:00אגב,
כנראה נכתב בלעג אירוני. אבל הפייטן המוכשר(?!)...אגב,<br />כנראה נכתב בלעג אירוני. אבל הפייטן המוכשר(?!) לא "גויס" לחבר פיוטים לכבוד השבת. מדובר אכן באברך מוכשר שבמקום להשקיע כשרונותיו במשהו יותר מועיל, בילה את זמנו הפנוי (הרי אין לו אינטרנט) בכתיבת פיוטים, הוא הסתובב בין מחשבי אנ"ש כקוריוז נחמד.noahnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-20772476667924400242019-03-10T09:31:53.564+02:002019-03-10T09:31:53.564+02:00"קרובות" במבטא דוברי יידיש הוא "קרו..."קרובות" במבטא דוברי יידיש הוא "קרובס" ונראה שדבקוהו ל"קרובץ" על שום הנוטריקון של "קול רנה וישועה באהלי צדיקים"אבישי ליוביץ׳noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-32381322248573063042019-03-10T06:48:52.340+02:002019-03-10T06:48:52.340+02:00חשוך וחשוכים.חשוך וחשוכים.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-27720871840444060092019-03-09T23:16:28.466+02:002019-03-09T23:16:28.466+02:00אכן, לפי ההלכה ובהסתמך על הנאמר בספר שופטים פרק ו&...אכן, לפי ההלכה ובהסתמך על הנאמר בספר שופטים פרק ו': "...ויקרא לו ה' שלום", שמו של ה' הוא "שלום" אין לומר "שלום" במקומות שאסור לדבר בהם בדברים שבקדושה, כגון בבית מרחץ או בית כסא.Adiel Levyhttps://www.blogger.com/profile/16913729745831600799noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-19524549959390569372019-03-09T22:13:14.067+02:002019-03-09T22:13:14.067+02:00אכן 'קרובות' (קרובץ) ולא 'יוצרות'....אכן 'קרובות' (קרובץ) ולא 'יוצרות'. ואכן 2 - היצירתיות והשעות הרבות שהשקיע 'הפייטן' החיבור וניקוד (די קלוקל לעתים) - מרשימות בשימור מסורת הפיוט (גם אם חרז שור בחמור, או 'לזאת' ב'תקנות'). ואכן 3 - בזבוז המשאבים בהפקת משהו שלעולם לא ייאמר בביהכ"נ - עובר על 'בל תשחית'. אבל מהו בל תשחית לעומת השחתת הנפשות הרכות שייחשפו חו"ח לאינטרנט ונפלאותיו לבני אדם? [אפשר להימנע מתגובות על ההתנשאות על החרדים. היא בהחלט קיימת ואין כל צורך להפנות את תשומת לבה של הכותבת לקיומה. היא מודעת לזה כבר.]Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-83537502717419515212019-03-08T19:49:55.205+02:002019-03-08T19:49:55.205+02:00הבלים.להתבלבל זה טוב.הכל תירוצים חשוכים,סליחההבלים.להתבלבל זה טוב.הכל תירוצים חשוכים,סליחהAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-88914780066522483812019-03-08T19:38:05.117+02:002019-03-08T19:38:05.117+02:00אכן שאלה מעניינת שעלתה גם בדעתי. אשמח להבהרה.אכן שאלה מעניינת שעלתה גם בדעתי. אשמח להבהרה.יעל חברhttps://www.blogger.com/profile/02335584451752423409noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-27226616532777750822019-03-08T17:12:45.685+02:002019-03-08T17:12:45.685+02:00אם מותר להעיר.
בעניין פיוטים, אכן יש מקום ללגלוג....אם מותר להעיר. <br />בעניין פיוטים, אכן יש מקום ללגלוג... על הביצוע והכוון. <br />בעניין לגלוג על 'פגעי טכנולוגיה' הוא מונח מכובס לנזקים הרוחניים העצומים שגורמים כביכול הטלפונים החכמים והאינטרנט, לא ברור שיש מקום ללגלוג <br />נער חרדי שאינו יודע הרבה על החיים ועל תקשורת, אכן עלול להתבלבל ולאבד את עולמו במפגש אקראי עם כל מה שאינטרנט מציע. <br />גם נוער ליברלי מתבלבל לא פעם, בשיטוט ברשת, נער חרדי אין לו בכלל כלים להתמודד עם זה. <br />אפשר לדון אם נכון כך לנהוג, אבל מפגש עם אינטרנט אין לזלזל בהשלכותיו. מליnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-36049803988656810742019-03-08T16:31:03.911+02:002019-03-08T16:31:03.911+02:00קשיא רישא אסיפא.
ברישא קראו לאותו מחבר "פייטן...קשיא רישא אסיפא.<br />ברישא קראו לאותו מחבר "פייטן ונקדן בלזאי מוכשר"<br />ובסיפא קראו "חרזן-חקיין , חורז שור בחמור " ?<br /> ולא קשיא . הא לדידן והא לדידהו.<br />לדידן, קוראי הבלוג , הריהו חרזן-חקיין . לחסידי בעלז הריהו פייטן.<br />mozernoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-85533609807970212052019-03-08T14:30:50.511+02:002019-03-08T14:30:50.511+02:00מה התוצאות של פעילות 'וועדת התקשורת' בשטח?...מה התוצאות של פעילות 'וועדת התקשורת' בשטח?<br />זה אומר שרוב הציבור מחזיק 'טלפון טיפש' שניתן לבצע בו רק שיחות קוליות, ללא אינטרנט, ללא מצלמה וללא sms. זה אומר שהגישה של ילדים ונערים למחשב חסומה. וזה אומר שמי שמחזיק מחשב, והבודדים שמחזיקים סמארטפון 'לצורך פרנסה', נאלצים ליטול רשות מראש, ולהיות מסוננים על ידי חברה שעובדת עם 'ועדת התקשורת' של הקהילה. וזה אומר, שהקהילה מחליטה אילו תכנים כשרים ספציפית עבור כל חבר. כל אתר שאינו גלאט (למשל Next שיש בו תמונות נשים), הוא צריך לשלוח בקשה מנומקת לפתיחה. בעצם, הקהילה משמשת בתפקיד האח הגדול, ויכולה טכנית לשלוט ולצפות בתכנים, ואף לקרוא את המיילים של חבריה (חוקי?). העונש על אי קיום התקנות הוא השלכת הילדים מהמוסדות.האח הגדולnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-2800756845431012732019-03-08T14:22:06.008+02:002019-03-08T14:22:06.008+02:00יפה מאוד, מרתק!!!
בעניין שני הפלאפונים שהוזכרו לעי...יפה מאוד, מרתק!!!<br />בעניין שני הפלאפונים שהוזכרו לעיל, לי זה מעורר את האסואציה של קטע הרש"י בפרשת נח: "כך היה דרכן של דור המבול אחת לפריה ורביה ואחת לתשמיש זו שהיא לתשמיש משקה כוס של עקרין כדי שתעקר ומקושטת ככלה ומאכילה מעדנים וחברתה נזופה ואבלה כאלמנה", כלומר, יש פיצול של כלי לשתי פונקציות: כלי אחד לשימוש, וכלי שני בשביל ה fun. ההבדל הוא שכאן הכלי של הכיף מוחבא.חייםnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-32320949956568193642019-03-08T14:12:16.862+02:002019-03-08T14:12:16.862+02:00אני רוצה דווקא ללמד זכות על העברית של הפיוטים האלה...אני רוצה דווקא ללמד זכות על העברית של הפיוטים האלה. על אף הטעויות הרבות, יש בה בעיניי גם הומור וגם כבוד למסורת התפילה והניקוד. אני חושב שכחברה עברית יש ערך ליצירה מהסוג הזה, ששואבת מהמקורות באופן שאני לא רואה אותו במגזרים אחרים. אם מתבוננים בשפה במדוקדק רואים שהיא גם מודרנית מאוד. "במטרה ל..", "מחולל נזקים", "צורך מהותי" ועוד - אלה ביטויים עדכניים שנוצרו בארץ רק בעשרות השנים האחרונות.רוני ה.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-81934532062401047882019-03-08T13:07:55.858+02:002019-03-08T13:07:55.858+02:00אבי ידידי
טרם החרמת את מכונות הדפוס, לא קראת תיגר ...אבי ידידי<br />טרם החרמת את מכונות הדפוס, לא קראת תיגר על רוטנברגוס, אכן יש בעיה. הן ידוע הוא ומפורסמה, כי פרצה חלוקת גם על "מצות מכונה". נו... על כך יעיד ידידנו מו"ל העונ"ש <br />רק שלא נתחייב ממנו בעונש.יוסי בן לביאhttps://www.blogger.com/profile/14940327887719739987noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-76948410800127498742019-03-08T11:45:29.715+02:002019-03-08T11:45:29.715+02:00המטרה של הגדוילים היא להשאיר את הקהילה בתוך עצמה ו...המטרה של הגדוילים היא להשאיר את הקהילה בתוך עצמה וכל האמצעים כשירים.בחירה חופשית? לא בכת שלנו.איילnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-82755235466222389222019-03-08T10:50:17.286+02:002019-03-08T10:50:17.286+02:00משונה להחרים את המדיה- ולא את התוכן:
כך גם צריך (ל...משונה להחרים את המדיה- ולא את התוכן:<br />כך גם צריך (לענ''ד הלא קובעת) את הנייר! כי שומו שמיים, נמצא נייר ובו תמונות לא צנועות!! להחרים!<br />כבר מתחיל לחרוז משהו...<br />אבי א.https://www.blogger.com/profile/07939204837311789080noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-39021978181032636742019-03-08T10:42:12.007+02:002019-03-08T10:42:12.007+02:00בס"ד
ע"ש שכחנו לומר היכן הרעה הזו-בקניו...בס"ד <br />ע"ש שכחנו לומר היכן הרעה הזו-בקניון רמות ובקניון שמגרמאן דהוhttps://www.blogger.com/profile/15241918345923201187noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-744005746101627642019-03-08T10:40:32.658+02:002019-03-08T10:40:32.658+02:00בס"ד
אוי מה היה לנו! בא החושך בחצרנו! שורו הב...בס"ד<br />אוי מה היה לנו! בא החושך בחצרנו! שורו הביטו וראו הנשמע כדבר הזה שבשני הקניונים הגדולים של עדת בני ישורון השומרים קלה כבחמורה נפתחו שנים גישעפטען המוכרים את מכשירי הזימה דמתקרי פלעפען ובהם לא עלינו יש מן הרע הרע הזה אינטרנעט לא עלינו. ויראו ענווים ולא יבואו עדי'הם וחלילה וחס שלא יקנו המכשירים המשוקצים הנ"ל. והיושב במרומים ירחם עם עמוסים ויכניס בלבנו לאהבה אותו יתברך ושניתקשר עמו בעבותות אהבה ויראה שלא באמצעות המכשירים הנוראיים הללו<br />המלבה"ד מאן דהוhttps://www.blogger.com/profile/15241918345923201187noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-30996960584722705052019-03-08T10:11:17.471+02:002019-03-08T10:11:17.471+02:00על עניין אחזקת מכשיר הטלפון בקהילה החרדית נוהג גיס...על עניין אחזקת מכשיר הטלפון בקהילה החרדית נוהג גיסי לומר שאצל החרדים מסתובבים עם שני מכשירים.<br />אחד 'כשר' והשני 'מהדרין'.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00642522357536370806noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-12823775996091825812019-03-08T09:45:50.382+02:002019-03-08T09:45:50.382+02:00בעגה המקצועית פיוטי הקדושה המופלאים הללו אינם &quo...בעגה המקצועית פיוטי הקדושה המופלאים הללו אינם "יוצרות" כי אם "קרובות", כלומר צרור פיוטים המשולבים בתפילת העמידה של שליח הציבור בקול, וכוללים גם הרחבות של תפילת ה"קדושה". אכן, הכנה קדושה ומשובבת נפש לקראת ימי ה"שובבים" של אמצע החורף. מר שונראnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-85057766761064427942019-03-08T08:52:59.925+02:002019-03-08T08:52:59.925+02:00שלו' == שלום
האם זה גם שם של אלוהים (סליחה התכ...שלו' == שלום<br />האם זה גם שם של אלוהים (סליחה התכוונתי אלוקים)?<br />האם מבוסס על הפסוק בשופטים "יהוה הוא שלום"Zemachhttps://www.blogger.com/profile/00046023440639792674noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-68592532333740011792019-03-08T08:46:27.893+02:002019-03-08T08:46:27.893+02:00הערה קלה והערה קשה. הקלה, טלפון 'טיפש' מכו...הערה קלה והערה קשה. הקלה, טלפון 'טיפש' מכונה בפי רבים כְּסִילוֹפוֹן. הניקוד מביא אותי להערה הקשה: שגיאות הניקוד, בבלוג והרבה מאוד ב'סידור', הן כמדקרות. בבלוג 'טהרנו' צריכה להיות מנוקדת כמו בתהלים נא,ד. ויש עוד. ב'סידור' יש המון שגיאות, ומדובר בקהל שאמור לעקוב אחר קריאת התורה של הבעל-קריאה שאמור להיות קפדן. בושה וחרפה.הערת שולייםhttps://www.blogger.com/profile/11151845782887415069noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-88582319791444761292019-03-08T08:44:01.694+02:002019-03-08T08:44:01.694+02:00ל א על חרוזים כאלה נאמרה מליצתו של (משה?) אבן עזרא...ל א על חרוזים כאלה נאמרה מליצתו של (משה?) אבן עזרא.<br />הדמיון בין חריזה אמיתית ל"חרוזים", הוא כדמיון בין יהלומים לחרוזי המסחר עם האינדיאניםמוישהnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-29829192275066057092019-03-08T08:14:03.264+02:002019-03-08T08:14:03.264+02:00אני רק שאלה.
אם "בבית המדרש חייב להסתיר"...אני רק שאלה.<br />אם "בבית המדרש חייב להסתיר" - כלומר : אפשר להחזיק רק לא להראות לכולם ?<br /> יעקב וימןnoreply@blogger.com