א. הרבי חזר, ובגדול
המודעה הזו הודבקה בשבוע שעבר ב'בית משיח', הלא הוא ביתו של הרבי מנחם מנדל שניאורסון זצ"ל/שליט"א, שמשכנו כבוד באיסטרן פארקוויי 770, אשר בשכונת קראון הייטס שבברוקלין.
יותר מעשרים שנים לאחר מותו (1994), המשיח שליט"א עדיין מקבל קהל ומחלק דמי חנוכה, לפחות בהזיותיהם של מאמיניו, השבתאים החדשים.
לא ידוע אם בסופו של דבר התאפשרה כניסת נשים לאולם למטה, או שהן נאלצו להסתפק בהשתתפות מרחוק בעזרת הנשים.
ב. היכונו לעשרה בטבת
הנה עוד פרנסה של יהודים.
האברכים של כולל 'אוצרות חיים' יזכירו בפירוט את שם הנפטר (כמה מפורט יכול להיות שם של נפטר?), כולל תקיעה בשופר, וכל זה יעלה לכם 52 ש"ח בלבד (אבל לכל שם, ואין כפל מבצעים).
ניסיתי להבין מאיפה לקחו את מספר הקסם 52 ולא עלה בידי (זה לא מתחלק לא בח"י ולא בז"ל).
ג. מסדר הנופלים
האם מדובר בציניות מקוממת, או שמא סתם בחוסר מוּדעוּת קיצוני? אתם תחליטו.
'נופלים', 'הולכים בשבי'... זהו ה'ניו-ספיק' החרדי למשתמטים.
חוקרי לשון הפשקווילים ישימו לב מן הסתם גם לצירוף המפתיע 'עורו אחים עורו!'.
ובכן, לא מדובר בפסוק מהתנ"ך או מהמדרש, אלא בציטוט של מילות שיר ציוני, שמלווה את 'שלטון הרשע' כבר עשרות שנים, הלא הוא 'הבה נגילה'...
הָבָה נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה / הָבָה נְרַנְּנָה / עוּרוּ אַחִים בְּלֵב שָׂמֵחַ
והנה עוד אחד מאותה סדרה:
ד. פינת הילד החרדי
אם שאלתם את עצמכם מי הם גיבורי תרבות של הילד החרדי המעודכן (חוץ משמשון הגיבור, אסתר המלכה ויהודה המקבי, ובניכוי רבנים, ראשי ישיבות ו'גדויילים'), הנה התשובה הצבעונית.
אלה הם חברי ארגוני ה'הצלה' למיניהם, הנוהגים באמבולנסים או דוהרים על אופנועים ומגיעים במהירות שיא לזירות פיגוע או לתאונות דרכים, מעניקים טיפול ראשוני לפצועים, מפנים לבתי חולים, ובמקרים רבים גם נאלצים לעסוק במתים עצמם.
אנשי 'הצלה' מאפשרים לילדים חרדים להתגאות בקצת אקשן, 'באישור רבנים ואנשי חינוך'.
קבלו את אלבום הצלה המגניב, 'האלבום היחיד שמחלק פרסים'.
ה. בועת הנדל"ן
ולסיום, אם יש לכם קצת כסף בצד להשקעה בנדל"ן. הנה הזדמנות בלתי רגילה להשקעה באנגליה.
המודעה הזו הודבקה בשבוע שעבר ב'בית משיח', הלא הוא ביתו של הרבי מנחם מנדל שניאורסון זצ"ל/שליט"א, שמשכנו כבוד באיסטרן פארקוויי 770, אשר בשכונת קראון הייטס שבברוקלין.
יותר מעשרים שנים לאחר מותו (1994), המשיח שליט"א עדיין מקבל קהל ומחלק דמי חנוכה, לפחות בהזיותיהם של מאמיניו, השבתאים החדשים.
לא ידוע אם בסופו של דבר התאפשרה כניסת נשים לאולם למטה, או שהן נאלצו להסתפק בהשתתפות מרחוק בעזרת הנשים.
ב. היכונו לעשרה בטבת
הנה עוד פרנסה של יהודים.
האברכים של כולל 'אוצרות חיים' יזכירו בפירוט את שם הנפטר (כמה מפורט יכול להיות שם של נפטר?), כולל תקיעה בשופר, וכל זה יעלה לכם 52 ש"ח בלבד (אבל לכל שם, ואין כפל מבצעים).
ניסיתי להבין מאיפה לקחו את מספר הקסם 52 ולא עלה בידי (זה לא מתחלק לא בח"י ולא בז"ל).
צילום: גלעד מלצר |
ג. מסדר הנופלים
האם מדובר בציניות מקוממת, או שמא סתם בחוסר מוּדעוּת קיצוני? אתם תחליטו.
צילום: ישראל מידד |
'נופלים', 'הולכים בשבי'... זהו ה'ניו-ספיק' החרדי למשתמטים.
חוקרי לשון הפשקווילים ישימו לב מן הסתם גם לצירוף המפתיע 'עורו אחים עורו!'.
ובכן, לא מדובר בפסוק מהתנ"ך או מהמדרש, אלא בציטוט של מילות שיר ציוני, שמלווה את 'שלטון הרשע' כבר עשרות שנים, הלא הוא 'הבה נגילה'...
הָבָה נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה / הָבָה נְרַנְּנָה / עוּרוּ אַחִים בְּלֵב שָׂמֵחַ
והנה עוד אחד מאותה סדרה:
צילום: ישראל מידד |
ד. פינת הילד החרדי
אם שאלתם את עצמכם מי הם גיבורי תרבות של הילד החרדי המעודכן (חוץ משמשון הגיבור, אסתר המלכה ויהודה המקבי, ובניכוי רבנים, ראשי ישיבות ו'גדויילים'), הנה התשובה הצבעונית.
אלה הם חברי ארגוני ה'הצלה' למיניהם, הנוהגים באמבולנסים או דוהרים על אופנועים ומגיעים במהירות שיא לזירות פיגוע או לתאונות דרכים, מעניקים טיפול ראשוני לפצועים, מפנים לבתי חולים, ובמקרים רבים גם נאלצים לעסוק במתים עצמם.
אנשי 'הצלה' מאפשרים לילדים חרדים להתגאות בקצת אקשן, 'באישור רבנים ואנשי חינוך'.
קבלו את אלבום הצלה המגניב, 'האלבום היחיד שמחלק פרסים'.
צילום: ליאור פרי |
ולסיום, אם יש לכם קצת כסף בצד להשקעה בנדל"ן. הנה הזדמנות בלתי רגילה להשקעה באנגליה.
צילום: יונתן ק. |
The Rebbe lived in Crown Heights not Williamsburg
השבמחקכמובן. תודה.
מחקתשובה לשאלה למה דוקא 52? ובכן זה בסודי סודות לאחר שתתבול במקוה 7 פעמים ותשים ידך תחת ירכה, הרי זה כי 52 בגימטריה פעמיים השם הנורא יהוה (שהם 26) פעמיים זה ממש חזק. אז קודם לך למקוה.
מחקבאשר לפורוט בשנות, הכוונה לדייק ולומר כל השמות הפרטיים בלי שגיאות בן שמות ההורים אבא ואמא כנ"ל כגון: משה אהרן פנחס בן יקותיאל יששכר נפתלי. (2 שינים ביששכר אחרת עבדת לחינם)
זה כולל מע"מ?
מחקאם כבר אז נוצרים חדשים יותר משבתאים...
השבמחק52 פעמיים מספר הוי"ה (26) מספר מקובל אצל המקובלים
יישר כח.
השבמחקכמה הערות:
1. לגבי 'יחידות הכללית', יש לציין שזה קומץ שאפילו המשיחיסטין נגעלים מהם, והגבאים נלחמים בהם ולכן לא מתאפשרת כניסת נשים, הם פשוט מניחים מיקרופון באיזה פינה ועוברים לפניו כעשרים איש - זה דבר שלא ניתן למנוע, כי המיקרופון לא פעיל, וכשניסו למנוע מהם, הם פשוט הגיעו בשעות אחרות ופתאום הניחו המיקרופון.
2. לגבי 52, זה גימטריה בן, וזה פעמיים שם הוי׳, וכן גימטריה אליהו, הספרדים משתמשים בזה הרבה מאד בעליות לתורה, מקובל לתרום כמניין בן - היינו 52.
3. אינני חושב ש'עורו אחים עורו' מגיע מהשיר, זה מגיע להם מאיפה שהגיע לשיר... זה משפט שמכריזים בהפגנות מחאה באופן טבעי.
תודה על שנכללתי במקבץ. חשבתי שתציין של"עורו אחים" יש צליל ספרדי דווקא.
השבמחק52=הב
השבמחקשאלה להעורך שליט"א - מה הן "ניידות הצ'ופים" המסתובבות ברחובות ומחלקות אלבומים?
השבמחקומי הוא "יהודה המקבי" גיבור חדש או שקשור ליהודה המכבי מחג החנוכה??
מחקיהודה נקרא, כנראה, 'מקבי' - משום שראשו היה בצורת מקבת - ולא מכבי. ראשי התיבות (מי כמוך באלים ה') הם אגדה מאוחרת.
מחקומה זה צ'ופים? אין לי מושג.
חיפשתי ושאלתי את מכרי החרדים, והרמתי ידיים. צ'ופים יוק!
מחקגם הפתרון שהכינוי קשור למילה "מקבת" הוא אגדה, או לפחות תירוץ, מאוחר. באמת אין לנו שום מושג מהו המשמעות המקורית של הכינוי Μακκαβαῖος, כמו שאין בידינו לפרש את משמעות כינויי אחיו (יוחנן המכונה Γαδδι, שמעון המכונה Θασσι, אלעזר המכונה Αυαραν, יונתן המכונה Απφους). ואין אף אחד שיודע מה הכתיב העברי של השמות הללו, חוץ (אולי) מΓαδδι, שמסתמא נכתב "גדי".
מחקמכל מקום, הכתיב העברי המסורתי, כבר מימי יוסיפון (שמשם נכנס הכינוי לתועדה היהודית) היה תמיד בכ"ף, ובדרך כלל בשתי יודי"ן -- מַכְבַּיי, על פי הצורה הלטינית Macchabaeus. רק לפעמים, במחזורים רומניוטיים, מוצאים את הכתיב בקו"ף. בימינו נוהגים שני הכתיבים.
מחקפרופסור דוד פלוסר הציע פתרון מקורי ויצירתי לשם מקבי. כיון שהשם מקבי הגיע אלינו בתעתיק יווני, מציע פלוסר שהכינוי היה בעצם יהודה המצביא. אלא שבתעתיק הלועזי ה-צ' הפכה ל- C שנקראה לפעמים ק' (קיקרו) ולפעמים צ (ציצרו). ההסטוריונים הציעו מקבת והדרשנים הציעו מכבי. פלוסר הציע רעיון חדש ולטעמי לא פחות מתקבל על הדעת.
מחקוזה מזכיר כמובן את יו"ר הכנסת הראשון שפרינצק, שמחה נגד הביטוי "ציצרו" ואז קם אחד מחברי הכנסת דאז ואמר : זה כמו שיגידו את שימך "שפרינקאק" במקום "שפרינצאק"
מחק'אחד מחברי הכנסת דאז' היה מנחם בגין. כך לפחות מקובלני.
מחקצ'ופ זה בלורית
מחקניידת צ'ופים זו ניידת של בעלי בלוריות
;-)
Regarding the number 52, note that it equals twice the number 26, which is the numerical equivalent of the Shem hameforash. In Psalm 92, for example, after the superscription, there are 52 words before the phrase ואתה מרום לעולם אדוני and 52 words after the phrase. Professor Israel Knohl of the Hebrew University (and the Hartman institute, where I had the honor of studying with him) has written a book called השם about the significance of Such numbers in tanakh
השבמחק1) אם כבר שיר ציוני, אז אני חשבתי על "חושו אחים חושו"
השבמחק2) את פשר המספר 52 כבר פתרו לך, אבל אם הפתרון עדיין אינו מניח את דעתך אז תחת המודעה של המקובלים ישנה מודעה של מורה פרטי למתמטיקה...
52 = פעמיים 26 [=שם הויה]. אבל למה פעמיים אינני יודע. אולי מפני שבי"ג מידות של רחמים כתוב ה' ה'.
השבמחק52 נהוג לתרום לרוצים שייוולד להם בן או המודים על לידת בנם או המתפללים לרפואת בנם. ויש הכופלים תרומתם על בסיס ב"ן. אבל מעולם לא שמעתי שמישהו תרם כמניין בת!
היות שאחת ממתנות החתונה שליהיתה המחאה ע"ס 52 לירות אני יודע שהמעניק כוון לפסוק "וה׳ ברך את אברהם בכל", ו"בכל" עולה מנין 52
השבמחקהזדמנות פז -- ל א להח מיץ!!!!!!
מחקחשבון הבנק שלי פתוח לכל דיכפין : לא צריך להכניס שמות וכל המרבה הרי זה משובח. אינני מבקש אפילו שיכתבו כתובת אבל אני מוכן ומזומן להסתכל מידי יום ביומו להסתכל בחשבון הבנק שלי כמה כסף נכנס. להזכירכם שבטוב ליבי אני מוכן לברך כל מי שתורם לי נ"ב שקלים (זה יכול להיות גם בדרכמות, מארקים, יורו ו/או דאלרים ). כאמור - פרוצדורה פשוטה - להכניס כסף לחשבוני. זה ב"בנק לאומי לישראל" (הם מיומנים מאד בהסתרת כספים מאימת מס ההכנסה האמריקאי).
ב"ה ובס"ד אני מברך כל מי שמתפתה לשים כסף בחשבוני. תפנו לכספר של סניף הבנק הקרוב אליכם ותגידו שזה בשביל המצווה והוא כבר יידע במה המדובר (כמו שנאמר במקורותינו - פראיירים לא מתים- רק מתחלפים) ובאתי על החתום ---סגנו של המשיח מברוקלין 770 ר' צומקל.
בעקבות הערתו של משה שפרבר שלא שמע על תרומה כמנין בת, יש לומר שנוהגים ע"פ הדרשה הידועה שלאברהם אבינו הייתה בת ו'בכל' שמה, ולכן כשתורמים כמנין ב"ן זה גם כמנין ב"ת=בכל.
השבמחקהנה פירוש מהמאה ה13 ל"מכבי": "יש מפר' יהוד' מכבאי שהיה גדול ורחב מרבים וכדמתרג' מכה גדולה מאד מחא מכביתא לחדא לחדא, וכשהיה הולך למלחמה היה סימן שלו מכבי בלא א', מי כמוך באלים ה'." וראו לכאן הע' 13-12 של המהדיר [ערוגת הבושם, מהד' אורבך, כרך ב, עמ' 240]
השבמחק52 בגימטריה זה בן. אם אדם לא מבצע את חובותיו כבן הוא יכול להיהפך באותה גימטריה ל בהמה או כלב.
השבמחקשמות בפירוט - יזכירו בפה כל אחד ואחד מהשמות שברשימה ולא רק יתפללו באופן כללי על כל הנפטרים
השבמחק