יום רביעי, 13 בדצמבר 2017

'ראש היוונים בדורנו': כך חגגו חרדים קנאים את מותו של הרב אהרן לייב שטיינמן



מי שצפה אתמול ברחובות בני ברק המוצפים, כמים לים מכסים, בהמוני חרדים אבלים, הולכים הלוך ובכֹה אחרי מיטתו של הרב אהרן לייב שטיינמן, יכול היה להתרשם, ובצדק, כי מותו היכה בהלם ובצער את העולם החרדי כולו, מקצה לקצה.

אבל מתברר שלא ממש ולא את כולו. העולם החרדי מספיק גדול כדי לכלול בתוכו גם קנאים בעלי לב אכזר, שעבורם הרב שטיינמן כלל לא היה רב אלא רשע ומתיוון ויום מותו הוא לא יום אבל אלא יום שמחה וששון. 

בכרוז הזה מוסבר מדוע לא קם לעם ישראל, מאז משה מנדלסון ועד היום, צורר כה גדול כמו אותו האי"ש (ראשי תיבות אהרן יהודה שטיינמן; אבל עם רמז עבה לישו, שמכונה במקורות מסורתיים 'אותו האיש'). וכל חטאיו של 'הפורץ הגדול' בספר נרשמים: מייסד הנח"ל החרדי, ועדת טל, אמנת כנרת, ועוד ועוד.


הנה כמה צילומים מיום אתמול שמועברים באתרי חרדים שונים ואינם מגיעים בדרך כלל לידיעת הציבור. 

מדובר בקבוצת קנאים מקרב נטורי קרתא בירושלים ובחסידי סאטמאר בקרית יואל שבארה"ב (פלג ה'זַלוֹנִים', דהיינו חסידיו של האדמו"ר זלמן לייב טייטלבוים). התמונות מדברות בעד עצמן. גם מי שאינו נמנה על המחנה החרדי ועל מעריציו של הרב המנוח, אינו יכול שלא להיגעל מגסות הרוח ומשפל המדרגה האנושי הזה. כמה נמוך אפשר לרדת?

מחכמת ספר משלי: 'בְּטוּב צַדִּיקִים תַּעֲלֹץ קִרְיָה וּבַאֲבֹד רְשָׁעִים רִנָּה' (משלי, יא 10)
מעגל רוקדים מאנשי 'תורה ויראה' בירושלים
כל הוצאות הקפה על אחד מחשובי הכולל שרוצה בעילום שמו.
ה'אבן נגף' היא רמז לשמו של שטיינמן (שטיין ביידיש: אבן)
לוח המודעות של בית הכנסת טשאטה בקרית יואל המזוהה עם 'בני יואל', הפלג הקיצוני של סאטמאר
'לרגל פגירת המסית ומדיח ההולך בדרכי קוק ימ"ש'
שמחה וצהלה אצל קנאי בית שמש

ובהזדמנות חגיגית זו מצאו לנכון ל'אוורר' כרוז חרם ישן מטעם רבני סאטמאר:


24 תגובות:

  1. בכותרת כתוב ששמו "אהרן לייב", ובהמשך כתוב "אליעזר יהודה".

    זו וזו טעות. השם המלא הוא "אהרן יהודה לייב".

    השבמחק
    תשובות
    1. ייתכן והשם אליעזר השתרבב מבלי משים, עקב שמו של הסופר אליעזר שטיינמן

      מחק
    2. תודה על התיקון. זה מה שקורה כשעייפים...

      מחק
  2. חבל שאתה נותן פרסום למיעוט הקיצוני ולדעותיו

    השבמחק
  3. כותרת ב"וינט"כרגע : צוואתו של שטיימן
    -אל תקראו לי צדיק!
    הכותרת ב"ידיעות" של היום"צדיק הדור"!!!
    גם כן אנשים לסמוך עליהם...

    השבמחק
  4. גועל נפש. אגב, בתמונת מעגל הרוקדים קל להבחין בדגלים הפלסטיניים ברקע.
    אותה "אבן" המוזכרת היא תחכום כפול - מצד אחד היא רמז לשם שטיינמן, מצד שני היא גם ראשי תבות "אהרן בן נח" - שים לב לגרשיים מעל ה-אב"ן.

    השבמחק
  5. העיקר שהטלפון על השולחן כשר...

    השבמחק
  6. לפחות בחלק מהציבור החילוני קיימת שנאה לחרדים
    אבל היא לא מתקרבת לשנאה שבין פלגים שונים

    השבמחק
  7. השם ישמור לא בטוח שאפשר לצרף אנשים כאלה למנין

    השבמחק
  8. נבלות!

    האנשים הללו ניתקו עצמם מכלל ישראל, הם לא יהודים, הם גויים שומרי מצוות!

    השבמחק
    תשובות
    1. בייחוד מצוות ושנאת לרעך שאינו חושב כמוך. גם כן מקיימי מצוות. מכיר כמה לא יהודים כשרים מהם. החרדיות כיום מתועבת בעיני.

      מחק
  9. הם לא גויים ולא שומרי מצוות אלא כטובל ושרץ בידו. אך השאלה היותר חשובה היא, האם הם פחות מנותקים מכלל ישראל מאשר קבוצות אחרות שאפילו לא יודעים מה הן מצוות? מה נחשב לניתוק מכלל ישראל ומה נחשב לחיבור? ושאלת השאלות: מיהו יהודי כדי שיחשב מכלל ישראל?

    השבמחק
  10. מן הראוי לפרסם גם את השמצות הצד השני: מאמרו חוצב הלהבות של רוגל אלפר בהארץ.

    השבמחק
  11. תרבות הוויכוח הנהוגה בחברה החרדית אכן כוללת תופעות לא מרנינות במיוחד, כמו זו המתוארת פה. יחד עם זאת, ולפני שנגעלים יותר מדי, חשוב בכל לזכור את הרקע הפוליטי של העניין. בעידודם של חברי הכנסת של דגל התורה, נציגיו הפוליטיים של הרב שטיינמן, כבר קרוב לשנתיים שמדינת ישראל מנהלת מסע חורמה לחיסול מתנגדיו של שטיינמן ברחוב החרדי, המכונים בתקשורת "הפלג הירושלמי". המשטרה מפזרת את ההפגנות שלהם באמצעים אכזריים, המשטרה הצבאית עוצרת את צעירי הפלג שלא מתגייסים, מס הכנסה עורך חקירות יזומות נגד עיתון הפלס, מנהלי העיתון נעצרים בבתיהם באישון לילה במבצעים מתוקשרים וח"כ משה גפני שותק ומחייך. אז עכשיו הם חוגגים...

    השבמחק
    תשובות
    1. א. המשטרה מפזרת את ההפגנות של הפלג באמצעים המקובלים.
      ב. המשטרה הצבאית עוצרת צעירים שלא מתגייסים מן ה"פלג" ושלא מן הפלג.
      אלו מן ה"פלג" שנעצרים הם אלו שלא טרחו לבקש פטור בשל תורתו אומנותו.
      ג. מנהלי העיתון נעצרו בשל הפעלת לחצים לא חוקיים על גופים כלכליים
      כדי שיפרסמו בעיתון.

      מחק
  12. בכור ווקנין כפר סבאיום שישי, 15 דצמבר, 2017

    ראיתי את התמונות ואת הפלקטים ולא כל כך הזדעזעתי. למה ? הזעזוע שלי היה מזמן כשקראתי את ספרו של דר' דוד אסף "נאחז בסבך". קראתי ושוב חזרתי וקראתי , וממש לא להאמין. כיצד קיימת שנאה תהומית בין חצרות החסידים בינם לבין עצמם ובינם לליטאים ולמתנגדים.
    ובספר ”תולדות הציונות הדתית" חלק א' עמוד 432 מצוטט הרב שמואל ברוט זצ"ל. תקראו ולא תאמינו איך עקב הלשנה של חרדים קיצונים וכמעט היה פוגרום ביהודי בלאשקי (ליד קאליש)...

    השבמחק
  13. תגובתו של יהודי מאמין: עכשיו ברור למה לא נתברכנו בגשם השנה.

    השבמחק
  14. מה רוצה המגיב אריה דיין מח"כ גפני [יהדות התורה, ליטאי בני ברק]? הרי הוא פועל בכנסת בשיתוף פעולה עם ח"כ אחמד טיבי. ולא היה עושה זאת ללא הסכמת הסיעה, ובוודאי שקיבל את "ברכת הדרך" מההנהגה הרוחנית-רבנית שלו. שני המשת"פים האלה אמרו זאת בגלוי. ובאשר לתגובת קורצ'אק, הנה הסברי כבר מזמן מזמן. הסיבה האמיתית שלא ירדו גשמים זה למעלה מ20 שנה היא ריבוי החוזרים בתשובה. לא ידוע לי על שום מִתאם רעיוני יותר מסביר מאשר זה.

    השבמחק
  15. מצחיק, משעשע אבל בעצם עצוב מאד....הזנאה הזו מגיעה גם להרג, כפי שמראה יאיר מינצגר בסיפרו החדש על היהוסי זיס.
    חנוכה שמח לכולנו

    השבמחק
  16. אני מתביישת! איפה "ואהבת לרעך כמוך"?

    השבמחק
  17. קודם כל הערת הגהה : נדמה לי שפרופ' יאיר מ' מעדיף ששם משפחתו ייכתב בתור מינצקר . ולגבי המסקנה שעולה תופעה כמו זו של יהודים- רודפי - יהודים שנראים כמו "איש את רעהו חיים בלעו " - הרי זו למרבה הצער מציאות מינצקר או מינצגר התופעה המתוארת ידועה גם ,ל"ע בעולמם של "סתם" בעלי חיים.כך , למשל- כאשר שמים למשל תרנגולים (וכידוע יש גם שכותבים תרנגולין) רבים בכלוב ובד"כ ,כתוצאה מכך נפצע אחד מהם - יש ויש בין הקרובים לנושא - מי שמוכנים להעיד בשבועה שמצויים תרנגולים רבים שמתנפלים על עמיתם הפצוע ומגדילים את פצעיו שותתי הדם ואינם מרפים ממנו - אלא עד אחרי שימות.

    השבמחק
  18. לפי השמועות ברחוב החרדי, הרבה מהצוהלים כבר כאו על עונשם. שניים מנכדיו הקטנים של אחד הרוקדים מצאו את מותם בדרך משונה. האחד נפל מקומה רביעית והאחר נרמס מתחת לשולחן באמצע מסיבה. ראו דיווחים על שני המקרים בחדשות. "כל המזלזל בתלמיד חכם אין רפואה למכתו".

    השבמחק
  19. אתם לוקחים קבוצה קיצונים ומאד קיקיונית (עשרות אנשים בבמקרה הטוב) ועושים להם תעמולה.
    הציבור החרדי מחה בהם, וגם ציבור קנאי צעק עליהם. בלינק המצורף תראו את דרשתו של הרב מנשה רייזמן שמוחה בהם ומציין ששלושה ילדים מתו שמיתות משונות באותו רחוב שבו חגגו המפגינים
    http://www.bhol.co.il/128252/%D7%9E%D7%92%D7%99%D7%93-%D7%94%D7%A9%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A8-%D7%96%D7%A2%D7%A7-%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%9D-%D7%A0%D7%94%D7%A8%D7%92%D7%95-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%A9%D7%9E%D7%A9.html

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.