יום שני, 30 ביולי 2018

סיבוב בצפון: עורכי דין בנהריה, מוצצים בעכו ומוזיאון שואה בנצרת

יוחנן פלוטקין הצפין לנהריה, לעכו ולנצרת עילית וחזר עם כמה תמונות מעניינות.

א. עִיר הַצֶּדֶק קִרְיָה נֶאֱמָנָה

או שיש בנהריה הרבה עבריינים, או שזה סתם מקרה ולעורכי הדין בעיר יש הרבה עבודה.

כך נראית חזית בית בשדרות הגעתון.


ב. לידיעת בעלי חיים

החניה הציבורית הזו שבמרכז נהריה כלל אינה מגודרת, ואף על פי כן אסור לבעלי חיים (כולל נחשים, פילים ואריות?) להיכנס.


ג. שטראוס – הכל התחיל כאן...

הילדה וריכרד שטראוס עלו מגרמניה ב-1936 ובחצר ביתם ברחוב הרצל 11 בנהריה הקימו רפת קטנה. מן המקום הצנוע הזה, לאחר שורה של ניסיונות וכשלונות, התפתחה אימפריה. הילדה וריכרד נפטרו מזמן, אבל על שער החצר השם נשאר כפי שהיה, נקי ומצוחצח כפי שצריך להיות.

בעלי הבית, הילדה וריכרד שטראוס (ויקיפדיה)

ד. עץ המוצצים

שמענו על עצים ליד קברי צדיקים שתולים עליהם סרטי בד לסגולה (קבר יונתן בן עוזיאל בעמוקה, למשל). בגן הזיכרון בעכו יש עץ שתולים עליו מוצצים!

בינתיים ההיענות של תינוקות עכו אינה מרשימה במיוחד. קשה להיפרד...



כמה קוראים העירו שעצי מוצצים כאלה קיימים בערים נוספות בארץ.

הנה למשל עץ המוצצים של מזכרת בתיה:

צילומים: יהושע לביא

ה. מוזיאון השואה בנצרת עילית

הידעתם שבנצרת עילית יש 'מוזיאון השואה'?

'מתברר שמדובר במקום ותיק', כתב לי יוחנן, 'אני בכל אופן מעולם לא שמעתי עליו. זה מקום קטן שכעת סגור לצורך ארגון מחדש. בכניסה מוצב פסל ("אנדרטה לשואה") של יגאל תומרקין. אין ספק שהמקום זקוק לקצת יותר יחסי ציבור'...




ו. משיח עכשיו, גם בערבית

הכרזות הללו, שקוראות 'הרבה במעשים טובים' וחתומות על ידי ה'משיח', הודבקו על גדר של אתר בניה בנצרת עיליתיש בין חסידי חב"ד מי שפועלים להפצת 'שבע מצוות בני נח' בקרב גויי הארץ, ומן הסתם הם אלה שתלו את המודעות. 



13 תגובות:

  1. החניה איננה חניה ציבורית. כתוב שם בפירוש שזאת חניה פרטית לבאי המרפאה, בתוספת איומים כנהוג.
    אם אתה מאמין לשלט האוסר על בעלי חיים להכנס (ואפילו מרחיב את תחולתו לפילים, אריות ונחשים), תאמין גם לשלט השני.

    השבמחק
    תשובות
    1. כנראה שאין אמון רב בשלט השני: הוא מכריז שהחניה לעובדי המרפאה בלבד. אבל לא רואים שם אפילו לא עובד אחד. ועוד מכריז השלט: רכב חונה יגרר. וראה זה פלא, כמה וכמה כלי רכב חונים שם לבטח.
      לעומת זאת בעלי חיים לא נראים במגרש. כנראה שהם יותר צייתניים. (-:

      מחק
    2. ראוי לדעת ש(כמעט) בכל מקום שמופיע השלט "רכב חונה יגרר" בחניה פרטית הוא ריק מתוכן. אף גרריסט לא יגרור רכב ללא אישור ונוכחות הבעלים אלא אם כן עומד שם שוטר שמאשר לו לעשות זאת - הם לא רוצים להתבע. כמובן, אם אחד מבעלי החניה הוא בעצמו שוטר אכלת אותה (-;

      מחק
  2. אולי בעלי החיים שאסור להם להכנס הם הסוסים הקשורים לכרכרות...
    http://www.nahariya.muni.il/nahariyacity/nahariyainfo/citysymbols/pages/horse-carriages-nahariya.aspx

    השבמחק
  3. עץ מוצצים מעין זה ראיתי גם במגדל העמק ומטרתו לעודד ילדים "גדולים" להיגמל מהמוצץ

    השבמחק
    תשובות
    1. ופלא הוא ששוחרי ושוחרות השוויון לא מוחים על כך שיש עץ למוצצים ואין עץ למוצצות

      מחק
  4. בארץ יש עצי מוצצים לא מעטים.
    הקיבוצים טוענים לקרדיט על הרעיון.
    https://www.ligdol.co.il/m/newchannels/article.aspx?articleid=17508&channelid=4

    השבמחק
  5. הסיפור עם עורכי הדין הוא פשרה משפטית על הוויכוח מי יהיה כתוב ראשון ברשימה. החליטו לכתוב אותם לפי כיוון השעון, כך שבכל שעה מישהו אחר יהיה ראשון.

    אנונימיקס

    השבמחק
  6. לידיעתך, בכפר סבא יש עץ מוצצים מזה שנים רבות, והמוצצים בו רבים. משמש את ילדי כפר סבא בשמחה.

    השבמחק
  7. המודעה של חב"ד בנצרת-עלית היא בבחינת צעד ראשון ליציאה מן הארון: ברור שחב"ד אינה חסידות יהודית אלא סוג של מסדר נוצרי-קתולי, הן מן הבוטות של המעבר על "לא תעשה לך פסל וכל תמונה", הן מן האמונה היסודית בקיומו של משיח שמת וקם\יקום לתחיה (המזוהה על-ידם כמנחם-מנדל, נער-השעשועים מן הסורבון, לא ישוע בן-הנואפת מנצרת) והן מדרך הפעולה המוכרת של הקמת תחנות-מיסיון בכל מקום בעולם. בשעה טובה, הם החלו להעביר על דתם גם מוסלמים ואולי אפילו נוצרים-אורתודוכסים טובים. ונראה שלא במקרה נבחרה על-ידם נצרת כיעד ראשון לתעמולה חוצת-דתות זו.

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
התגובות מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.