א. הגוי שבתוֹכֵנוּ
הסירו אפוא, יהודים, כל ספק מעליכם! הפסטה הזו כשרה למהדרין מן המהדרין, ומכל הכיוונים והאפשרויות. היא גם נרכשה בחו"ל, גם מגוי וגם אחרי פסח (כלומר, אין חשש שזה נרכש, חלילה, בישראל מיהודי ולפני פסח).
אין על אסם... חברה שדואגת לספק את דרישותיהם של כ-ו-ל-ם.
ואם מדברים על גויים ועל הלכה, הנה שלט מקורי שאהבתי. יש בו, נדמה לי, כדי לאזן במשהו את הטירוף.
השלט כְּתוּב-היד הודבק על גדר של בית פרטי ברחוב אריה בן אליעזר בנתניה.
והנה זה מקרוב (לחיצה על התמונה תגדיל אותה):
בכל אחד נמצא גוי של שבת. אסור לבקש כאן
אם אתה צריך גוי של שבת גוי של שבת!!!
בבקשה תפעיל את הגוי שבתוכך
שבת שלום וחג שמח
'הגוי שבתוכך'. תחשבו על זה...
ב. 'ווייז' כשר
עולם הכשרויות המופלא מייצר כידוע, חדשים לבקרים, מוזרויות עד אין קץ, וכבר נדרשנו לרבות מהן בעבר בבלוג זה. אבל לחבית הזאת אין תחתית, ובכל פעם אני מופתע מחדש.
מה בעצם לא כשר באפליקציה המהוללת 'ווייז' (Waze) עד כדי כך שאדם ירצה להוציא מכיסו סכום כסף ניכר (1,400 ש"ח!) למשהו שאפשר להוריד מהאינטרנט לגמרי בחינם?
לפי המודעה, זהו כנראה 'ווייז' נטול אינטרנט. מי יודע, אולי הוא גם יודע לציין במיוחד מרחקים לבתי כנסיות ומדרשות, לישיבות ולמקוואות.
אפשר גם להניח שהוראות הנסיעה ניתנות אך ורק בקול גברי, ולא חלילה בקול פתייני של אישה.
והעיקר, אפשר לקבל אותו ביידיש!
גם וגם (צילום: פיני גורליק) |
הסירו אפוא, יהודים, כל ספק מעליכם! הפסטה הזו כשרה למהדרין מן המהדרין, ומכל הכיוונים והאפשרויות. היא גם נרכשה בחו"ל, גם מגוי וגם אחרי פסח (כלומר, אין חשש שזה נרכש, חלילה, בישראל מיהודי ולפני פסח).
אין על אסם... חברה שדואגת לספק את דרישותיהם של כ-ו-ל-ם.
ואם מדברים על גויים ועל הלכה, הנה שלט מקורי שאהבתי. יש בו, נדמה לי, כדי לאזן במשהו את הטירוף.
השלט כְּתוּב-היד הודבק על גדר של בית פרטי ברחוב אריה בן אליעזר בנתניה.
והנה זה מקרוב (לחיצה על התמונה תגדיל אותה):
צילום: יאיר הרשלר |
בכל אחד נמצא גוי של שבת. אסור לבקש כאן
אם אתה צריך גוי של שבת גוי של שבת!!!
בבקשה תפעיל את הגוי שבתוכך
שבת שלום וחג שמח
'הגוי שבתוכך'. תחשבו על זה...
עולם הכשרויות המופלא מייצר כידוע, חדשים לבקרים, מוזרויות עד אין קץ, וכבר נדרשנו לרבות מהן בעבר בבלוג זה. אבל לחבית הזאת אין תחתית, ובכל פעם אני מופתע מחדש.
מה בעצם לא כשר באפליקציה המהוללת 'ווייז' (Waze) עד כדי כך שאדם ירצה להוציא מכיסו סכום כסף ניכר (1,400 ש"ח!) למשהו שאפשר להוריד מהאינטרנט לגמרי בחינם?
לפי המודעה, זהו כנראה 'ווייז' נטול אינטרנט. מי יודע, אולי הוא גם יודע לציין במיוחד מרחקים לבתי כנסיות ומדרשות, לישיבות ולמקוואות.
אפשר גם להניח שהוראות הנסיעה ניתנות אך ורק בקול גברי, ולא חלילה בקול פתייני של אישה.
והעיקר, אפשר לקבל אותו ביידיש!
צילום: מיקי מלכה |
אני מניח שהוויז הכשר מדובר על מכשיר שעולה 1400 ש"ח ולא על התוכנה שהיא כמובן חינמית.
השבמחקזה פתרון מעולה לאנשים ללא סמארטפון.
על פי הצילום נראה לי שמדובר בIGO. וכן עד כמה שידוע לי זה הנווטן היחיד עם האופציה היידית. יש לי אחד כזה -די ישן, עם קובץ ההנחיות ביידיש.
מחקהפאתוס של "גם וגם וגם" כאילו הוא איזו דרישה מיוחדת ומטורפת לא מראה על הבנה יתירה, הדרישה היא בסך הכל כשרות, שיהיה כשר, חמץ שעבר עליו הפסח אצל יהודי הוא לא כשר, ולכן צריכים לרכוש אותו אצל גוי, אחרי הפסח כמובן. יש אמנם גויים בארץ, אבל אין להם מפעלי פסטה, ולכן רוכשים ממפעלי פסטה בחו"ל.
מחקידידי האנונימי - אתה טועה!
מחקישנם כאלו שנזהרים לא לרכוש גם חמץ שנמכר לגוי (מצד כל מיני טענות שהמכירה היא בס"ה פיקציה) ועל כן הפואנטה של הפסטה הזו היא שזה נקנה מגוי "אחרי" הפסח, כלומר, זה מעולם לא היה של יהודי קןדם לכן.
אינני מבין את האובססיה לחפש וללעוג לאורחות חיים של יהודים שומרי מצוות בכלל ולכשרות בפרט. שמתם לב בוודאי שרוב הדוגמאות המובאות נובעות בד"כ מחוסר הבנה של קורא שלא איליו מופנות המודעות/מוצרים. מי שצריך מבין גם חלקי מידע. באופן כללי עולה מן האובססיה ריח של אי יכולת להכיל את האחר או בהגדרה המשמשת התנהגות הפוכה - גזענות קטנה...
השבמחקאתה (ואחרים מבני מינך האנונימיים) רואה 'אובססיה', ואילו אני רואה מחסור קיצוני בחוש הומור ובאירוניה עצמית; אתה מגדיר זאת כ'אי יכולת להכיל את האחר' ואפילו, אללי, 'גזענות קטנה', ואילו אני מגדיר את תגובתך כחוסר יכולת להכיל ביקורת הומוריסטית, ולו גם עדינה ומרוסנת.
מחקכשעיסוק בתופעה ומגזר מסוים חוזר על עצמו שוב ושוב, ואין עיסוק אירוני הומוריסטי עדין בתופעות והתנהגויות אחרות - זו אובססיה ולא חוש הומור. בדוק עצמך מה משקל הפרסום המלעיג ומגחיך של המנהג המסורתי מול המנהג החילוני ותבין למה בדיחות החוזרות על עצמן נמאסות בסוף גם אם יש לקורא חוש הומור...
השבמחקאנונימי יקר, זרוק לפח את כל כתבי ביאליק, יל"ג, מל"ל ויוכי ברנדס גם.
מחקכל אלה כתבו על נושא אחד - והוא הטירוף של האורתודוכסיה היהודית לגווניה, כולל עיוות הדת, המוסר היהודי והמצוות. כולם אובססיביים.רק, מה חבל, פשוט צודקים...
מדובר ללא ספק בדרך הישר. רק כיוון אחד, כשר, לא צריך אינטרנט ח"ו
השבמחקאודי.
כמה הגיגים:
השבמחק1. מה יוסיף לדיון ולתגובה אם תדע ששמו של האנונימי הוא ירון זהבי או מנשה התימני?
2.הבחנת בתגובה במחסור קיצוני באירוניה עצמית. כלומר הסקת שאנונימי הוא צרכן של המוצרים/שירותים שלעגת להם מהיכן כהיסטוריון בכיר אתה מסיק מסקנה ללא כל ביסוס. דרך אגב מהיכרות אמיצה אנונימי אינו לחלוטין צרכן של מוצרים אלו ולכן אירוניה עצמית אין לה מקום ואינה רלוונטית כלל.
3. על מנת לגוון את האירוני והמגוחך בחיינו בארץ צא גם למחוזות אחרים כמו למשל להופעות הרוק בהן משלמים הון תועפות כדי לשבת באי נוחות ולצפות בהופעה על מסך טלויזיה או שוטט לרח בוגרשוב בת"א ותבדוק האם עדיין מוכרים בחנות לאביזרי מוסיקה פיסות מהשטיח עליו עמד מייקל ג'קסון.
ננסה עוד פעםד (למרות שאני יודע שזה לא יעזור לי):
מחקאני מניח שעברתם על כל 1,237 הפוסטים שהתפרסמו בבלוג עונג שבת עד היום ובדקתם שאני אכן אובססיבי לדבר אחד בלבד. ובכן, לא רק שלא עברתם אלא גם טעות בידיכם - אני לא. אדם קרוב לנגעי עצמו, ולכן נדמה לכם שיש לי בעיה עם חרדים. אני מתבדח על חשבון מה שאתם קוראים 'חילוניים' לא פחות, ואולי אף יותר.
וחוץ מזה, אל תנסו לחנך אותי ולהסביר לי איך עליי לכתוב בבלוג שלי, כי זה לא ממש יצליח. אם הבדיחות שלי נמאסו עליכם, אתם מוזמנים להפסיק ולקרוא את הבלוג ולעבור למקומות שיעשו לכם נעים יותר בגב. כיוון שלא שילמתם דמי מינוי, אני גם פטור מלהחזיר לכם אותם.
התגובה הנרגזת מעידה על חוסר רגישות. אם יש מי שמרגישים שיש עיסוק יתר וכנראה פוגעני בנושא מסויים בדוק עצמך ואל תדחה אותם בגסות...חבל..
מחקשבת שלום
פרופ. ד.א. תבורך בברכת "חזק וברוך" או כפי שמופיע בגמרא של האשכנזים "יישר כוחך", מ "דוס מצוי".אולי נוסיף את הברכה "לך בכוחך זה והושעת את ישראל". עד כאן תגובה לא אנונימית.
השבמחקעל כגון דא נאמר:"דער וייז - וייז נישט גורנישט!
השבמחקובתרגום לעברית: הוייז לא יודע כלום.
משחק מילים. ולהשומע ינעם.
און איך מיין אז דער ווייז וועייס טאקע יא, אבער דו מאכסט זיך נישט ויסנדיק.
מחקסתם פרט לא חשוב,
השבמחקהמושג "גוי שבתוכך" (או לפעמים "גוי אשר בקרבך") מופיע בשיחות של הרבי מלובביץ'. ולפי הזכור לי המהדירים מציינים לשבת קה, ב.