יום שני, 28 בינואר 2013

פרנסות של יהודים: לידה קלה עם ריבת אתרוגים

קוראי מדור זה יודעים היטב כי שוק הסגולות רווי עד כדי להתפקע, וקשה להמציא מחדש את הגלגל. אבל הנח להם לישראל, תמיד אפשר לחדש ולגלות משהו שאף אחד אחר לא חשב עליו קודם.

קחו למשל את עמותת 'אות חיים', שמושבה בק"ק בני ברק. ישבו פרנסי העמותה וחשבו, כיצד נועיל לבנות ישראל הכשרות, שכרסן בין שיניהן ולבן מלא דאגה על צער הלידה הממשמשת ובאה. חשבו וחשבו, ואז נזכרו בסגולה הנפלאה של ריבת אתרוגים, מיסודו של הרב רחמים נסים יצחק פלאג'י, שעל תוקפה וגבורתה העידה כבר הרבנית בת-שבע קנייבסקי זצ"ל, שנפטרה בחג הסוכות אשתקד ונחשבה לצדקת גדולה ולמי שבקיאה בכל הסגולות שבעולם.



המודעה הזו פורסמה בשבוע שעבר בעיתון 'בשבע' (ותודה לשאול רזניק ששלח), ונשאלת השאלה: מהיכן יימצאו אתרוגים לריבה? והלא ט"ו בשבט עבר וסוכות מזמן נגמר!

ובכן, אל דאגה. כמות מצומצמת במיוחד של ריבה נשתמרה להם, לנלבבים, ואת שאריותיה הם מוכנים לחלוק עם כל מי שיבקש. אמרו חז"ל 'אל תהי ברכת הדיוט קלה בעיניך', קל וחומר ריבת אתרוגים זו, שתלמידי חכמים ברכו על אתרוגיה בחג הסוכות שעבר!

ובישראל כמו בישראל. השליח המיוחד שיביא לכם את הסגולה, יוסיף עליה גם 'מתנה מיוחדת' לכל מי שיעזור ל'אות לחיים'. דהיינו, הריבה, הסגולה והשליח  עלינו; המתנה רק למי שעוזר לנו 'להחזקת התורה ולהצלת ילדי ישראל'.

 'להצלת ילדי ישראל'  אלו ילדים? להציל אותם ממה? מדֶּבֶר וחרב ושאר חולאים רעים? מציפורני האינקוויזיציה? מי שלא ישאל שאלות קשות ויתרום 49 ש"ח (גימטרייה של 'לידה'), כפול 12 חודשי שנה אחת 'בלבד' (588 ש"ח בסך הכל, כמניין 'גנבים', פחות או יותר), מובטחת לו ריבת אתרוגים, מתנה וכמובן לידה קלה.

ולמי שמדקדק בזוטות: התמונה של הרב, בצד ימין למעלה, שייכת (אם בכלל) לחיים פלאג'י, אביו של בעל הסגולה...



5 תגובות:

  1. בתמונה לא מופיע רבי חיים ולא רבי יצחק אלא בן אחר של החבי"ף והוא רבי אברהם.

    השבמחק
  2. קטן אמונה שכמוך!
    היד ה' תקצר?
    אם אתה מאמין שריבת האתרוגים סגולה ללידה קלה היא, תאמין גם שימצאו האתרוגים אפילו לאחר ט"ו בשבט

    השבמחק
  3. שתי מילים על הרב פלאג'י.
    כידוע, הרב פלאג'י חי בטורקיה, עיר בה סבתי נולדה.
    תמונה קטנה שלו,צילום כמדומני, היתה תלויה בחדר השינה, תמונה שהובאה מטורקיה,ואכן, הוא נראה שונה מהתמונה שכאן.
    עלינו, הילדים נאסר להסתכל על התמונה מרוב שהוא צדיק ! (אז למה עשו תמונה תמיד תהיתי כילד).
    הוא נחשב באמת לצדיק עצום באיזמיר ותלמיד חכם גדול שכתב ספרים רבים.
    אין לי מושג על דבריו בנוגע לאתרוג, דבר אחד ברור, כמעט רוב הרבנים הגדולים לאורך הדורות ומכל הגלויות האמינו בתמימות ברקיחת מרקחות בעלות סגולות. "בדוק ומנוסה".
    אגב, שמו נהגה כפלא'צי , לפחות בקרב יהודי טורקיה, ולא פלאג'י.

    השבמחק
  4. חי באיזמיר, הכוונתי לומר.

    השבמחק
  5. אני אישית מכיר את הארגון והפעילות ואחרי שראיתי את הכתבה המאוד מושקעת שלך באמת, ניגשתי לאחראי ושאלתי אותו איך הם משיגים אתרוגים בשבועות ואז הוא סיפר לי על המצאה גאונית שנקראת מקפיא פריזר בלעז.
    וכעת לעצם העניין טענותיך מושקעות אך מכוונות נגד עצם עניין הסגולות אינני יודע מהיכן אתה שואב את הכוח לזלזל במה שהאמינו אבות אבותינו ואינני מדבר אך על סגולה זו שמופיעה בפירוש בספרו של הצדיק הקדוש הרב פלאגי נפש החיים שאני הקטון זכיתי לעלות על קברו שבאיזמיר טורקייה אלא על כל עניין הסגולות אם אינך מעוניין להאמין בכך זו זכותך אך לבוא ולתקוף את המאמינים נראה לי לא ראוי. בכל מקרה נהניתי מאוד מכתבות אחרות ומאיכות הכתיבה רב תודות שבת שלום ויהי רצון שלא נזדקק זה לזה והעיקר לא לעם אחר
    אבי

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.