tag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post5606995042359859085..comments2024-03-27T11:02:42.729+02:00Comments on עונג שבת (עונ"ש): על קצה הלשון: מה עושים עם המשקפיים?דוד אסףhttp://www.blogger.com/profile/17775230024160138445noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-86609619875190192272013-01-04T13:57:59.078+02:002013-01-04T13:57:59.078+02:00והנה גם אלתרמן כותב בשירו (שהבאת בחתימת הפוסט): &q...והנה גם אלתרמן כותב בשירו (שהבאת בחתימת הפוסט): "אל ת ר כ י ב ו משקפיים...".מוישהnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-50054525184624469732013-01-04T13:28:54.008+02:002013-01-04T13:28:54.008+02:00משקפיים - לא, בתי עיניים - כן.
http://www.ranaz....משקפיים - לא, בתי עיניים - כן. <br /><br />http://www.ranaz.co.il/articles/article3248_19900706.asp<br /> Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-69957300806468946252013-01-04T12:54:10.814+02:002013-01-04T12:54:10.814+02:00במילון גור מופיע תחת הערך משקפים:
כלי ראיה משתי...במילון גור מופיע תחת הערך משקפים: <br />כלי ראיה משתי זכוכיות מחוברות בקשת קטנה של מתכת או חומר אחר שנותנים על העיניים לראות בהן היטב.<br />ובמילון אבן שושן באותו ערך כתוב: שמרכיבים על העינים.<br /><br />מי מהם צודק ? איני יודע אבל על מנת למנוע שינה מעצמי אני שם את המשקפיים על העינים ובזה פתרתי את כל הבעיה<br />שבת שלוםאוריnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-39066605670885302512013-01-04T09:50:04.681+02:002013-01-04T09:50:04.681+02:00ואני "אהבתי פעם נערה במשקפיים / שראתה אותי קצ...ואני "אהבתי פעם נערה במשקפיים / שראתה אותי קצת מטושטש" (יהונתן גפן בשיר נפלא).אלחנן הדרומיnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-92064107467883169382013-01-04T06:03:32.003+02:002013-01-04T06:03:32.003+02:00נפלא!נפלא!אhttps://www.blogger.com/profile/04328120493716924318noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-25460520247887408112013-01-02T20:03:24.446+02:002013-01-02T20:03:24.446+02:00כאשר אני מבקש להטיל את חיתתי בבני הסורר אני מטיל א...כאשר אני מבקש להטיל את חיתתי בבני הסורר אני מטיל את משקפיי על אפי ומטיל בו מבט חודר עד שהוא מטיל את מימיו במכנסיו ואני מניף את חגורתי ומטילה על ישבנו. זקן אשמאיnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-30065643790872340502013-01-02T18:04:48.047+02:002013-01-02T18:04:48.047+02:00אם תגדיל את המסך תוכל לראות שבאתר של האקדמיה ללשון...אם תגדיל את המסך תוכל לראות שבאתר של האקדמיה ללשון העברית מנוקדת המילה 'אזור' בצירה ולא בפתח, והכל בסדר. אכן, מראה המקום לפסוק זה הוא שגוי.<br /><br />באשר לאלתרמן, ראה מה שנוסף לעיל בשמו של פרופ' חיים כהן.דוד אסףnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-78806026253784769592013-01-02T17:52:10.848+02:002013-01-02T17:52:10.848+02:001. The quoted article from the Academy is wrong ab...1. The quoted article from the Academy is wrong about belts. The word is <i>Ezor</i>, with a tzere, not <i>Azor</i>, with a patach, and the pasuk is 2 Kings 1:8, not 1 Kings 22:8.<br /><br /> 2. Your explanation of Alterman's <i>mishkafayim verudot</i> fails too; if <i>verudot</i> were a reference to what is seen through the glasses, then the term would be <i>mishkefei verudot</i>, not <i>mishkafayim</i>. The lyrics also clearly use <i>bishchorot</i> and <i>bivrudot</i> to mean the glasses themselves, by means of which one sees different things.<br /><br /> Milhousehttps://www.blogger.com/profile/14350874508580081286noreply@blogger.com