יום שלישי, 21 ביוני 2011

שמעון פרס ממשיך לשלוח לחמו על המים


נשיא המדינה שמעון פרס, בגלגולו הקודם והלא כל כך פופולרי כפוליטיקאי, אמר פעם כי החרדים תמיד אכזבו אותו. הם אמרו שכדאי לו להשקיע בהם שכן יש בכך משום 'שלח לחמך על פני המים כי ברוב הימים תמצאנו' (קהלת, יא 1). לא כיכר לחם אחד שלחתי להם – אמר פרס  מאפיות שלמות! והם אף פעם לא היו שם כשהייתי זקוק להם...

מי ששמע את דברי החנופה שלו אמש לרבני ישראל הקשישים, ובראשם יוסף שלום אלישיב ועובדיה יוסף, יכול היה לחשוב שפרס עדיין לא ויתר על חלומו להיות ראש ממשלה. הוא הזמין אליו, לבית הנשיא, את הקרדיולוג האמריקני שצינתר את הרב אלישיב (פרוצדורה די פשוטה ולא צריך בכלל להביא את הגאון מאמריקה לשם כך), ודקלם באזניו ובאוזני האומה אוסף של קלישאות על גדולתם של הרבנים הזקנים, על 'ריפוי הרוח' של העם ועל המוח של הרבנים 'שלא יאומן'.
דוחה ומביך.

אגב, העיתונות החרדית, שמדווחת על אירוע הניתוח כאילו מדובר בהשתלת הלב הראשונה בעולם, יודעת לספר כי הרב אלישיב, שאינו יודע אנגלית, ביקש לדעת איך אומרים באנגלית 'תודה'...  
ל'בחדרי חרדים' נודע כי רגעים ספורים לפני כניסת הרופא לחדרו של הגרי"ש – הידוע בהקפדתו היתירה במידת 'הכרת הטוב'  ביקש הרב לברר כיצד אומרים תודה רבה באנגלית, כדי שיוכל להודות לרופא באופן בלתי אמצעי על מאמציו הרבים לרפואתו.





נשיא המדינה שולח את לחמו אצל גדולי הדור

5 תגובות:

  1. זמן מה לאחר שהתחילה ההתקוממות בלוב- פרס ליגלג על קדאפי ואוסף שמלותיו.
    אין לי ספק שלו היה מוזמן להיפגש עם קדאפי לפני המהומות- הוא היה משבח ומהלל את חוכמתו של המנהיג הדגול, ומספר כמה טוב היה ליהודים שם..

    ככה זה- לתלמידי הישיבות הוא יגיד שהם הסיירת של עם ישראל,
    למתנחלים הוא יספר שבזכותם המדינה קיימת,
    לאבו מאזן הוא יאמר שהוא איש של שלום,
    ואם יום אחד יפגש עם מנהיגי החמאס- הוא ילחש באוזנם שהאיסלאם הוא דת מתקדמת וסובלנית.

    השבמחק
  2. גרי - הכל נכון. אכן פרס הוא תותח-על של קלישאות, אבל את התואר 'סיירת' לתלמידי ישיבת 'מרכז הרב' העניק ביבי נתניהו - גם הוא איש המליצות הנבובות - ולא פרס.

    השבמחק
  3. זו בחירתך, כמובן, להתייחס לענין כאל "דברי חנופה" וכאל "אוסף של קלישאות על גדולתם של הרבנים הזקנים" (סגנון "משכילי").

    ניתן להתייחס לכך באופן שונה. המגזר החרדי הינו פלח נכבד באוכלוסית ישראל, ומוסד הנשיאות מבקש לכבד אותו כמו כל מגזר אחר, ובתוך כך להביע הערכה אל האישים המוערכים בעיניו.

    השבמחק
  4. שמעון פרס אוהב פרסום יש לו חוש להיסטוריה הוא יודע שלא יחיה הרבה שנים --מעונין שיזכר בצורה חיובית בכל החוגים כולל החרדים הקיצוניים.

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.