זוכרים את הסבון של הרמב"ם? מתברר כי זכרו של חכם דגול זה מספיק כדי לדגמן ולפרסם לא רק מים אלא גם אש.
את התמונה הזו צילם עמי זהבי לפני כמה שבועות בכיכר אורדע (הנקראת גם 'כיכר הרמב"ם') ברמת גן, הרמב"ם 5.
'לא זכור לי' – כתב עמי – 'שהרמב"ם הועלה על מוקד האש של האינקוויזיציה'...
אבל כתביו של הרמב"ם דווקא כן נשרפו, ככל הנראה.
זה היה בעקבות פולמוס עז, שנפתח בשנת 1232, ובו קיבלו כמה מקהילות ישראל באירופה את גישתו הרציונליסטית של הרמב"ם, וספר 'מורה נבוכים' בראשה, בסבר פנים לא יפות. המחלוקת החלה בעיר מוֹנְפֶּלְיֶה שבפרובאנס, במכתב זועף למדי ששלחו הרב שלמה מן ההר ותלמידו הרב יונה גירונדי לרבנים אחרים באשכנז. הפולמוס הסתיים שנה אחר כך בשריפת ספרי הרמב"ם בידי האינקוויזיציה, ובהרהורי חרטה קשים של המשתתפים בו.
אז מי יודע, אולי מדובר בסטיקייה עם תודעה היסטורית, שמשמרת בניחוח השווארמה והפרגיות גם משהו מאותם אירועים עצובים?
את התמונה הזו צילם עמי זהבי לפני כמה שבועות בכיכר אורדע (הנקראת גם 'כיכר הרמב"ם') ברמת גן, הרמב"ם 5.
'לא זכור לי' – כתב עמי – 'שהרמב"ם הועלה על מוקד האש של האינקוויזיציה'...
אבל כתביו של הרמב"ם דווקא כן נשרפו, ככל הנראה.
זה היה בעקבות פולמוס עז, שנפתח בשנת 1232, ובו קיבלו כמה מקהילות ישראל באירופה את גישתו הרציונליסטית של הרמב"ם, וספר 'מורה נבוכים' בראשה, בסבר פנים לא יפות. המחלוקת החלה בעיר מוֹנְפֶּלְיֶה שבפרובאנס, במכתב זועף למדי ששלחו הרב שלמה מן ההר ותלמידו הרב יונה גירונדי לרבנים אחרים באשכנז. הפולמוס הסתיים שנה אחר כך בשריפת ספרי הרמב"ם בידי האינקוויזיציה, ובהרהורי חרטה קשים של המשתתפים בו.
אז מי יודע, אולי מדובר בסטיקייה עם תודעה היסטורית, שמשמרת בניחוח השווארמה והפרגיות גם משהו מאותם אירועים עצובים?
במשפט אחד (עצוב למדי): פני הדור כפני השווארמה
השבמחקכל החוכמה זה שיש מסביבו אש והיא לא נוגעת בו
השבמחק