יום שני, 16 ביולי 2018

ארץ הקודש: נחת מהילדים, פייטן צמוד, שירותים למהדרין וצניעות

א. ברכה נדירה

קוראי הבלוג מודעים כבר לחשיבות שאנו מייחסים לסגולות הרבות היוצאות מבית מדרשו של הרב חיים קניבסקי (וגם של רעייתו המנוחה).

אז הנה משהו חדש: כל התורם למקווה טהרה ביישוב חדיד (ליד מודיעין), יזכה בברכתו של גדול הדור. ועוד איזו ברכה! שיהיה לו נחת מהילדים לכל החיים, בלי טרדות ובלי דאגות.



השתכנעתם? רוצים גם אתם לזכות בברכה הנדירה? בשביל זה יש אתר אינטרנט מיוחד.

ב. פייטנים ושופרות

אתם, שתמיד רציתם אירוע בכותל, כולל ליווי צמוד של פייטן או חזן, הפרחת בלונים ותהלוכת שופרות ומתופפים – המודעה הזו בשבילכם.

צילומים: איתמר לויתן

ד"ר שפרה אפשטיין הפנתה את תשומת לבי לסרטון הזה ובו אופציה נוספת לחגיגות בר מצווה בכותל. אמנם בלי פייטנים אבל עם בובות ענק של רבי נחמן...


ג. המפתחות בשווארמה

מה יותר ישראלי מזה?

בעפולה השירותים הם 'למהדרין' (כנראה שריד משילוט קודם), והמפתחות בשאוורמה 'לשובע'...

לפי מצבה של הדלת אפשר רק לנחש מה מסתתר מאחוריה. אני הייתי מנסה להתאפק עד מציאת שירותים אחרים.

צילום: מיקי מלכה

ד. צניעות חשמלית 

בבית הכנסת 'שירת אהרן' שבגבעת שמואל מפרידים בין נשים לגברים גם בתחום מערכות החשמל (טוב, זה סתם בצחוק).

צילומים: זאב וגנר

8 תגובות:

  1. ד"ר דוד אסף הנכבד,

    הבלוג שלך הוא שילוב נדיר של הגבוה והנשגב בכפיפה אחת עם הנמוך עד כדי אנטישמי תת-קרקעי.
    כל פרסמות של יזם, ובתנאי שיהיה דתי (ורצוי חרדי), מוגחכת.
    לדוגמה, מה רע בפרסומת של אירוע הבר מצווה?
    הייתי בחגיגות בר מצווה בצפת ובפקיעין עם מנגנים, שופרות וכולל הפרחת בלונים, והיה שמח ומיוחד מאד. אני בכלל נגד הפרחת בלוני הליום (מלכלך את הסביבה), אבל אני במיעוט (בטח כשזה מגיע לתושבי עזה), אבל זה לא משהו מגוחך.
    בקשר לפייטן, גם לא רואה מה רע בזה.
    אמנם אני אוהב מאד את י.ס. באך, ואף מנגן חלק מהיצירות שלו (פחות עוגב וקנטטות), אבל הייתי לפחות פעם אחת במופע פייטנות ומאד נהניתי, וגם מאזין מדי פעם ביוטיוב.
    הייתי מציע לך לדלל את הפוסטים הנמוכים, ולהתרכז באליהו הכהן, יהודה זיו, ברוך גיאן ואחרים. עדיף איכות על כמות.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי , קפצת גבוה מדי ,

      גם אני סבור שאין רע בפרסומת אבל ..
      מה הקשר לחרדיות ? הייתי מהמר שחרדים לאו דווקא משתשים בדיל הזה.
      השתתפתי בארוע בר מצווה שכזה , היה שמח מאוד, בייחוד אחרי
      שקבוצת בנינער מחו"ל הצטרפו לשמחה .
      והמשפחה - מסורתית , רחוקה מחרדיות.

      מחק
    2. היי, אנונימי משבח ומקטר באחת...
      האם ארוחת הערב שלך מורכבת רק מנות עיקריות?
      האם אין "שניים מקרא ואחד תרגום"?
      האם לא מגיעה למוחנו אתנחתא קלה לאחר התעמקות בסוגיות ברומו של עולם?
      דוד אסף, תן לנו גם את השניצל וגם את הג'לי...

      מחק
    3. תשובה ל-Unknown
      אנסה למקד את דברי.
      גם כשמגישים ג'לי קליל צריך לדאוג שלא יהיה סר טעם.
      בהגחכת הדתי והחרדי בדברים שמוזרים בעיניים חילוניות (הגחכת ברכות של רבנים), ובמיוחד כשזה בכלל לא מגוחך לכל הדעות (המודעה) אין פה משום קבלת האחר, ואף חמור מכך.
      אם דוד אסף לא יכול להימנע מלעג כזה, אדרבא, שיתמקד באיכות.

      מחק
    4. אני מבין שעם הגחכת החילוני - מה שמוצג בבלוג לא פחות, ואולי אף יותר - אין לך שום בעייה...
      למה שאתה לא תתמקד יותר באיכות ופשוט תפסיק לקרוא את הבלוג אם ההומור שבו לא קולע לטעמך ולא נושא חן בעיניך?

      מחק
  2. הבובות הגדולות לא נראה להם עבודת אלילים ממש?? :)

    השבמחק
  3. לא חייבים לחגוג בכותל עצמו, כשאפשר להביא את הכותל לאירוע
    http://4.bp.blogspot.com/-MpaLQR9LOdA/UpI-BzNvjkI/AAAAAAAAcak/gqEANTREE8U/s1600/%D7%94%D7%9B%D7%95%D7%AA%D7%9C+%D7%9E%D7%92%D7%99%D7%A2+%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%9A.jpg

    השבמחק
  4. מר/ת אנונימי.
    לדעתי, כשרוצים למתוח ביקורת ו/או להביע עמדה / הסתייגות ערכית, בבלוג כמו זה, ראוי וצריך לחתום את שמכם.
    תארו לכם שבתורה היו כתובות עשרת הדברות ללא ציון השם??!!
    הרי אם לא היה הדיבר הראשון:
    1. אָנֹכִי ה' אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם
    מן הסתם לא היינו כולנו מחוייבים גם לדיבר התשיעי:
    9. לֹא-תַעֲנֶה בְרֵעֲךָ עֵד שָׁקֶר
    גבירותי ורבותי האנונימים, כאשר אתם מגדירים עצמכם כאנונימים, יושרתכם, כנותכם ואמינותכם מוטלות בספק רב!

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.