ועוד פרטים כאן: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%9B%D7%A0%D7%A1%D7%99%D7%99%D7%94_%D7%94%D7%92%D7%93%D7%95%D7%9C%D7%94 המועד: ה'-י"ב באלול תרפ"ט (1929). המקום: וינה.
בין המשתתפים: האדמו"ר הרב אברהם מרדכי אלתר מגור, הרב חיים עוזר גרודז'ינסקי מווילנא, האדמו"ר הרב ישראל פרידמן מצ'ורטקוב, האדמו"ר רבי משה פרידמן מבויאן, האדמו"ר רבי אברהם יעקב פרידמן מסדיגורא. האדמו"ר הרב יצחק זליג מורגנשטרן מסוקולוב, האדמו"ר הרב דוד בורנשטיין מסוכטשוב, הרב מנחם זמבא, האדמו"ר הרב אברהם וינברג מסלונים, הרב עקיבא סופר מפרשבורג, הרב מאיר שפירא מלובלין, הרב יהודה לייב צירלסון מקישינב.
נאום פתיחה: האדמו"ר הרב ישראל פרידמן מצ'ורטקוב.
החלטה חשובה: איסור על אגודת ישראל להצטרף לסוכנות היהודית.
רקע התקופה: כנסייה זו התקיימה בצל מאורעות תרפ"ט, שאירעו שבועות ספורים קודם לכן.
תודה רבה עד מאד ל"אנונימי" שפתר את חידתי ולדוד אסף שאפשר זאת. סבי, יוסף צבי הרש שפירא היה חסיד גור, מקורב מאד לאדמו"ר. זו הסיבה, כנראה, שהתמונה נמצאה באלבום של אמי.
יהודי גרמניה הדתיים ואף רבניה שומרי המסורת, נהגו כמנהג מדינתם, שחבישת כובע בתוך הבית אינה מראה כבוד, והורדת הכובע (כמו חליצת נעליים במקדשים בעולם וגם בשלנו) היתה תגובת כבוד.
חמותי שגדלה בבני ברק התביישה מאביה איש המבורג, שהיה גלוי ראש בבית. אבל כך היה.
הרב אריה בינה, ראש ישיבת בני עקיבא (התיכונית) נתיב מאיר סיפר לנו ב"שיחה כללית" לפני 400 תלמידיו, על ביקורו בקוצ'ין, שבה דרשו ממנו להוריד את ה"כיפה" (הכובע הליטאי המצחיק) כשנכנס לבית הכנסת.
שלום דוד ושלום ד"ר איבי מכמנדרוב, אני אוהבת עד מאוד כאלה "חידות". יש לי תוסף בגוגל כרום [ובעצם אפשר גם דרך "גוגל תמונות" ] שכשאני עושה קליק ימני על התמונה הוא מחפש את התמונה הזו הספציפית בכל הרשת, וכך אפשר לעקוב אחרי מקור התמונה. הגעתי למשל לאתר הזה http://www.dieuniversitaet-online.at/beitraege/news/reform-und-aufbruch-im-wiener-judentum-der-ersten-republik/544/neste/7.html
ישנה תכנה מיוחדת (שנולדה כדי למצוא הפרת זכויות קניין של צלמים) שבאמצעותה סורקים את התמונה ומריצים את הסריקה בכל הרשתות (אגב, GOOGLE.COM שונה מ GOOGLE.CO.IL). ואני לא הייתי חותם סופית על הזיהוי שהופיע (כנסייה של אגודת ישראל כיון שעוד ראשים כאן גלויים ובדקתי מתחת לעדשה מגדילה). אני גם הייתי בודק עם מנהלת ארכיון התמונות בארכיון ציוני מרכזי הגב ענת בנין שהיא אולי הייתה עוברת על הצילומים של הקונגרסים הציונים. ראיתי, למשל, ציורים של מ. אוקין של הקונגרס הציוני השני בבזל ונראה שהאולם די דומה לאולם שבצילום, לפחות לפי החלקים האחוריים שלו.
הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה. לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו. מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם. התגובות מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן. תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.
מדובר בפתיחת האספה העולמית השנייה של אגודת ישראל, וינה 1929.
השבמחקפרטים נוספים כאן:
http://www.dieuniversitaet-online.at/beitraege/news/reform-und-aufbruch-im-wiener-judentum-der-ersten-republik/544/neste/7.html
ועוד פרטים כאן:
השבמחקhttp://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%9B%D7%A0%D7%A1%D7%99%D7%99%D7%94_%D7%94%D7%92%D7%93%D7%95%D7%9C%D7%94
המועד: ה'-י"ב באלול תרפ"ט (1929). המקום: וינה.
בין המשתתפים: האדמו"ר הרב אברהם מרדכי אלתר מגור, הרב חיים עוזר גרודז'ינסקי מווילנא, האדמו"ר הרב ישראל פרידמן מצ'ורטקוב, האדמו"ר רבי משה פרידמן מבויאן, האדמו"ר רבי אברהם יעקב פרידמן מסדיגורא. האדמו"ר הרב יצחק זליג מורגנשטרן מסוקולוב, האדמו"ר הרב דוד בורנשטיין מסוכטשוב, הרב מנחם זמבא, האדמו"ר הרב אברהם וינברג מסלונים, הרב עקיבא סופר מפרשבורג, הרב מאיר שפירא מלובלין, הרב יהודה לייב צירלסון מקישינב.
נאום פתיחה: האדמו"ר הרב ישראל פרידמן מצ'ורטקוב.
החלטה חשובה: איסור על אגודת ישראל להצטרף לסוכנות היהודית.
רקע התקופה: כנסייה זו התקיימה בצל מאורעות תרפ"ט, שאירעו שבועות ספורים קודם לכן.
וכאן ניתן למצוא חוברת שלמה על הכינוס הזה:
השבמחקhttp://www.hebrewbooks.org/36599
מתוך ספריית חב"ד. ניתן להוריד בפורמט PDF בצד ימין
יישר כח!
מחקולפלא שבשורות הראשונות ישובים כמה וכמה אנשים גלויי ראש, ואין פוצה פה ומצפצף.
אכן, ומצד שני - עושה רושם שהנשים הודרו מן האולם...
מחקתודה רבה עד מאד ל"אנונימי" שפתר את חידתי ולדוד אסף שאפשר זאת. סבי, יוסף צבי הרש שפירא היה חסיד גור, מקורב מאד לאדמו"ר. זו הסיבה, כנראה, שהתמונה נמצאה באלבום של אמי.
מחקיכול להיות שגלויי הראש היו עיתונאים.
מחקאו שמא היו אלה תורמים ובשביל כסף נתנו להם לשבת בשורה הראשונה......
יהודי גרמניה הדתיים ואף רבניה שומרי המסורת, נהגו כמנהג מדינתם, שחבישת כובע בתוך הבית אינה מראה כבוד, והורדת הכובע (כמו חליצת נעליים במקדשים בעולם וגם בשלנו) היתה תגובת כבוד.
מחקחמותי שגדלה בבני ברק התביישה מאביה איש המבורג, שהיה גלוי ראש בבית.
אבל כך היה.
הרב אריה בינה, ראש ישיבת בני עקיבא (התיכונית) נתיב מאיר סיפר לנו ב"שיחה כללית" לפני 400 תלמידיו, על ביקורו בקוצ'ין, שבה דרשו ממנו להוריד את ה"כיפה" (הכובע הליטאי המצחיק) כשנכנס לבית הכנסת.
שלום דוד ושלום ד"ר איבי מכמנדרוב,
השבמחקאני אוהבת עד מאוד כאלה "חידות". יש לי תוסף בגוגל כרום [ובעצם אפשר גם דרך "גוגל תמונות" ] שכשאני עושה קליק ימני על התמונה הוא מחפש את התמונה הזו הספציפית בכל הרשת, וכך אפשר לעקוב אחרי מקור התמונה. הגעתי למשל לאתר הזה http://www.dieuniversitaet-online.at/beitraege/news/reform-und-aufbruch-im-wiener-judentum-der-ersten-republik/544/neste/7.html
ישנה תכנה מיוחדת (שנולדה כדי למצוא הפרת זכויות קניין של צלמים) שבאמצעותה סורקים את התמונה ומריצים את הסריקה בכל הרשתות (אגב, GOOGLE.COM שונה מ GOOGLE.CO.IL).
השבמחקואני לא הייתי חותם סופית על הזיהוי שהופיע (כנסייה של אגודת ישראל כיון שעוד ראשים כאן גלויים ובדקתי מתחת לעדשה מגדילה). אני גם הייתי בודק עם מנהלת ארכיון התמונות בארכיון ציוני מרכזי הגב ענת בנין שהיא אולי הייתה עוברת על הצילומים של הקונגרסים הציונים. ראיתי, למשל, ציורים של מ. אוקין של הקונגרס הציוני השני בבזל ונראה שהאולם די דומה לאולם שבצילום, לפחות לפי החלקים האחוריים שלו.