המלתחה היהודית, כך מספר לי שאול רזניק, התעשרה בפריט ביגוד חדש עם ארומה תנ"כית – שק עיזים.
מה בכלל אפשר לעשות עם שק עיזים? כמובן, להתעטף בו!
השק הזה, שגזור על פי מנהג האר"י, כוחו יפה (שנאמר 'השקיפה ממעון קדשך', ואין 'השקיפה' אלא 'השׂק יפה') לתשובה שלמה ולהתקבלות התפילות, להכנעה ולשברון לב.
השק – שנתפר ונגזר כמנהג הקדמונים – מוצע לרבים במבצע מיוחד. כל מי שקונה שק יקבל גם ספר (או ההפך).
בדיקה קצרה במרשתת הפנתה אותי לאתר 'סודות הקבלה בראשות הרב משה ארמוני שליט"א'. הסרטון שנמצא שם מסביר בנועם למה כדאי לכל אחד ואחד להתעטף בשק העיזים ('זה כמו שכפ"ץ', אומר האברך העבדקן שמשווק את השק ומשבח את מקחו).
אל תקרי "הרב משה ארמוני שליט״א" אלא "המקובל ג'ורג'יו ארמני נרו יאיר"
השבמחקמעניין אם הרב בוידאו עצמו מאמין להבל הזה או שזה פשוט שיווק ציני.
בקרוב: כורסת מנהלים עם רצועת שק....
השבמחקהשכפ"ץ יעיל במיוחד להגנה בשעת "גלגולי שלג"...
השבמחקמסופר שחסיד אחד אמר לרבי מקוצק שהוא אינו אוכל אגוזים בחודש תשרי משום ש"אגוז" זה בגימטריה "חטא", הרבי מקוצק הגיב בביטול: הלא חטא גם הוא בגימריה חטא ולא ראיתי שאתה נזהר כ"כ שלא לחטוא...
השבמחקאיזו בושה ואיזו חרפה! רוצה לעשות משהו "מועיל לשובה"? שפר את מעשיך!
שקי עיזים לא יעשו אותך לבן אדם יותר טוב, גם לא אלה הדוקרניים במיוחד!
שאלה למוהר"ר דוד אסף - מהו ה"שקו-צית" הזה שצריך לומר? נשמע כמו שיקסע , לא עלינו (או אלי כן עלינו)
השבמחקשקוצית הן ראשי תיבות של שוועתינו קבל ושמע צעקתינו יודע תעלומות
השבמחקרמי,
השבמחקדובר בראשי תיבות של המלים "שועתנו קבל ושמע צעקתנו יודע תעלומות".
זהו אחד מ-7 הפסוקים בתפילת "אנא בכח", המיוחסת במסורת לרבי נחוניא בן הקנה. לתפילה ערך קבלי רב, וכל פסוק בה הוא בן 6 מלים,אשר ראשי התיבות שלהם נחשבות ל"שם" בעל סגולות רבות. משום כך, נכתבת התפילה לעתים בקמיעות וכד' בראשי תיבות,לשם שמירה.
התפילה נאמרת ברוב הקהילות בקבלת שבת, וכן מופיעה בסידורים במקומות נוספים, כגון במסגרת הקרבנות שלפני תפילת שחרית, ובאירועים שונים.
אני מניח שהקישור של השם שקוצי"ת לנושא דנן הוא שתי האותיות הראשונות, ש"ק, שכן הסגולות והתפילות הקבליות הן פעמים רבות מעין משחקי מלים ותו לא.
האם אחרי ההבלותא הזאת יש עוד מקום לומר בתפילת שמונה עשרה: אַתָּה חוֹנֵן לְאָדָם דַּעַת וּמְלַמֵּד לֶאֱנוֹשׁ בִּינָה? - מסופקני...
השבמחקתמהתני שלא הוזכר המקור הקדום ביותר ללבישת בגדי שק על הגוף. מילא, החרדים אינם לומדים תנ״ך, אבל אתה, פרופ. אסף?
השבמחקהנה, מלכים ב פרק ו פסוק ל:
השבמחקהשק הזה, שגזור על פי מנהג האר"י, כוחו יפה (שנאמר 'השקיפה ממעון קדשך', ואין 'השקיפה' אלא 'השׂק יפה') לתשובה שלמה ולהתקבלות התפילות, להכנעה ולשברון לב.
מה הכוונה ב"השקיפה ממעון קדשיך"? האם זה אומר שהשק יותר יפה ממעון קדשיך, או שהשק היפה, מקורו במעון קדשיך? או אולי גם וגם? גיי ווייס.