יום ראשון, 15 במאי 2011

ספינת האהבה מפליגה בין כוכבים עם צוות לעניין וחונה בדאלאס ובטירת קאמלוט

הרשומה הזו כולה דברי הבאי, הבל ושטות. הזרקה ישירה לבלוטות הנוסטלגיה של אלה שהתמכרו בשנות השמונים לסדרות טלוויזיה אמריקניות מטופשות במיוחד.

מסתבר שיש ביו-טיוב סוגה פרודית המכליאה פתיחות ידועות של סדרות טלוויזיה עם סרטים ידועים לא פחות. התוצאה משעשעת ביותר.

דאלאס ומלחמת הכוכבים
נתחיל בדאלאס. לא בירת טקסס, אלא סדרת הטלוויזיה המפורסמת.

זו היתה, כזכור לרבים, אופרת סבון על הסכסוכים העסקיים והאהבות המופרכות של בני משפחת יואינג, בעלי שדות נפט המתגוררים בחווה ושמה סאות'פורק / Southfork Ranch (להבדיל, כמובן, מסדרת הטלוויזיה החתרנית סאות' פארק / South Park, שנמצאת בכלל בקולורדו).

'דאלאס' שודרה לראשונה ב-1978 וזכתה להצלחה אדירה בכל העולם, כולל אצלנו. הסדרה שודרה בזמני צפיית שיא והחזיקה מעמד 13 עונות עד שגוועה ב-1991.

בישראל החלו לשדר את הסדרה בשנת 1981. ואיך אהבנו את האח הטוב בובי ואיך תיעבנו את האח הרע ג'יי אר... כמה מכוכבי הסדרה הזוטרים אפילו הטריחו את עצמם בשנת 1982 לארץ הקודש והתקבלו כאן בכבוד מלכים. זכורה פגישתם ההזויה עם ראש הממשלה דאז מנחם בגין, שחבש על ראשו את כובע הבוקרים של אחד השחקנים וביקש ממנו למסור ל-JR שהוא נבל אמיתי...

מי לא יזכור את הפתיחה הדרמטית, את המנגינה המטמטמת?



על בסיס פתיחה זו נוצרה הכלאה משעשעת עם סרט המדע הבדיוני של ג'ורג' לוקאס 'מלחמת הכוכבים' (Star Wars) משנת 1977.



ספינת האהבה ומסע בין כוכבים


 

נמשיך עם 'ספינת האהבה' (The Love Boat).

זו היתה קומדיה מטופשת להפליא (כולל צחוקים מוקלטים מאוסים), ששודרה בין השנים 1981-1976 וכללה את צוות השחקנים הקבוע של הספינה (בראשות קפטן סטובינג הקרח) ושחקנים אורחים ידועים. העלילה מקפצת בין שלל אירועי אהבה מגוחכים שהתרחשו על הסיפון ובחדרי המגורים במהלך מסעות התענוגים על פני הים הגדול.

זה המקור:



וזו ההכלאה עם 'מסע בין כוכבים' (Star Track).

בניגוד לסדרות המטופשות כאן מדובר במשהו אחר לגמרי, אמנם מדע בדיוני אבל נהדר ובעל קסם בלתי פתור עבור דורות של מתמכרים. הסדרה החלה ב-1966, ובמסגרתה נוצרו עד היום 726 פרקי טלוויזיה, 11 סרטי קולנוע ואין סוף חיקויים ומוצרי לוואי. אין צריך לומר שהסדרה העניקה השראה לחוקרי החלל האמיתיים ושמות החלליות שלה - 'אנטרפרייז', 'וויאג'ר' - הוענקו בנאס"א למעבורת חלל ולגשושית חלל אמיתיות.



צוות לעניין ומסע בין כוכבים



'צוות לעניין' (A-Team) היתה סדרת פעולה הומוריסטית ששודרה בשנים 1987-1983. הסדרה עסקה בקבוצת חיילים משוחררים ממלחמת וייטנאם שגרים בלוס אנג'לס ומציעים את שירותיהם למרבה במחיר. הם נקראים 'לפתור בעיות' ועושים זאת באש, בתמרות עשן ועם הרבה כיף.

זו היתה הפתיחה המקורית של הסדרה:



וזו ההכלאה עם העונות הראשונות של 'מסע בין כוכבים' (עם קפטן קירק, מיסטר ספוק ושאר החבר'ה):




מסע בין כוכבים ומונטי פייתון והגביע הקדוש

ולסיום, הנה סרטון נהדר שבו נוסעים, כביכול, שחקני 'מסע בין כוכבים' אל הטירה המיתולוגית 'קאמלוט' (Camelot) של המלך ארתור ואבירי השולחן העגול.

זו פרודיה מדויקת למדי על פי הקומדיה 'מונטי פייתון והגביע הקדוש' (1975):




(תודה לגיא מירון על הרעיון)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.