tag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post9175652186152801409..comments2024-03-29T11:33:50.307+03:00Comments on עונג שבת (עונ"ש): משחקי שליטה: אריסטו ואשתו של אלכסנדר הגדולדוד אסףhttp://www.blogger.com/profile/17775230024160138445noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-15946308893982259472022-10-20T11:15:34.857+03:002022-10-20T11:15:34.857+03:00תודה על המאמר המחכים.
נ.ב. ישנו ערך בויקיפדיה בעב...תודה על המאמר המחכים. <br />נ.ב. ישנו ערך בויקיפדיה בעברית על מעשייה זו. (להבא ניתן לראות בערך באנגלית - בצד ימין - את כל השפות בהם ישנו ערך מקביל)אניhttps://www.blogger.com/profile/04043095238228635082noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-27153874531512582382013-09-01T04:32:32.650+03:002013-09-01T04:32:32.650+03:00מרתק. ציורים נהדריםמרתק. ציורים נהדריםטקסטולוגhttp://www.textologia.net/blognoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-63351405755581846632012-10-15T01:49:33.221+02:002012-10-15T01:49:33.221+02:00אלו לא הציורים הפרובוקטיביים היחידים של הנס בלדונג...אלו לא הציורים הפרובוקטיביים היחידים של הנס בלדונג, שברוח הרנסנס שלייצוג כל כך מציאותי עד שהוא יצר תחריטים של ישו המת עם תופעת "ריגור מורטיס". מעניין מאוד, תודה רבה!איילhttp://textologia.netnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-11489094416862571122012-07-30T18:21:40.272+03:002012-07-30T18:21:40.272+03:00באנציקלופדיה היהודית משנת 1906 מובא שהמקור לסיפור ...באנציקלופדיה היהודית משנת 1906 מובא שהמקור לסיפור הוא אגדה הודית:<br /><br /><br /> The story of the love-affair between Aristotle and Alexander's wife, in which the former comes off very badly—current in the Middle Ages (see Peter Alfonsi, "Disciplina Clericalis," vii.) and originating in a Hindoo fable (see "Pantschatantra," ed. Benfey, ii. 462)—was also told in Jewish circles, and exists in manuscript by Judah b. Solomon Cohen (thirteenth century), in Spirgati's catalogue, No. 76 (1900), p. 18.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-36400872805994179542012-07-27T15:38:07.976+03:002012-07-27T15:38:07.976+03:00הסיפור של ר' שלמה הצרפתי הקטן הוא גדול -- יש ל...הסיפור של ר' שלמה הצרפתי הקטן הוא גדול -- יש לו שלושה מוסרי השכל<br />ראשית, לא להסכים למשחקי שליטה<br />שנית, לא ללמוד פילוסופיה<br />שלישית, להקפיד מאד-מאד על מצוות כבוד רבו. זה בוודאי היה מוסר ההשכל החשוב ביותר בעיני ר' שמואל, כאשר סיפר את הסיפור הזה לתלמידיו<br />תודה רבה ושבת שלום<br /><br />נ.ב. בעוד שהפילוסופים האריסטוטליים קראו לאריסטו "הפילוסוף", האנטי-אריסטוטליים, כמו ריה"ל רמב"ן ר' יצחק דמן עכו ר"ן ור' חסדאי קרשקש קראו לו "היווני"נ (ראה ספרי על ר' חסדאי קרשקש בסידרת גדולי הרוח של מרכז שזר, עמ' 46).זאב הרוויnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-80396431535813767492012-07-27T13:43:25.182+03:002012-07-27T13:43:25.182+03:00כנראה, שאין חדש תחת השמש. לאדם בעל סטטוס חשוב החוק...כנראה, שאין חדש תחת השמש. לאדם בעל סטטוס חשוב החוקים אינם דומים לכלל - עלות תועלתדליה גולןnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758524906074419984.post-56824084796355506832012-07-25T12:13:17.441+03:002012-07-25T12:13:17.441+03:00ראשית חכמה תודה על הרשימה, וכותב החותם יש"ד י...ראשית חכמה תודה על הרשימה, וכותב החותם יש"ד יצחק שמואל דעכו, ומכוון באותיות שד"י.<br /><br />סוס הוא סמל לעולם החומר, הרוכב עליו מסמל את הכוונה, אם לטובת עצמו, או על מנת לעשות נחת רוח.<br /><br />במגילת אסתר מופיע סוס עם שני רוכבים אפשריים, המן העושה לטובת עצמו עליו נאמר המן העץ אשר צויתיך לבלתי אכול ממנו אכלת? והוא עץ הדעת טוב ורע. או מרדכי הנקרא מר דרור, כי דרור בגימטריה הוא קודש, והוא עץ חיים, בחינת משפיע.<br /><br />ולכל מי שמבקש להעמיק בדברים <br />http://wp.me/p1FPii-1v<br /><br />ותודה לבעל הבלוג שאפשר פתיחה לחכמה זו.Anonymousnoreply@blogger.com