יום רביעי, 11 בספטמבר 2013

פרנסות של יהודים: עופות להשכיר

על זה עוד לא חשבו:

השכרת עופות לכפרות, ליחידים ולמוסדות (?), ועוד במחירים הזולים ביותר (מסתבר שיש תחרות של ממש בשוק השכרת העופות)!

למה לקנות אם אפשר לשכור ולהחזיר?

(כנראה מחזירים אותם מתים)

בכל מקרה כדאי להזדרז, ערב יום כיפור בפתח.

(מקור: בעולמם של חרדים)

ואם אנחנו באזור החיוג של 'על זה עוד לא חשבו', מה תגידו על המתקן החדשני הזה...

'כפּרע-סל', מבית 'מלכות וקסברגר – פאר היצירה היהודית', יחזיק את התרנגול במנשא בטוח ומכובד, ובעיקר יאפשר לכם לעשות את הכפרות 'באופן נקי ואסתטי' (ובמילים אחרות: התרנגול לא יחרבן לכם על הראש אלא בסל).


(תודה לאליעזר)



רשימות קודמות על כפרות:

כפרה עליכם... על כפרות ותרנגולים

עוד על כפרות ותרנגולים


צילום: רמי נוידרפר

8 תגובות:

  1. הכי אהבתי את הלהיט התורן
    הכפרה'סל
    עקב ריבוי עברות שעוברות מהמתכפר לתרנגול/ת קיימת מעמסה ריגשית על העוף הנגרמת לו תוך כדי הסחרחורת מהסיבוב על הראש - כך שצואת העוף נחה לה כפתיתי שלג ממרומי הראש....

    הכפרהסל הוא התקן מקרטון מכניסים את העוף פנימה ומסובבים את הקרטון (עם העוף בפנים)

    ורציני לגבי הנ"ל

    השבמחק
    תשובות
    1. מישהו יודע אם הסל של וקסברגר - פאר היצירה היהודית, מתאים גם לתרנגולות בדמי מפתח?

      מחק
  2. האם יוצאים ידי חובה כשיש משהו מפסיק בין הראש לתרנגול?

    השבמחק
  3. יהושע מונדשייןיום שישי, 13 ספטמבר, 2013

    זו לי הפעם הראשונה שאני נתקבל במושג "השכרת עופות לכפרות".
    וזה פירושו: לא הכל נוהגים לשחוט את התרנגול/ת מיד בסיום אמירת הטקסט. יש שמחזירים אותו למוסד שממנו קנו את העוף (וזה פשר שירבובן של ה"מוסדות" לענייננו), המוסד דואג לשחיטה וכו' ותלמידי המוסד מקבלים את העוף לארוחתם (ובכך עושה הקונה צדקה נוספת עם המוסד). אלא שיש נוכלים שממחזרים את העופות ל"סיבוב כפרות" נוסף.

    השבמחק
    תשובות
    1. ר' יהושע.
      אם זו לך הפעם הראשונה שאתה נתקל במושג זה כנראה שפספסת את הפוסט משנה שעברה
      http://onegshabbat.blogspot.co.il/2012/09/blog-post_20.html
      שבו התפרסמה מודעה שהופיעה בעיתון מעריב שנת 1951 המבשרת על "כפרות להשכיר"

      מחק
  4. תמונת הילד עם התרנגולת יפה מאוד.
    נדמה לי שזה אותו ילד שצילמתי בתשעה באב קורא איכה מתחת לשולחן...

    השבמחק
  5. מעניין האם מתכנני הכפרע'סל חשבו על התקן לנשים הרות, בהלכה מוזכר שמלבד לעצמה, צריכה האשה לערוך כפרות גם לעובר שבבטנה, ומאחר ולא יודעים מה הוא (אז טרם היה אולטרא סאונד...) היא עושה מחמת הספק גם על תרנגול וגם על תרנגולת, כך שהיא מריכה התקן מנופח, בשביל שלושה עופות....

    השבמחק
  6. מנהג הכפרות הוא אחד הדברים המעניינים, המראים כיצד כוחו של מנהג גובר על ההגיון ועל הכל. רבי יוסף קארו בשולחן ערוך שלו עדיין כתב על מנהג הכפרות שהוא מנהג שטות וצריך לבטלו(!), ולא לחינם כתב כך. המנהג הזה מדיף ריח כבר של עבודת אלילים. מן קרבן לכוחות השחור כדי שיסתפקו בו ויניחו לנו. אבל זה לא עזר לו, עד כדי כך שבמהדורות מאוחרות יותר צונזרו המילים החריפות. כנראה הקבלה השפיעה, היות ובשביל המקובלים הענין הזה ממש כמים קרים על נפש עייפה.
    בעשרים השנה האחרונות התמסחר ענין הכפרות, ומוסדות שונים גורפים מכך הרבה כסף. אבל מה שקורה הוא צער בעלי חיים ענק, במסגרתו משונעים עשרות או מאות אלפי עופות בתנאים כאלו שבסופו של דבר רבים מהם מתים או גוססים, ואינם כשרים אפילו לאכילה. כך שגם המטרה של מתכפרי הכפרות לא מושגת, אבל למי אכפת? בימינו אין לאף אחד כוח להתעסק עם תרנגול חי, ועדיף שהמוסדות ישברו את הראש. כך שהמתכפר משלם כסף למוסד והולך לו בלב שמח לאחר שנגעל כמה דקות עם התרנגול המלוכלך [הם מטונפים לגמרי לאחר ימים שלמים בתוך הכלובים האלו, קומה על קומה, כשכל קומה מעבירה את צרכיה לזו שתחתיה], והמוסדות זורקים אותם לפח לאחר שהרויחו על כל תרנגול.
    אני רק לא יודע אם ההתעללות הסיטונית הזאת בעופות מכפרת או דווקא גורמת לקטרוג גדול על הציבור.

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
התגובות מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.