יום חמישי, 4 באפריל 2024

מִשוּט בארץ: חברים כותבים, בית בעזה, פריפריה, מחסן, רכושנות

א. חברים כותבים לרגב

במקום הכי רחוק ונידח שאפשר לחשוב עליו, בפסגת הר ישי הצופה על קיבוץ עין גדי ועל ים המלח, הניח מאן דהוא קופסת פח קטנה של תחמושת נק"ל. הקופסה מוקדשת לזיכרו של הצנחן סמל רגב אמר ז"ל מקיבוץ שדה נחמיה, שנפל על משמרתו ב-7 באוקטובר (לאחר מותו הועלה בדרגה). רגב עלה עם משפחתו מארה"ב לישראל בשנת 2003 והיה אז בן פחות משנה.

עוברי הדרכים מתבקשים לכתוב דברים לזכרו.

רגב, כשמו כן היה; היה לו חיבור מיוחד לאדמה ולמדינה  כך סיפרה גילנית, אימו השכולה. הוא עשה שנת שירות בבית ספר שדה בעין גדי והדריך טיולים במדבר יהודה ובהר הנגב, ומכאן כנראה זיקתו לפסגת הר ישי.

יהי זכרו ברוך עם שאר הנופלים על הגנת המולדת.

צילומים: יוחנן פלוטקין

ב. עזה זה בית 

משרד העלייה והקליטה פונה מדי פעם לישראלים הגרים בחו"ל, שומר איתם על קשר ומציע להם הצעות שונות. 

על רקע המלחמה בעזה הגביר המשרד את פעילותו. מישקה לוין, ישראלי שגר בפריז, שמח לגלות כי במפת ארץ ישראל האהובה רצועת עזה כבר סופחה למדינת ישראל. אין גדר, אין גבול בינלאומי – רק תבואו ותתיישבו כאן. 

הבית הישראלי...

ג. פריפריה

ואגב משרדי ממשלה. בממשלת המחדל הנהדרת שלנו יש משרד ששמו 'פיתוח הפריפריה, הנגב והגליל' ויש לו מן הסתם תקציב גדול מאוד. שמו מעיד עליו כי נועד לחזק את היישובים באזורים הללו. 

כמה שמחנו לגלות שגם עיריית בני ברק מתוקצבת היטב על ידי המשרד הזה. 

בני ברק בלי ספק איננה חלק מהנגב או הגליל, ומכאן שהיא פריפריה. אכן עיר פריפריאלית לגמרי. נורא קשה להגיע ממנה למרכז הארץ...

איזו קומבינה דוחה.


עם המודעה עצמה (שלא קשורה למשרד הממשלתי) ועם בחירת 'המומחים באפייה' בממרחי השוקולד של 'השחר העולה', בטענה שמדובר ב'איכות אמיתית' (!), נצטרך להתמודד בהזדמנות אחרת.

ד. מחסני הספרייה

ועוד בענייני ממשל ומשילות, והפעם המשרד להגנת הסביבה.

בעפולה צולם שלט המכריז על מחסן שממנו יושאלו חינם כלי עבודה וגינון. הרעיון עצמו נפלא ומוצלח והלוואי בכל מקום במדינה, אבל מה הקשר לספרייה?

צילום: מיקי מלכה

ה. רכושנות פרטית בכפר נחום

בכניסה לכנסייה שבכפר נחום מקבל את הבאים השלט הזה עם שגיאות כתיב חינניות בעברית ובאנגלית.

צילום: טל סגל

24 תגובות:

  1. הטעות בכפר נחום קצת מורכבת, ואולי נובעת מתכנת תרגום מסויימת, שכן הם כתבו באנגלית propriety (שפירושו 'תקינות') ולא property (שפירושו בעלות). יכול להיות שיש קשר בין תקינות ובין רכושנות, שכן אתה הבעלים של התנהגות תקנית מסויימת (?)

    השבמחק
  2. ואו.. אני לא יודע ממה להתרגש יותר. אז אסתפק בלכתוב - יהי זכרו של רגב ברוך

    השבמחק
  3. ספרייה הורחבה למקום להשאלת דברים. לדוגמא - ספריית וידאו, ספרייית מפות

    השבמחק
    תשובות
    1. ומה היה נגרע מהקורא לו נכתב פשוט "השאלת כלי עבודה וגינון"?

      מחק
    2. כך קוראים לזה: https://en.wikipedia.org/wiki/Tool_library

      מחק
    3. אכן כך נהוג בארה"ב: Tool lending library

      מחק
  4. עוד לא הבנת את עומק השחיתות.
    מילא אם המשרד לנגב גליל ופריפריה היה בונה מועדונים לתושבי בני ברק, מילא.
    דא עקא, הוא בנה אגף למשרדי העיריה!

    השבמחק
  5. שנאת הממשלה והחרדים של עורך הבלוג מוציאה לעיתים תחת ידיו ערך רווי לעג וחפיפיות (עדיף כך מאשר להכות אותם במקלות).
    אם יעמיק, ילמד ששם המשרד היה "נגב גליל ופריפריה חברתית" (כיום נגב גליל והחוסן הלאומי"). גם עירו ירושלים, גם תל אביב, גם קבוצת יבנה וקיבוץ יגור נכללים תחת המושג פריפריה חברתית.
    להלן ישובים ושכונות בזמן כהונת ממשלת השינוי.
    https://www.gov.il/BlobFolder/rfp/kolkore15001/he/tender_%D7%90%D7%96%D7%95%D7%A8%D7%99.pdf

    השבמחק
    תשובות
    1. צודק בהחלט. שמו המלא של המשרד "משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי" והוא תומך בפרוייקטים רבים גם בבאר שבע, דימונה וירוחם בתחומי החינוך והספורט. אבל למה למצוא את החיובי, כשנורא בא לנו לטנף? כי מה הכי קל ופשוט מאשר לקטרג על הממשלה שהחוגים של מר אסף כל כל אוהבים לשנוא? והיושרה? כמו פלסטלינה.

      מחק
    2. הפריפריה בכלל והפריפריה החברתית בפרט הצטרפו לשם המשרד לאחר הקמתו, באר שבע דימונה וירוחם לידיעתי אכן מתאימות להגדרת השם המקורי ״נגב״, עיריית בני ברק מקבלת תקציבים מהמשרד שנים רבות, למי שהכניס את תל אביב לפריפריה בקישור המצורף אין שכונות בתל אביב, בת ים הפריפראלית קיבלה בערך (יכול להיות שממש פשוט לא בדקתי במפה את כל שמות רחובות העיר) את כל העיר כולל אזורים מהיקרים בה עם מגדלי פאר

      מחק
  6. לגבי מפת ישראל: על פי הדיםן הבינלאומי התקף (סעיף 80 באמנת היסוד של האו"ם המאשרר את החלטות ועידת סן רמו בענין גבולות במזרח התיכון ) כל ארץ ישראל המערבית - אך ללא רמת הגולן - שייכת אך ורק ובאופן בלתי הפיך לתנועה הציונית כנציגת העם היהודי ומיועדת לבית לאומי לעם היהודי בלבד. לגבי הגולן, הוא שייך לישראל רק מתוקף החלטה ישראלית חד צדדית מ 1991 ורק ארהב של מטראמפ הכירה בסיפוח זה. גולדה ניסתה לשכנע בזמנו את בגין להיפטר מרצועת עזה בהסכמי קמפ דיויד אך הוא לא שעה לעצתה. הסכמי אוסלו הגגירו חלקים מהרצועה כאוטונומיה ערבית בתוך שטח שלא סופח לישראל אך שייך לה עדיין מכח אמנת האום. ההתנתקות היתה נטישה ללא שום שינוי הסכמי. לכן, בלי קשר לדעתנו הפוליטית, המפה דוקא נכונה לחלוטין.

    השבמחק
    תשובות
    1. תיקון טעות סופר: 1981, לא 1991

      מחק
    2. לצערי - אוסף של קביעות שאין דבר בינן לבין מה שהיה. הדין (ולא הדיםI) הבינלאומי לא קבע דבר באשר לארץ ישראל ובוודאי לא לגבי גבולותיה. בוועידת סן רמו נקבעו חלוקות המנדטים על שטחי המזרח התיכון, כאשר בריטניה קיבלה מנדט על PALESTINE, בלי שאף אחד לא ידע מה זו PALESTINEץ רק הסכם הגבולות בין צרפת לבריטניה בשנת 1923 קבע את גבולה הצפוני והצפון מזרחיה של PALESTIE (פלשתינה (א"י) בתקופת המנדט) וקביעה בריטית פנימית קבעה את הגבול המזרחי מול עבר הירדן ואת הגבול הדרום מערבי מול מצרים וכך נוסדה PALESTINE המדינית. מעולם לא נקבע שזו תהיה המדינה היהודית או הבית הלאומי היהודי. ראוי לציין כי המפה לא רק מכלילה את רצועת עזה במדינת ישראל . גם יהודה ושומרון שם. זאת, אל אף ששום ממשלה בישראל , כולל ממשלות "ימין מלא", לא צירפו שטחים אלה למדינת ישראל ולמגינת ליבו של כותב ההערה שעליה אני מגיב - לא חברון ולא אריאל ולא שילה ולא קרית ארבע - אינן חלק ממדינת ישראל.

      מחק
    3. עוד קשקוש ההולך לסן רמו, ועידת קושטא, הצהרת בלפור ומתעלם מ-57 שנות כיבוש, מלחמת העצמאות, תכניות החלוקה, הסכמי שהיתת הנשק, וסתם מתעלם מהזוועה שהיהודים עדיין מסמנים ארץ ישראל שלימה - ממש כמו החמאס

      מחק
    4. תיקון סופר - שביתת הנשק

      מחק
    5. זוועה זה מה שקרה ב-7 באוקטובר.
      כל השאר זה סתם, סופרסטיציות של שמאלנים.

      מחק
    6. וסופרסטיציות של ימנים

      מחק
    7. אמנם בהחלטת 1922 נקבעו תחומי היישום של "הבית הלאומי", אך בנובמבר 1947 אותו גוף קיבל החלטה אחרת (ואח"כ עוד סדרת החלטות גיאופוליטיות שקיבלו גושפנקא בינ"ל).

      מחק
    8. הגוף שהחליט בשנת 1922 היה חבר הלאומים, ב 1947 זה היה ארגון אחר, האומות המאוחדות (האו"ם) שנתן את החלטת החלוקה. מאז אין שום גוף בינלאומי ששינה החלטתו לגבי גבולות ארץ ישראל. יש הסכמי שביתת הנשק מ 1949 - 1950, ויש קווי הפסקת אש משנת 1967, קווי הפרדת כוחות בגולן משנת 1974, קו נסיגת כוחות צה"ל מלבנון בשנת 2000 אך אין שום קבעה רשמית בינלאומית !! באשר לגבולות מדינת ישראל. יש הסכמה שבשתיקה שקווי שביתת הנשק הם גבולותיה של מדינת ישראל.

      מחק
    9. אגב - במובן מסוים האו'מ ממשיך את חבר הלאומים, שנפל בין שתי המלחמות, כידוע, וחודש בצורתו כאו'מ עם לקחי המלחמה השניה

      מחק
  7. חבל שאין אפשרות להביע הסכמה לתגובות טובות וענייניות כמו like בפייסבוק כדי להביע תמיכה ללא מילים

    השבמחק
  8. אוי עזה עזה. איזו אירוניה. קו של כ 4,000 שנה נמתח מהיושבים בשער בעת הכניסה לארץ, דרך ההדייר הנושא את השער בספר שופטים לדייר ברחוב עזה שנרדם בשער בשמחת תורה תשפד.

    השבמחק
  9. אם תל אביב וירושלים הן "פריפריה חברתית..." מי מהמקומות בישראל הוא לא פריפריה חברתית?!

    השבמחק
  10. ולצורך כך מחליטים אד הוק מהי פריפריהיום ראשון, 07 אפריל, 2024

    מדובר במשרד לקומבינות להעברות כספים

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.