יום שני, 18 ביולי 2016

לא תתורו אחרי עיניכם

כמה כיעור וכמה 'יצר הרע' יש במאבקם של חרדים בנשים בכלל ובפיתויי המין בפרט... התאבדותה הטרגית של אסתר ויינשטיין, חסידת גור לשעבר שיצאה בשאלה, הציפה על סדר היום לא רק את היחס האכזרי כלפי מי שמעז לנטוש את העולם החרדי, אלא גם את 'תקנות הקדושה' (תָּקוּנֶס) הדרקוניות של חסידות גור, והדברים ארוכים ויגעים.

ביחס המשפיל לנשים, שמבחינה פסיכולוגית מסתיר מאחוריו  הו, כמה בנאלי  יצרים אפלים, כבר עסקנו כאן לא פעם (למשל, המפלצת: מעמד האשה בראי השבועון החרדי 'מרוה לצמא'). הנה כמה דוגמאות קטנות נוספות מזוטו של ים.

א. איפה הזונה?

שוד ושבר בקהילת קודש בני ברק. אולפנת 'צביה'  ששייכת למגזר החרדי-לאומי (חרד"לי), ואפשר להניח שתלמידותיה מתלבשות בדרך הכי צנועה שיש  עוברת מרחוב מימון לרחוב אחר. היעלה על הדעת? 'גזירה' כזאת לא הייתה מאז ימי אנטיוכוס, שכן כניסתן של הבנות הללו לשכונה תביא 'ללא ספק' ל'פגיעה חמורה באורחות חיינו ובחינוך הטהור של ילדינו'.

הוועד קורא 'לכל מי שחם לבו בקרבו' לפנות אל הגבאים והרבנים, ואכן הביטוי 'חם לבו', שמתייחס לרגש הקנאות, משקף גם את שצף היצר הסקסואלי המפעם בלבבם החם של בעלי המודעה.


עידו וינטר, שהעביר לי את המודעה המגעילה הזו, שהגיעה אליו ב'ווטסאפ', שם לב שבכותרת המודעה, שמאזכרת את הפסוק הידוע 'אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה קִרְיָה נֶאֱמָנָה מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט צֶדֶק יָלִין בָּהּ וְעַתָּה מְרַצְּחִים' (ישעיהו, א 21), הושמטה המילה 'לזונה'.

אז זה כל העניין. לא סתם הושמטה המילה, אלא כדי שכל מי שקורא את המודעה ייתן דעתו לכך ומיד יקשור בין ה'זונה' של ישעיהו (ירושלים של ימי בית ראשון) לבין ה'זונות' של ימינו  הבנות של אולפנת צביה...

ב. אוי לעיניים

עיניים הם, כידוע, מגרות נורא. אפילו יותר משיערה של אשה נשואה, ולכן צריך לכסותן כתריס ומגן לפיתויי היצר. הנה סוג של אמנות עממית, כפי שהיא נשקפת מחלון הראווה של חנות 'חסדי שמואל' למוצרי תינוקות, בשכונת עזרת תורה בירושלים.

איכשהו יש לי הרגשה שהמדביקים הם בעלי החנות עצמם, שמבקשים להקדים רפואה למכה. 'עדיף מדבקה עם ברקוד, מאשר שמשה מנופצת', הם בטח אמרו לעצמם. מעניין שלא שמו לב, שעל המדבקה בתמונה העליונה כתוב 'מנשא חזה', שזה, לדעתי, מגרה הרבה יותר.

צילומים: יונתן ק.

ג. מועדון הגברים

לבר-מצווה של נכד הרבי מטאלנה לא תישלחנה הזמנות אישיות. המזמין הוא האב (ואין מדובר במשפחה חד-הורית) והמוזמנים הם גברים בלבד.



20 תגובות:

  1. ועל כל אלה, ועוד, בוכה הנביא.

    השבמחק
  2. אופנתי להעלות מחלוקות מן הסוג הזה לאחרונה. ההלכה לא השתנתה בהרבה מאז חתימת המשנה, בשנת 200 לספה"נ. היא רק קיבלה את הפרשנות וההתאמות של האמוראים, הראשונים והאחרונים, עד ימינו אלה. המאבק הפנים דתי בין השמרנים למחדשים, גם הוא אינו חדש. ר"ל: קיצונים היו ויהיו בכל חברה, ואולי עלינו לחפש את המאחד במקום את השונה והקיצון, ע"מ ללמוד לחיות יחדיו. אנחנו בסה"כ חדשים כאן. הצעה אישית לסדר: כדאי לפנות לדמות רבנית מתונה, ולקבל את התייחסותה לדברים. רק לשם הפרספקטיבה, ולבסוף: כיף לקרוא את דבריך, מאז נחשפתי לא מפספס! תודה!

    השבמחק
  3. מי שראה את הסרט המעולה "זרע קודש" של הבימאי החרדי אור ישר מבין את עןמק העיוות והחולניות שביחסם של החרדים לענייני גירוי מיני. הנה קישור, שייה צפייה. http://www.dailymotion.com/video/x33bofa

    השבמחק
  4. הקיצונות הזו היא ריאקציה טבעית לפריצות הנוראית השוררת ברחוב החילוני, דומה שכל הגבולות כבר נחצו, חולצות בטן, מכנסונים קצרצרים, מכנסיים עם גזרה נמוכה, ענין של זמן עד שיתחילו להסתובב כמו נשות השבטים באפריקה. האשה הניאו-ליברלית אינה מתחשבת ואינה מכבדת לא את גופה ולא את סביבתה. ואחר כך לועגים לנשות השאלים. טלו קורה מבין עיניכם.

    השבמחק
    תשובות
    1. מייצג הקב"ה עלי אדמותיום שישי, 22 יולי, 2016

      בס"ד
      טפו טפו טפו ועוד בלשוין הקוידש מדברים על הגויעל נפש של אפריק'
      שם יש גברים העושים ילדים למשות השבטים.
      טפו טפו טפו

      מחק
    2. אריק, ישר כח על בקיאותך המדהימה בכל פרטי הלבוש של הנשים הניאו ליברליות. כבר מזמן לא ניתקלתי במומחיות כזו.

      מחק
  5. אריק חביב, מי אני ומי אתה שנקבע את הגבולות? את הגיזרה? מה רע בלבושן של נשות השבטים באפריקה? מי אנחנו שנבקר אותם? מי אנחנו שנקבע מה מכובד ומה לא? תגובתך נשמעת לי קצת מתנשאת כאילו האמת היא רק אצלך, והרי בעניינים כאלה אין אמת, וכל אחד ינהג כפי שנוח לו, ומי שלא נאה לו ולא יכול לבלום את יצרו שלא יביט.

    השבמחק
    תשובות
    1. חברה ללא כבוד הדדי וקוד התנהגות\נימוס לא יכולה להתנהל בצורה מתוקנת. ואם זו הבחירה של הציבור החילוני אז בבקשה שלא יתלוננו על ההקצנה ברחוב החרדי שהיא תוצאה ישירה של ההקצנה ברחוב החילוני.
      בציבור החרדי יש כללי התנהגות הלכתיים בסיסיים שלמעט מקרים יוצאי דופן, תורמת לסביבת עבודה\חיים נוחה לכולם. בתור אחד שנלחם מלחמת חורמה בהקצנה החרדית אני יכול לומר לך שאם הברירה היא בין ההקצנה החילונית לזו החרדית אעדיף את החרדית ללא כחל ושרק.

      מחק
    2. גם לחברה מדאע"ש יש אותן העדפות.

      מחק
    3. ההקצנה ברחוב החרדי היא מול נשים בלבד!! אני לא תומכת בכך שנערות ונשים לבושות לבוש קצרצר, זה טעמן גם אם הוא חסר חן בעיניי. אך להשוות את חופש הבחירה של אישה לכך שגברים מחליטים עבורה ועבור ילדות בנות 3 -4 -5 איזה עובי יהיה לגרביון, שהחולצה תהיה סגורה עד לצוואר ומעלה מכך וכו', זה כבר חוצה גבול. אין לאישה בעולם החרדי זכות בחירה וזכות דיבור בציבור. וגם בביתה היא חייבת להיות קשובה או לאביה או לבעלה. גם אתה כותב את דבריך מזווית גברית מתנשאת .

      מחק
  6. הזמנות לבר מצווה לגברים בלבד הן מציאות רווחת בחוגי החרדים, וכיום מסיבות בת מצוה ללא-גברים הן תופעה גם בחוגים מסוימים של סרוגים. ולעניין הלבוש, שלשום ראיתי במאה שערים אשה משולשלת בכמה חלקי שאלים מקדקוד עד המדרכה, ואתה שתי ילדות פיצפוניות משולשלות אף הן אבל מצוואר בלבד, ללמדנו שעדיין קטנטנות אלו נהנות מרווקותן. אמנם השלליות הללו אינן מוצאות חן גם בעיני חרדים. לטעמי, לא הפסדנו כקליפת השום מהתכסותן הטוטלית של הנשואות, אבל רחמי על העוללות. לזכותן של הנשים הנעלמות כליל ייאמר, שהן מאירות באור אחר את הבדיחה המזרח אירופית [מדרויאנוב?] על החתן שסירב לישא את כלתו אלא אם יראנה בלבוש חוה, שמא יש בה מום. משסודרה האפשרות, נשאל אח"כ: נו? - והשיב: האף שלה ארוך מדי.

    השבמחק
  7. שקרים פסבדו-פמניסטיים. אין הקצנה לגברים.. בוודאי שיש; לבוש שחור לבן בלבד, אסור אינטרנט, אסור סמארטפון, אסור ללכת להופעות.
    הנשים בציבור הדתי-חרדי מקבלות על עצמן את גדרי הצניעות מבחירה עצמית של קיום המצוות. אכיפה קיימת בד״כ בבתי ספר ומוסדות לימוד ומי שאוכף אותה בפועל הן נשים

    השבמחק
  8. שלום וברכה
    אני שייך לזרם החרד"לי ואצלינו נהוג במסיבות בת מצווה לזמן רק נשים, כך שזימון גברים לבר מצווה אינו מנהג זר

    השבמחק
  9. על המכנסיים הקצרצרים האלו, שמרגיזות את הקורא אריק, אמור: מיני-כנס בנשימה אחת, וללא סימן שאלה בסוף...
    ודי לחכימא....

    השבמחק
  10. אני בסך הכל אומר שלהיות מוטרד מהקצנה רק בצד אחד של המטבע זו צביעות. דעתי היא שיש קשר ישיר בין השתיים. ככל ההקצנה החילונית גוברת כך גם מקבילתה החרדית

    השבמחק
    תשובות
    1. וכך גם בצד השני "ככל ההקצנה החרדית גוברת כך גם מקבילתה החילונית".

      מחק
  11. נהניתי מאוד מן הפנינים של איתי. פלאי פלאות של ממש. וכדי שלא יפסידון הקוראים,חלילה,הריני מצטטו:
    מי אני ומי אתה שנקבע את הגבולות? את הגיזרה? מה רע בלבושן של נשות החרדים? מי אנחנו שנבקר אותם? מי אנחנו שנקבע מה מוגזם ומה לא? תגובתך נשמעת לי קצת מתנשאת כאילו האמת היא רק אצלך, והרי בעניינים כאלה אין אמת, וכל אחד ינהג כפי שנוח לו, ומי שלא נאה לו, שלא יביט.

    השבמחק
    תשובות
    1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      מחק
    2. צפאָסעֶר יקר, אני איתך במאבקנו הצודק. מסכים עם כל מילה שצטטת וגם עם השינוי ששינית. יישר כוייח!!
      (גילו נאות ולמען הסר ספק - שתי תגובותי הקודמות נמחקו עקב טעויות הקלדה קלות שגיליתי לאחר הפרסום. אצבעותי מהירות יותר ממוחי)

      מחק
  12. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.