יום שלישי, 24 ביולי 2012

זה הזמן לערוך קניות בשוק מחנה יהודה



אני מת על שוק מחנה יהודה. בכל יום שישי אני שם, עורך קניות ואחר כך אוכל סופריטו עוף במסעדה הסודית שלי ומקבל קהל. אין דבר אופטימי ושמח יותר מהשוק הזה, וכל ירושלמי יודע זאת היטב. בני כל הדתות, העדות, האמונות והגילים מתערבבים ונדחקים שם בעירבוביה מדהימה של צבעים וריחות, ולא אמר איש צר לי המקום.

לעומת זאת, בבד"ץ העדה החרדית לא אוהבים את העובדה שגם המוני חרדים באים לערוך קניות בשוק. בעיקר לא בימי שישי, שאז השוק מלא וגדוש בקונים ובתיירים מהעולם ומגוש דן, ובנוסף גם קבוצות של בני נוער ובעיקר בנות נוער שזופות וטובות מראה.

אבל לדרוש מקונים חרדים שפויים לנטוש את השוק בשם הצניעות, זה בערך כמו להגיד לאוהדי בית"ר שאסור להם ללכת לפני או אחרי משחק הכדורגל לבית כנסת. יש דברים שעליהם נאמר: 'הלכה ואין מורין כן'.

אז מה עושים בבד"ץ? נתלים בכאילו 'אירועי פריצות' שהעירייה מארגנת (פסטיבל 'באלבסטה', בכל ימי שני של אוגוסט), אבל בעצם מתכוונים לכל ימות השנה ולקיץ בפרט.


ושוב הם משתמשים בכלי הנשק החלוד של החרם, שאף אחד לא לוקח אותו ברצינות (חוץ מהחילוניים). בשלב זה, חרם הצרכנים החרדי יימשך רק חודש, ורק ל'מי שיכול'. אחר כך כבר נראה...

ומכאן תצא הקריאה, לכל אנשי העדה החרדית, שורפי הפחים וזורקי החיתולים, שומעי לקחו ושותי תורתו של מרן הגאב"ד שליט"א: למה רק עד י"ג באלול? אי אפשר להאריך עוד קצת את החרם?

הנה הפשקוויל שפורסם היום באתר בחדרי חרדים (תודה לאוריאל גלמן):


וכאן סרטון קצר על אירועי באלבסטה בשנה שעברה:




5 תגובות:

  1. אגב, בעלי הבסטות עצמם כלל לא מחבבים את פסטיבל 'באלבסטה'...

    השבמחק
  2. אם החרדים אינם לוקחים ברצינות את החרמות, מדוע "שפע שוק" החלה סוגרת את סניפיה במגזר החרדי אחד אחרי השני??? האם זה לא תוצאה של החרם ה"לא רציני"?!

    השבמחק
    תשובות
    1. אם החרדים היו לוקחים ברצינות את החרמות, מן הסתם לא היית גולש באינטרנט ומגיב.

      מחק
    2. אולי שפע שוק סוגרת את סניפיה כי החרדים מעדיפים לקנות בשוק ולהתחכך עם כל ההוּזֶה אנד הוּזָה.

      מחק
  3. אוח, כמה שאני תמים.
    כשראיתי שמרן הגאב"ד מצווה לא לעשות קניות בשוק, חשבתי שסוף סוף הבסטיונרים פתחו אתר הזמנות. כמו שופרסל, כמו מגה, אפילו כמו הבסטיונר רמי לוי - אין צורך לבוא לשוק, יש אינטרנט!*

    אבי

    * ולא מפסידים כלום, יש גם בחורות באינטרנט

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.