עם ישראל חגג השבוע את יום העצמאות השישים וחמישה בדרכים שונות. הנה אחת מהן שצולמה בחיק הטבע...
העם היהודי מתאבל מרה
על 65 שנות קיומה של
המדינה הציונית
שעצם קיומה הוא
מרידה נוראה בה' ובתורתו
כשהתבוננתי בתמונה חשבתי מיד על הכותרת 'מי כאן החמור?', אבל אני בטוח שאפשר למצוא כותרת שנונה וקולעת יותר.
רעיונות?
בעלי התוספות
רמי נוידרפר העביר לי את הסרטון הבא, שצולם ביום העצמאות בבית שמש. הסרטון מתחיל בבית כנסת דתי-לאומי, ובו חוגגים את יום העצמאות בשירה ופרקי הלל, ועובר לחבורה מוטרפת של כמה עשרות חרדים, שקוראים פרקי איכה ושורפים – משל היינו בעזה או בטהרן – את דגל מדינת ישראל.
כפויי טובה נתעבים ועזי פנים!
העם היהודי מתאבל מרה
על 65 שנות קיומה של
המדינה הציונית
שעצם קיומה הוא
מרידה נוראה בה' ובתורתו
כשהתבוננתי בתמונה חשבתי מיד על הכותרת 'מי כאן החמור?', אבל אני בטוח שאפשר למצוא כותרת שנונה וקולעת יותר.
רעיונות?
בעלי התוספות
רמי נוידרפר העביר לי את הסרטון הבא, שצולם ביום העצמאות בבית שמש. הסרטון מתחיל בבית כנסת דתי-לאומי, ובו חוגגים את יום העצמאות בשירה ופרקי הלל, ועובר לחבורה מוטרפת של כמה עשרות חרדים, שקוראים פרקי איכה ושורפים – משל היינו בעזה או בטהרן – את דגל מדינת ישראל.
כפויי טובה נתעבים ועזי פנים!
אבל אבלים הכל הבל
השבמחקדו קיום ביום העצמאות! (בהנחה שבעל החמור הוא ערבי)
השבמחקכבר בשנות החמישים, כש"החניוקים" עוד לא היו חרדים, שרנו:
השבמחקטוב לו לאדם ההולך על שתים
אך טוב יותר לאיש הרוכב,
יושב הוא לבטח בין הכתפיים
והחמור אותו סוחב.
אני רוכב, אתה רוכב
והחמור מסכן סוחב (עם ישראל?)
כולנו פה אחד
שטוב לרכב.
אירוע קשה קרה לנו ביום הזיכרון ובעקיפין יש לו קשר לצילום ולשאלה מי הוא החמור.
השבמחקאנו חילונים שגרים בגבול בני-ברק ורמת גן. תלינו דגלים כהרגלנו סביב דירתנו. במשך יומיים, בשעות שונות, קרעו והסירו את כל הדגלים, קטנים וגדולים. אין מילים לתאר את
כאבנו, על שעדיין יש יהודים עם שנאה כה עמוקה.
אז אולי אני האתון, שהאמנתי וחשבתי שבשנת תשע"ג דברים כאלה לא יקרו. כמה שנאה ודחיה הם מלבים.
שבת שלום.
הצילום הזכיר לי את מנהל בית ספר גאולה בחיפה , בשנות ה-60 , שמואל צוער ז"ל , אשר היה רואה תלמיד לא מוצלח אשר חבש במקרה כובע טמבל ואומר "טמבל על טמבל".
השבמחקאז נראה לי מתאים "חמור על חמור" או "חמור חמורותיים"
בלעם, פושוט.
השבמחקצביקה, אל תיקח ללב מדובר במעשה של ילדים. בלי שום ספק. בעיני ראיתי כמה ילדים תולשים דגל ומבוגרים מוחים בהם. אצל ילדים כידוע הכל שחור לבן, אם לא תולים דגל אז גם מורידים.
השבמחקלענין קנאי בית שמש, על איזה כפיות טובה מדובר? האנשים האלה לא לוקחים פרוטה וחצי פרוטה מהמדינה, הם צאצאי אנשים שישבו פה לפני קום המדינה ואין להם שום יחס אליה.
בעיני אדם דתי, אנשים חילונים הנוחלים ארץ חמדה ולא מקיים את מצוות התורה, הם הכפוי טובה שאינם מכירים בטובתו של מקום.
הויכוח והביקורת לגיטימיים. הבגידה - כריתת ברית והזדהות עם אויבי ישראל החותרים לטבוח יהודים - אינה לגיטימית. הם חוצים גבול.
מחקהאם "יום העצמאות השישים וחמש" או "יום העצמאות השישים וחמישה"? ראה גם: http://www.nrg.co.il/online/55/ART2/461/002.html?hp=55&cat=313&loc=27
השבמחקירושלים קושטה בדגלים, זאת עד שעברתי ברחוב בר-אילן. עבור רחוב זה לעירייה, כנראה, לא היה תקציב לדגלים.
באבל זה לא רק שק, אלא שק ועפר. וודאי לא נועלים נעלי עור.
ברור שמי שלובש שק על בגדיו, אינו מבין כלל את מהות לבישת השק.
השבמחקלא שווים התיחסות או כותרות
השבמחקהאם מישהו יודע באיזה תאריך הייתה הפגנת החרדים, האם בה' באייר או שמא הם דחו לו' באייר לפי חוק יום העצמאות?
השבמחקהמקשיח כבר כאן - ערובה לזיקפה לאומית...
השבמחקקל וחמור
השבמחקהסיום של הסרטון דווקא אופטימי. סוף סוף שרו ורקדו קנאי בית שמש בעיצומם של ימי הספירה, ביום עצמאותה של המדינה!! וכי דבר זה קל בעיניך??
השבמחקבערבית ניתן לומר: חמיר על חמיר...
השבמחקלמה מצלמים ומפרסמים את שולי החברה החרדית יש כל כך הרבה אנשים נפלאים וארגונים העוזרים לכל הציבור בישראל חחא אפליה של דת אנא צלמו גם אותם, חסדי נעומי עזר מציון זק"א איחוד הצלה וכד'
השבמחקצלמו את השכונות היפות הנקיות והמסודרות כמו אלעד.
אתם מוזמנים ללכת לסיור בבני ברק במקומותיה היפים עם מדריכה נפלאה חפשו בגוגל
לכו לאזורים היפים של ירושלים וצלמו שם את החרדים
בקיצור: מי שמחפש לראות את הטוב מוצא! ויש הרבה