א. כאן לא הכותל!
על משטח הזכוכית בחנות האוכל המוכן 'גריל עוף' ברחוב הרצל ברמת גן יודעים המוכרים את נפש בהמתם.
קונים יקרים, 'כאן לא הכותל וגם לא קברי צדיקים', נא לא להשתטח...
 |
צילום: מויש גרייזמן |
ב. מקרר שומר שבת
משפחת וכסלר נאלצה לרכוש מקרר חדש, אבל המקרר מתעקש לשמור שבת בכל ימות השבוע. כדי לשחררו ולהוציאו מחירות לעבדות צריך לעשות בדיוק, אבל בדיוק, מה שכתבו היצרנים על התווית. למשל, ההוראה 'פומטיתטוא בטלשבת תתה עולת' נראית כמו סוג של הנחיה מצילת חיים.
עזרו נא ילדים לורדה ולאיתמר למצוא את דרכם בסבך...
 |
צילום: איתמר וכסלר |
ג. פיקוד שבת
אי אפשר להגיד שצה"ל לא ערוך לקליטת מתגייסים חדשים מהמגזר החרדי. לא רק חטיבה מיוחדת הקימו לכבודם, אפילו פיקוד חדש ומיוחד... מאז צולמה התמונה התחתונה התקבלו דגמים משודרגים יותר וממוגנים יותר.
 |
צילום: דוד אסף, 2025
|
 |
צילום: ברוך גיאן, 2014 |
ד. צָרוֹת רַבּוֹת וְרָעוֹת
על כותלי שכונת מאה שערים הודבקה ערב ראש השנה תשפ"ו 'קריאה קדושה'. זהו כרוז נמרץ במיוחד שעוסק בבעיה אקטואלית: 'לאחרונה נפרץ עניין הצניעות במלבושי הגברים' – לא טעיתם 'גברים'! מתברר כי יש גברים חרדים ההולכים 'עם מכנסיים צרות נמוכות וצמודות, ומטרתם להבליט האברים ולגרות יצר הרע'. מזעזע ומטריד.
 |
צילום: טובה הרצל |
אותי הטרידה יותר השגיאה הדקדוקית הגסה. קבוצה גדולה של רבנים נחשבים סבורים שמכנסיים הם מין נקבה (ולכן הן 'צרות נמוכות וצמודות'), בעוד ש
מכנסיים הם במין זכר לכל דבר ועניין (ולכן צריכים לכתוב 'צרים נמוכים וצמודים').
אבל מה שבאמת הפליא אותי בפשקוויל זה הוא השימוש הגמיש במילה 'לאחרונה'. מתי זה לאחרונה?
על הכרוז חתומים 15 רבנים נכבדים. חובבי הז'אנר מוזמנים לגלות כמה מהם כבר לא היו עמנו בארץ החיים בשעה שהכרוז יצא לאור בערב ראש השנה. לפי הספירה שלי, שליש מן החתומים כבר מתו באופן סופי ומוחלט. מקצתם מתו ממש מזמן...
הרבנים חתמו על המכתב. מתישהו.
השבמחקהמכתב פורסם באותו נוסח עליו חתמו לפני כך וכך, כולל ה"לאחרונה". וכן, גם הנוסח עם הצמודות זכור לי מאי פעם.
מי ימלל גבורות ישראל??
השבמחקבהתאם להקשר, אני בעקבות אריק בנדק מציע - מי ימולל גבורות ישראל.
מחקסרס המקרא ודרשהו. לחץ על לחצן "variable" במשך 5 שניות עד שישמע צליל "ביפ". "SB" יופיע בתצוגה והמקרר יעבור למצב שבת (בתאורה לבד)
השבמחקליציאה ממצב שבת, לחצו על לחצן "Variable" במשך 5 שניות עד שיישמע צליל "ביפ" והמקרר יחזור למצב פעולה רגיל.
כמו כן, לאחר 96 שעות, פעולת השבת תתבטל אוטומטית
או משהו כזה...
ואותי מטרידה חוצפת מר אסף, לכנות כרוז לגיטימי, שפורסם בשמם של 15 רבנים נכבדים, 'פאשקוויל',
השבמחקבאותה מידה ניתן לכנות גם את עונ"ש כ'פאשקוויל'. בזכות מה ההתנשאות הזו? האם בזכות חכמת בית הכסא?
מר אסף =פרופ' אסף
מחק15 רבנים נכבדים = מהם חמישה מתים
פאשקוויל = לא כינוי גנאי אלא שם גנרי לכרוזים ולמודעות אזהרה המודבקים על הקיר
חכמת בית הכסא = מה רע? הדברים הכי חשובים נהגו שם
אבל למה אתה בכלל קורא את עונ"ש? כדי להתרגז? זה לא טוב לעור הפנים
התשובה היא: ש"שנה ופירש קשה מכולם" המצפון ! אוי המצפון המציק שלא נותן לו מנוחה...
מחקאתה טיפש גדול. תדאג למצפון של עצמך.
מחקויקיפדיה העברית מגדירה פשקוויל: "כרזת קיר או כרוז ברחוב החרדי הנושאים מסר לוחמני כלפי רעיון או אדם כלשהו", כך שהכינוי פשקוויל בהחלט הולם את הכרוז שלפנינו
מחקנו, ברור, אם זו פריצות חייבת להיות אישה ברקע…
השבמחקרק הערה על טעות נפוצה: מכנסיים אינם "צמודות" אלא צמודים. בלשון זכר. מכנס אחד מכנסיים צמודים, צרים וכיו"ב. ואין נפקא מינא אם לובש אותם גבר או חו"ח לובשת אשה. ולהקורא ינעם.
השבמחקיתכן ויצה"ר (=יצר הרע) מתקשר אוטומטית אצל הכותב עם נקבות
מחקלא ממש קראתם את הפוסט, נכון?
מחקאהבתי את חוכמת ההמונים, בתמרור. וגם אבוי הבנתי . האנשים הולכים שמאלה , למדינת כל אזרחיה , אבל הדרך של "הנכונה היא ימין , למדינת היהודים. בא ללעוג , אך נגע בנקודה האמיתית.
השבמחקתובנה מופלאה הבאת
מחקובהקשר הנוכחי של המודיה על המכנסיים, מה משמעות המשפט "להזהיר גדולים על הקטנים"?
השבמחק'הקטן', נקרא גם בלשון אבותינו די קליינער ומוכר כשמעקעלע. והמבין יבין
מחקזה הקטן גדול יהיה. ותודה למכנסיים.
מחק