יום רביעי, 2 בספטמבר 2015

איזה כיף להיות חרדי: תרמילים; יופי פנימי; גלולות; שטיפה חסידית

א. חוזרים לבית הספר

ושוב בלוגנו מביא לכם את החידושים האחרונים בעולם המותגים היהודיים.

בסניף הכשר למהדרין של רמי לוי, בשכונת גבעת שאול שבירושלים, נחטפו תרמילי הרבנים המדליקים של המותג 'והיו עיניך רואות את מוריך'. כך דיווח עידו נוי, שגם צילם.


ב. יום הדין קָרֵב!

על העיתון 'כח הפרסום' כבר שמעתם? 168 עמודים מלאים וגדושים במודעות פרסום בכל הגדלים והצבעים שמיועדות לציבור החרדי בבני ברק, אלעד ושאר קהילות קדושות. והעיקר, כולן 'באישור ובפיקוח הוועדה הרוחנית' (שמותיהם של חברי הוועדה חסויים).


למי יש כח וסבלנות לעבור על 168 עמודי פרסום?

ישראל ויינגולד, שליח עונ"ש למשימות מיוחדות, דפדף ומצא מודעה מעניינת שאישרה הוועדה הרוחנית של העיתון לקראת הימים הנוראים, ואידך זיל גמור. המודעה מיועדת רק לנשים:


ג. אקסטזי ביום כיפור

ועוד בענייני יום הדין הקָרֵב. לא קל לצום, אבל בחמישה שקלים בלבד נסדר לכם גלולות שיעזרו לעבור את יום כיפור בסבבה.

אוריאל כהן צילם את הכרוז המועיל הזה בשכונת בית ישראל בירושלים וביקש גם הוא לזכות את הרבים.


ד. הוֹ, תמימות קדושה

מודעה זו שייכת יותר למדור 'פרנסות של יהודים', אבל מתחברת היטב גם לפוסט זה. התמונה צולמה השבוע בקרית מלאכי ועברה ב'ווטסאפ' (תודה לנחום גורליק).

הבחור התמים, שישטוף לכם את האוטו, אינו כל כך תמים אלא בסך הכל חסיד חב"ד. 'תָּמים' (אִמרו: תּוֹמִים) הוא כינוים של בחורי הישיבה החב"דניקים.

אבל ילמדונו רבותינו: איך בכלל שוטפים רכב בדרך חסידית?

טובלים קודם במקווה? מכריזים 'יחי אדוננו' לפני שמתחילים לשאוב אבק? שרים לווישרים מחרוזת מניגוני חב"ד?



13 תגובות:

  1. אכן כיף כאשר אתה מהעדה הנכונה. באמצעי התקשורת דווח היום על התאבדותו של אב מעדות המזרח, ממשפחה חרדית למופת, וזה קרה רק אתמול. הסיבה היא שהוא לא הצליח להכניס את בתו בת ה-6 לבית ספר יסודי במועצה איזורית "רכסים".
    גזענות ביהדות זמננו היא דבר מזעזע.

    השבמחק
  2. 13. כדאי לברר את פרטי המקרה-דמגוגיה זולה 31/08/2015
    ישראל
    אני תושב רכסים ומכיר מצויין את המקרה, חברים הגזמתם!! האיש היה חולה במחלה קשה מאוד והיה בדיכאונות גדולים יש לו כמה ילדים שיצאו לתרבות רעה, הבת שלו התקבלה לבית ספר ברכסים ,, הכל שטויות, הוא היה איש יקר מאוד וכנראה לא החזיק מעמד, אם באמת היה דואג לילדה שלו אז לא היה הופך אותה ליתומה, חבל מאוד שככה עלה בחלוננו, אין שום קשר לשום רב או פרנס , זו דמגוגיה
    http://ladaat.info/article.aspx?artid=22482

    השבמחק
  3. הניקוד של תמים הוא עם קמץ תחת התיו.

    השבמחק
  4. ר' צומקל מיודעינויום שישי, 04 ספטמבר, 2015

    מי מכיר מי יודע? אחד מגדולי הרבנים שמלוא כל הארץ כבודו הוא הרב ר' צומקל, ששמו נגזר מן הברכה המוזרה בה מברכים מאמינים למיניהם זה את זה. צא וראה מה ל' צומקל" ולמצוות הצום של היום הקדוש-- אם אתם מאמינים שהצום יטהר אתכם מעוונותיכם משך כל ימות השנה מדוע שתקלו על עצמכם ב"צום קל". ר' במקום אחר היום ב"עונג שבת" על גלולות להקלת הצום --- האם מעשיכם ודיבוריכם יקלו על החתימה הטובה לה אתם מצפים? - חומר למחשבה

    השבמחק
  5. שמתם לב לשגיאת הכתיב על הילקוטים - 'עינייך'? לרגע חשבתי שאלה ילקוטים לבנות, אבל מיד עמדתי על טעותי, שהרי כתוב 'מוריך', ולא יתכן שמורים ילמדו בנות, בוודאי לא בזרם הש"סי. ואם תאמר [ראו תוס'] שהיצרן הסיני, כנראה, טעה, אי אפשר לומר כן, שהרי גוי כשר שיודע קצת עברית יטרח לחפש את הכתוב וימצאנו על נקלה בישעיהו ל, כ. וא"ת שהיזם הוא קצת בר אוריין מאלה שהמקרא אינו שגור בפיהם, קשה לומר כן, שהרי הכתוב מופיע כמה פעמים בגמרא ובמדרשים, שכידוע התלמוד הוא מקור ידע הפסוקים לצאן קדשים, ותמיד כתוב 'עיניך'. ויש לומר, שמדובר בסתם בור ועם הארץ שנתן עינו בכיס ופשוט עובד על כולם בעיניים [כן, כאן צריך דאבל יו"ד לפי כללי הכתיב חסר הניקוד], ושום ועדת רבנים להכשרת ילקוטים עברה על הטקסט, לפי שאם היתה בודקת בוודאי היתה מוסיפה בין שתי היודי"ן צ'ופצ'יק [גרש בעברית עתיקה] אחד לכה"פ. והעיקר לא לפחד כלל ולא ללמוד לימודי ליב"ה, שנא' חרמים לבה אסורים ידיה [קה' ז].

    השבמחק
    תשובות
    1. הכוונה לילדות שרואות את הצד האחורי של ילקוטי הבנים, שהרי לימדונו חזלינו שאין גמל רואה את הדבשת של עצמו.
      והכתיב "מוריך", הולך על מאורי הדור שליטא, שהבנות זוכות לראותם מן החרכים שבעזרת הנשים, שלא לקיים מה שנאמר "משגיח מן החלונות", ותו לא קשה מידי ודוק היטב.

      מחק
    2. המונח ליבה אינו נוטריקון וע"ע אין לכתוב אותו עם גרשיים. מקור המונח מן המילה לב, במשמעות, מרכז, עיקר.
      אמור מעתה-- לימודי ליבה =לימודי בסיס, העיקר.

      מחק
    3. נראה לי ש"תמים" הינו כינוי לכל חסיד חב"ד באשר הוא, בכל גיל ומצב משפחתי, ולא רק לבחורי ישיבה חבדניקים כפי שנכתב בבלוג. (והנשים נקראות "תמימות"?)

      מחק
  6. בענין ה"תמים".
    בחב"ד, "תמים" זהו תואר מכובד.
    כינוי למי שכבר עשה משהו.
    אין פרושו תמים לרע, אלא אדם שלם במדתו.
    זה כמו לומר במקום אחר "הלמדן" או "הצדיק".
    המילון של חב"ד לא מוכר לקורא המצוי.
    למי שלא רגיל זה נשמע תואר לא מוכר.

    והנה אנקדוטה.
    לפני שנים, מישהי מחוג חבד
    תלתה על לוח מודעות בבית ספר
    הזמנה. בנוסח נכתב 'החתן התמים'
    שוב, כתואר כבוד.כמקובל בנוסח.
    מישהי שלא מחבבת את הכלה נגשה
    והוסיפה ליד הכלה משפט - והכלה הנאיבית....

    בכל מקרה, בחב"ד יש מילון פרטי למושגים.
    שונה מאוד מן הרחוב הישראלי.
    ואכמ"ל.


    השבמחק
  7. ואני נאלצת להוסיף תגובה
    בענין עלון הפרסום ו168 עמודים.

    איך אתם קוראים את הפרסומות שלכם?
    בעלעול בעיתון? ברדיו? ברשת? בפרסום חוצות?
    בבתים חרדיים להם מיועד העיתון,
    ברובם, אין רדיו, לא אינטרנט (ואם כן, אז מסונן) ולא טלוויזיה.
    ופרסום חוצות, דל.
    לנישה זו, של מעוט אמצעי פרסום, נכנסו עלונים.
    עלון הפרסום הזה התחיל כעלונון צנום והפך לגדול.
    הוא מפרסם באזורים שערוצים אחרים מנועים מלפרסם.
    כי מפרסמים רבים מצאו פתאום דרך
    לפנות לשוק שאינם מגיעים אליו בדרכים אחרות.
    בבתים מסוימים שחלקם נמנעים מלהכניס עיתון, ורדיו,
    עלון זה הוא פרסום יחיד שנכנס, ומספר על המבצעים, חנויות, ובילויים של שבוע זה
    בקיצור, קחו את כל עמודי הפרסום ברחוב, ברשת וברדיו,
    וצמצמו לעלון אחד, ותגיעו ל168 עמודי פרסום.

    בעניין מודעת הצניעות. מכניסים אותה אנשים פרטיים,
    שמקווים להשפיע על כולם לטוב.
    .(בעיתונים רשמיים יותר כנראה לא תמצאו מודעה כזו)
    כאן מי שרוצה קונה שטח פרסום,
    וכותב כרצונו.

    השבמחק
  8. לפי דעתי 'תמים' הכוונה ל'בתול' שלא ידע אישה

    השבמחק
  9. הישיבות של חב"ד נקראות כולן "ישיבת תומכי תמימים" ולכן בחורי הישיבה נקראים תמימים.

    השבמחק
  10. כנהוג בחב"ד, מס' הטלפון של התמים מסתיים ב770...

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
התגובות מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.