א. דָּבָר הָאָבֵד
פרסומת אקטואלית לימי בין המצרים בחלון ראווה ירושלמי, שמיועדת לעיניהם של תלמידי חכמים מביני עניין.
ואי-כבוד לחנות שמחפשת עובדות ובלבד ששירתו בצה"ל. כפי שהעיר שייקה מגן, זו לשון מכובסת שבעצם אומרת 'בלי חרדיות ובעיקר בלי ערביות'...
ב. בַּצָּרָה קָרָאתָ וָאֲחַלְּצֶךָּ
אני אוהב פרנסות של יהודים שיש להן שמות שנונים, ולאורך שנות קיומו של מדור זה הבאנו לא מעט דוגמאות כאלה. הנה עוד כמה כאלה.
כשמשורר תהלים כתב 'בַּצָּרָה קָרָאתָ וָאֲחַלְּצֶךָּ' (פא 8), לְמה בדיוק הוא התכוון? שאל אותי יעקב אנגלרד.
האם למוטו של יחידת החילוץ והפינוי בהיטס הצה"לית שמספרה 669?
או אולי לאינסטלטור יובל, שחנה באחד מרחובות הוד השרון?
ג. זיגוג מן השמים
ומודעת הפרסומת השנונה הזו צולמה בבני ברק.
ד. הפתעה הפתעה
וגם השם הזה לחברת אבטחה מנהריה, הוא מוצלח מאוד.
פרסומת אקטואלית לימי בין המצרים בחלון ראווה ירושלמי, שמיועדת לעיניהם של תלמידי חכמים מביני עניין.
ואי-כבוד לחנות שמחפשת עובדות ובלבד ששירתו בצה"ל. כפי שהעיר שייקה מגן, זו לשון מכובסת שבעצם אומרת 'בלי חרדיות ובעיקר בלי ערביות'...
צילום: י"ק |
ב. בַּצָּרָה קָרָאתָ וָאֲחַלְּצֶךָּ
אני אוהב פרנסות של יהודים שיש להן שמות שנונים, ולאורך שנות קיומו של מדור זה הבאנו לא מעט דוגמאות כאלה. הנה עוד כמה כאלה.
האם למוטו של יחידת החילוץ והפינוי בהיטס הצה"לית שמספרה 669?
מקור: טוויטר של היחידה (ונסלח להם על השיבוש הקשה של הפסוק) |
או אולי לאינסטלטור יובל, שחנה באחד מרחובות הוד השרון?
צילום: יעקב אנגלרד |
ג. זיגוג מן השמים
ד. הפתעה הפתעה
וגם השם הזה לחברת אבטחה מנהריה, הוא מוצלח מאוד.
צילום: איתמר לויתן |
לגבי החנות שמחפשת עובדות ששירתו בצה"ל - האם זו לא דרך פשוט להבהיר שהם לא מעונינים במוכרות ערביות?
השבמחקבמחשבה נוספת נראה לי שהצדק אתך. מה שנקרא 'בניכוי ערבים וחרדים'... אתקן את הניסוח.
מחקמודעה זו היא הפרה של חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה הקובע "רואים כהפליה גם קביעת תנאים שלא ממין הענין".
מחקיש מקומות עבודה רבים מאוד ברחבי ישראל שמתנים את היות מבקשי העבודה לאחר שירות צבאי. לא מדובר בשום צורה שהיא בהפליה על רקע מגזרי כי אם על רקע עובדתי-גילאי. קיימת בעייה שעל פי חוקי מדינת ישראל עובד שהועסק לפני שירותו הצבאי ברציפות עד ליום היכנסו למערכת הצבאית, קיימת חובה על המעסיק לקבלו חזרה לעבודה לאחר תום שירותו. עובדה שלא אחת לא מתאימה יותר למעסיק כיוון שהוא חייב להעניק לאעובד זכויות של ותק וכדומה. על כן שמים רבים מהמעבידים את הסייג הזה. אשר על כן אין לראות בכך לא אפליה ולא ציפורים.
מחקוגברים...
השבמחקעוד גופים בטחוניים שססמתם שאובה מהמקורות:
השבמחקבסמל השב"כ מופיע מוטו הארגון, "מגן ולא יראה" כמבטא את דרך הפעילות החשאית שלו. מילים אלו לקוחות משירת דבורה: "מָגֵן אִם-יֵרָאֶה וָרֹמַח" (שופטים ה' ח).
ססמת המוסד הנוכחית היא "באין תחבולות יפול עם, ותשועה ברוב יועץ" (משלי י"א י"ד). ססמתו הקודמת: "בתחבולות תעשה-לך מלחמה" (משלי כ"ד ו').
סיסמת בה"ד 1, בית הספר לקצינים, היא - ממני תראו ואותו תעשו.
מחקבעינין דבר האבד; מדובר בשאלה האם מותר לקנות דברים חדשים בתשעת הימים מראש חודש אב, ועד לתשעה באב. אחד ההתרים מבוסס על כך שאם הדבר לא ירכש בזמן זה הקונה יאבד את האפשרות לקנות במחיר הנוכחי, ולאחר תשעה באת המחיר יהיה יותר יקר. ולא נכנס כאן האם פרסום כזה בחנות הוא נכון ואולי אפילו אסור, כי בעלי החנות -או אלה שאחראיים על ה"מבצע" יכולים להרשות לעצמם למכור גם לאחר תשעה באב את המוצרים האלה במחיר של היום, ולכן נוצר מצב מראכותי של "דבר האבד" ויתכן שי בדבר הזה כמה וכמה איסורים, כגון הטעיה, נתינת מכשול בפני עיור, (כי אילו היה יודע שהעינין מחאכותי הוא היה משתף פעולה וקונה בתשעת הימים) ועוד.
השבמחקלעינין חלון הראווה עצמו: זו החנות שעד לא מזמן היתה "מעין שטוב". הבנין המשתקף ממול הוא רח' יפו פינת המלך קינג ג'ורג'. על בנין זה התנוסס לאחר אסון התאומים שלט הזדהות "רח' ניו יורק" חבל שאין אפשרות להעלות תמונה בתגובה.
דוגמא לדבר האבד - מטריה...
מחקואולי, אם כי קרוב לודאי שדברי לא יתקבלו באתר זה, מפרסם המודעה, המחפש עובדים לאחר שרות צבאי, מבקש להביע את הערכתו לאלה שמילאו את חובתם האזרחית, ותרמו למדינה ושוב סליחה ומחילה על השימוש במילים אלה, על פני אלה המשתמטים ורק דורשים ודורשים לקבל צדק, שיוויון ובעיקר כסף.
השבמחקסיכוי קלוש אחי
מחקמחפש ״עובדות״ גוטה , עובדות!!!!
השבמחקואולי אדם שמילא חובתו לעמו עדיף כ"עובד" על מי שהתחמק ?
מחקאולי המתחמק משרות חשוד גם על עברות אחרות ?
הכרתי טייסים שלא שווים אגורה כבני אדם. אל תתהדר בנוצות שלא שלך. שירתת ותרמת, ? כל הכבוד לך. כל אחד כפי יכולתו
מחקוכמה רשלנית העתקת הפסוק בלוגו של 669: "בצרה קרא (במקור: 'קראת')והחלצך (במקור: 'ואחלצך'). מיחידה שכזאת מצפים לביצועים מושלמים ומדוייקים (לפרטי פרטים) וכאן ב"חלון הראווה" שלהם, כשלו!!
השבמחקתרגיעו, מדקדקי. לפי המוצג בחלון הראווה ברור שהחנות נועדה למכור בגדי נשים לחרדיות. ברור שתציע עבודה לנשים.
השבמחק"לאחר צבא" הכוונה בדרך כלל לא לצעירות מאוד, אלא לבוגרות. לשון רמזים זה אפשר למצוא בבתי עסק שונים, כאלה המחפשים צעירים ו/או צעירות [אני יודע ש"ו/או" אינו כדין הלשון, והשופט חיים כהן ז"ל כתב בעניין זה רשימה, מאמר קצר]. ושימו לב, שאף על פי שנראה שיעדה של החנות הוא דתיות למדי עד חרדיות היא מציעה עבודה לעובדות שהן "לאחר צבא". ודחילק, הביאו נא מודעות כאלה מחנויות ביישובי המשולש למשל ונבדוק את כוונתן וחוקיותן. תגובה זו נכתבה בל"ז ובל"נ על פי דרישת החוק.
http://hebrew-academy.huji.ac.il/sifriyya/ReadingHall/Documents/andor-JHC.pdf
מחק