א. הזירה הלשונית
הרב ישראל מאיר מראדין, הידוע בכינויו 'החפץ חיים', כתב ספר מוסר חשוב ונפוץ שנקרא 'שמירת הלשון'. הספר עוסק בהלכות ובאיסורים הקשורים במה שמוציאים מן הפה: רכילות, לשון הרע, בִּיוּש ('שיימינג') ועוד דברים שהחיים והמוות בידם.
מה הפלא אפוא שבמפעל הבשר הנקרא 'מטעם חפץ חיים' מככב מוצר שממש מתבקש: לשון כבוש...
ב. אני ואפסי
ואם כבר אנו בסוגית שמות מוצרים, מה דעתכם על הבירה הטורקית החדשה?
ג. בית מרקחת בהשגחת בד"ץ תכב"ץ
בחדרה שוכן לו 'בית מרקחת לבשר' של בני משפחת דדוש. 'בית מרקחת' זה לא השם שהייתי בוחר לקצבייה, אבל אני מניח שבעלי הבית רוצים לשדר לקונים סוג של ניקיון, סדר והיגיינה מחמירה במיוחד, כמו בית מרקחת.
בית המרקחת גם מציע מנעד כשרויות מגוון – מסתם 'כשר' ועד ל'חלק' המובחר שבמובחר – כולל חותמות נאות של ארגוני כשרות, שמעטרות את השלט בשני צדדיו (כדאי לעדכן את החותמת של כשרות 'בית יוסף' משמאל. עובדיה יוסף כבר לא שליט"א).
אני חייב להודות שלא הצלחתי להבין מה הן ראשי התיבות 'בד"ץ תכב"ץ' בחותמת הכשרות של הרב שלמה מחפוד. בד"ץ זה 'בית דין צדק', ותכב"ץ זה בדרך כלל 'תִּיכּוֹן בצדק' (או 'תיכּוֹן בציוֹן'), אבל חוץ מהחרוז איך זה מסתדר יחד מבחינה לשונית?
ד. מבט אחד חטוף
בגלידה מוסלין הנפלאה, ברחוב הערמונים שבשוק מחנה יהודה בירושלים, גובים רק שקל על הסתכלות (בצחוק כמובן).
הרב ישראל מאיר מראדין, הידוע בכינויו 'החפץ חיים', כתב ספר מוסר חשוב ונפוץ שנקרא 'שמירת הלשון'. הספר עוסק בהלכות ובאיסורים הקשורים במה שמוציאים מן הפה: רכילות, לשון הרע, בִּיוּש ('שיימינג') ועוד דברים שהחיים והמוות בידם.
מה הפלא אפוא שבמפעל הבשר הנקרא 'מטעם חפץ חיים' מככב מוצר שממש מתבקש: לשון כבוש...
צילום: גדי איידלהייט |
ב. אני ואפסי
ואם כבר אנו בסוגית שמות מוצרים, מה דעתכם על הבירה הטורקית החדשה?
צילום: יונתן ק. |
ג. בית מרקחת בהשגחת בד"ץ תכב"ץ
בחדרה שוכן לו 'בית מרקחת לבשר' של בני משפחת דדוש. 'בית מרקחת' זה לא השם שהייתי בוחר לקצבייה, אבל אני מניח שבעלי הבית רוצים לשדר לקונים סוג של ניקיון, סדר והיגיינה מחמירה במיוחד, כמו בית מרקחת.
בית המרקחת גם מציע מנעד כשרויות מגוון – מסתם 'כשר' ועד ל'חלק' המובחר שבמובחר – כולל חותמות נאות של ארגוני כשרות, שמעטרות את השלט בשני צדדיו (כדאי לעדכן את החותמת של כשרות 'בית יוסף' משמאל. עובדיה יוסף כבר לא שליט"א).
צילום: יואב בילר |
אני חייב להודות שלא הצלחתי להבין מה הן ראשי התיבות 'בד"ץ תכב"ץ' בחותמת הכשרות של הרב שלמה מחפוד. בד"ץ זה 'בית דין צדק', ותכב"ץ זה בדרך כלל 'תִּיכּוֹן בצדק' (או 'תיכּוֹן בציוֹן'), אבל חוץ מהחרוז איך זה מסתדר יחד מבחינה לשונית?
ד. מבט אחד חטוף
בגלידה מוסלין הנפלאה, ברחוב הערמונים שבשוק מחנה יהודה בירושלים, גובים רק שקל על הסתכלות (בצחוק כמובן).