במסגרת אירועי יום ירושלים מתקיים מדי שנה ביקור של ראשי המדינה בישיבת 'מרכז הרב' ובמהלכו מתחנפים הצדדים אלה לאלה.
(תודה לתומר פרסיקו)
במסגרת אירועי יום ירושלים מתקיים מדי שנה ביקור של ראשי המדינה בישיבת 'מרכז הרב' ובמהלכו מתחנפים הצדדים אלה לאלה.
ראש הממשלה מפרכס לתלמידי הישיבה ('סיירת של תורה', 'חיזקתם אותי מול אובמה') והם מפרכסים לו (הרב דב ליאור, המבוקש לחקירת המשטרה ואינו מופיע, מקבל מטעם הישיבה את פני ראש הממשלה ויו"ר הכנסת...).
העיקר, שלשום הפתיע בנימין נתניהו את מאזיניו בהמצאת פסוק חדש בתנ"ך ובתיאור מגילת איכה כמתייחסת לחורבן הבית השני.
איזו התקטננות.
השבמחק"חזק חזק ונתחזק" הוא אולי לא הציטוט המדויק, אלא "חֲזַק וְנִתְחַזַּק" (שמ"ב י, 12). ונניח שהוא התכוון לא ל"פסוק" במשמעותו הפורמלית, אלא ל"ציטוט יהודי מוכר", האם ראוי להפוך את זה לטעות שראויה לציון?
לגבי הציטוט השני, האם אחד מהמשפטים לא נכון? שניהם נכונים, אלא שמהסמיכות שלהם משתמע קישור בין בית ראשון לבית שני. קישור זה מעוגן עמוק במסורת היהודית לדורותיה (למשל "דוב אורב זה אספסיאנוס, ארי במסתרים זה טרכינוס" באיכה רבה, ועוד הרבה), ולא מצריך זיהוי היסטורי אלא קישור היסטוריוסופי. בנוסף, אני לא סומך על הכתב שציטט את הדברים כלשונם.
אלא מה, כשמדובר בנתניהו אפשר להשמיץ אותו כמה שרוצים, להתקטנן על זוטות, אפשר לכתוב עליו שהוא זר לירושלים ו"בעצם גר בכל סוף שבוע בקיסריה" (לא נכון, מידע אישי) ולשאול כדברי האריה והשועל בבדיחה הידועה: "למה אין לך כובע?"
רשקולניקוב (ולמה בעצם לא רסקולניקוב?),
השבמחקאני החטא ואתה כנראה העונש :)
והרי הדברים לא הובאו מפי - שמאלני-חילוני-קטנוני ככל שאני - אלא מעטו של כתב 'כיפה' שמן הסתם נמנה על המחנה האמוני.
ושתי שאלות:
1. אם נתניהו לא גר בקיסריה, אז למה בדיוק משמש הבית שלו שם? מה הוא לא יודע שיש מצוקת נדל"ן ושהממשלה רודפת את אלה שקונים בתים להשקעה?
2. אם הבדיחה על האריה והשועל כל כך ידועה, איך זה שאני לא מכיר אותה?
עיתונאים ידועים בכך שהם לא מדייקים בעובדות, וכתבי כיפה (לפחות חלקם) לא טובים יותר מאשר עיתונאים אחרים. חוץ מזה, הרי כתב כיפה הביא את הדברים כדי לתקוף את ביבי ולא כדי לשבח אותו, כך שחוסר הדיוק בציטוט מתאים למטרת הכתבה.
השבמחק1. ראה את תשובה 2 שלי. אם לא תצליח לתפוס אותו על כך שהוא לא גר בירושלים, אז תתפוס אותו על כך שהוא *כן* גר בירושלים. ולמה לעזאזל אין לו כובע?
2.
האריה והשועל הלכו ביער, והשתעממו.
- "מה נעשה?" שואל האריה.
- "בוא נלך לדפוק מכות לשפן" אומר השועל.
- "אבל איך נעשה את זה?"
- "נלך אליו. אם הוא יהיה עם כובע נשאל אותו למה יש לו כובע ונדפוק לו מכות. אם הוא יהיה בלי כובע נשאל אותו למה אין לו כובע ונדפוק לו מכות."
הלכו האריה והשועל לביתו של השפן ודפקו בדלת.
פתח השפן את הדלת בלי כובע.
אמר לו האריה: "למה אין לך כובע?" ושניהם דפקו לו מכות.
אחרי שבוע שוב הלכו האריה והשועל ביער, והשתעממו.
- "מה נעשה?" שאל האריה.
- "בוא נלך לדפוק מכות לשפן" אמר השועל.
- "אבל איך נעשה את זה?"
- "נלך לשפן ונבקש ממנו סיגריה. אם הוא יתן לנו עם פילטר נשאל אותו למה עם פילטר ונדפוק לו מכות. אם הוא יתן לנו בלי פילטר נשאל אותו למה בלי פילטר ונדפוק לו מכות."
הגיעו השניים לביתו של השפן וביקשו ממנו סיגריה.
- "עם פילטר או בלי פילטר?" שאל השפן.
עמדו האריה והשועל נבוכים במשך כמה רגעים.
- "למה אין לך כובע"?
"חֲזַק וְנִתְחַזַּק בְּעַד עַמֵּנוּ וּבְעַד עָרֵי אֱלֹהֵינוּ וַה' יַעֲשֶׂה הַטּוֹב בְּעֵינָיו" - ולהבדיל גם העורך.
השבמחק