יום שני, 29 באוגוסט 2016

חדש על המדף: רבי כחול; השילוש הקדוש; משאית כשרה; בכור קטורת

א. חוזרים לבית ספר

מיועד למעריצי הרב מרדכי אליהו ובני משפחותיהם. את הרבי הכחול אפשר להשיג גם באדום.

צילום: אלון אוהב עמי

ב. כשרות אלטרנטיבית

על השוקולדים הנהדרים של חברת 'לינדט' השווייצרית, אין צורך להכביר מילים. כל מי שאוהב שוקולד יודע שאין עליהם. אבל בכל הקשור לעולם הכשרות אין גבול להפתעות. על גב אחד השוקולדים מצאתי את אישור הכשרות המפתיע הזה:
בהשגחת משולש K ארה"ב ובאישור הרבנות הראשית לישראל
משולש K? זה קשור למשולש ברמודה איכשהו?


לא תאמינו, אבל בתווית אחרת מופיע במקום המילים 'משולש K', ציור של משולש... (אצבע משולשת?)


הפיתרון לחידת המשולש נמצא כאן.

וכאן לוח סימני הכשרות האמריקניים, סבך גראפי שאמור להיות מוכר לכל מקפיד (תודה לאפרת קמפניינו):


מה שעוד יפה בסיפור ההכשר המשולש הוא הגלובליזציה של המוצר.

ובכן, השוקולד הוא משווייץ; היצרן יושב בצרפת או בגרמניה (בהתאמה לתמונות); המשווק הוא בישראל; הכשרות היא מארה"ב...

ג. משאית כשרה למהדרין

אם לשוקולד לינדט יש כשרות משולשת למשאית ההובלה בקירור של 'דגי ירושלים' (ידעתם שיש לירושלים דגים משל עצמה?) יש כשרות מרובעת.

זו הפעם הראשונה בחיי שאני נתקל במשאית עם הכשר, ולא סתם הכשר אלא ארבעה הכשרים שונים. נדמה לי שזה יכול להיות סטרט-אפ נפלא ורווחי שעוד לא חשבו עליו – משגיחי כשרות של מכוניות (עם אפשרות לפילוח עדתי ומגזרי).

צילום: יונתן ק.

ד. מכת בכורות

מי שהכשרויות הללו סחררו את ראשו תמיד יוכל להריח קטורת ולהירגע. ולא סתם קטורת אלא 'בכור קטורת', הבכור במשפחת קטורת המאושרת, שבכוחה להפיץ אנרגיה טובה ולהשכין שלום בבית.

הסבר: '[ב]בכור שבע (כך!) מינים של סגולות נגד עין הרע וחרדות' וגו'.

למכירה בדוכנים המובחרים בשוק מחנה יהודה בירושלים.

צילום: נטע אסף

22 תגובות:

  1. כשאי לשים לב שאחת הכשרויות על המשאית המפוארת (זו שבהשגחת הרב רובין) היא בתוקף עם "הולוגרמה"! אם הבנתי נכון הרי שזו כשרות משוכללת ומודרנית שמרחפת באויר כמו הולוגרמה. ממש ימות המשיח של הטכנולוגיה.

    השבמחק
  2. אם אתה מופתע ממשולש הכשרות, הרי זה רק מפני שאינך מכיר את שוק הכשרות האמריקאי... ה-Triangle-K הוא אחד מסימני הכשרות הנפוצים, יחד עם ידידנו הוותיק OU והכף-K (האות K בתוך האות כ', אם כי המקומיים יבטאו זאת לעתים קרובות "קוף-K"). גופי כשרות אמריקאיים משתמשים בסמלילים (לוגואים) גם כדי שהקונים יזהו בקלות את ההכשר על המוצר, וגם משום שחוקי זכויות היוצרים מגינים על בעלי סמלילים ומאפשרים למנוע זיוף. יש עוד עשרות סמלילי כשרות בארה"ב, לחלקם שמות עוד יותר משעשעים; למשל ה-Tablet-K אינו מייצג מחשב-לוח כשר אלא כולל את האות K בתוך ייצוג של שני לוחות הברית.

    השבמחק
  3. התחרפנות העם הזה עולה בקצב מעריכי.

    השבמחק
    תשובות
    1. הבורות ושנאת הדת עולה בקצב כפול מזה

      מחק
  4. שמישהו כבר יגיד לי איך חלב נוכרי יכול להיות גם לא כשר וגם כשר

    השבמחק
  5. כשם שאדם יכול להיות יהודי לפי רבנים מסויימים ולא יהודי לפי אחרים

    השבמחק
  6. מאיר: חז"ל אסרו על שתיית חלב נוכרי. כמו רוב איסורי הנוכרים יש כאן שני רבדים - ההנמקה המוצהרת, והרצון המוצהר-למחצה להרחיק את היהודים מהנוכרים מבחינה חברתית וכלכלית. במקרה הזה ההנמקה המוצהרת היא החשש שנוכרים יערבו בחלב הכשר חלב מבהמות לא-כשרות. ההנמקה הזו איפשרה לפוסקים בני ימינו לטעון שבתעשיית חלב מודרנית ומפוקחת על ידי הרשויות החשש הזה כבר לא רלבנטי ולכן אפשר להשתמש בחלב. כמובן, לא כל הפוסקים קיבלו את הטיעון הזה, אבל יותר פוסקים אימצו אותו ביחס לאבקת חלב מאשר ביחס לחלב ניגר. לכן יש כאלה שאוכלים מוצרי חלב של נוכרים, יש כאלה שאוכלים רק מה שמיוצר מאבקת חלב אבל לא מחלב ניגר, ויש כאלה שלא אוכלים שום דבר. זה אחד התחומים שמבדילים בין הכשרים "מהודרים" ל-"רגילים" בתחום החלבי ובדרך כלל גם בין דתיים לחרדים.

    השבמחק
  7. מקור המילה 'בכור' הוא בערבית והוגים אותה בכור בשורוק ולא בחולם. אני מכיר את המילה עוד מבית הוריי, כאשר מדובר בתערובת של מינרלים, תבלינים ושרפים שונים, המשמשת כקטורת לטיהור הבית

    השבמחק
  8. לענין המשולש,ברור שמי שיצר את התוית חסר כישור גרפי על מנת להעתיק או ליצור את התוית כפי שהיא

    השבמחק
  9. פרןפ' אסף, היום לא התעלית על עצמך, האם לא ברור שסמלי הכשרות על המשאית מציינים את הכשרות של המוצרים שהיא מובילה?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש כנראה בעייה עם חוש ההומור שלי, אם המסקנה שלך היא שאני באמת חושב שמשאיות צריכות כשרות...

      מחק
    2. for your information , the triangle -k is NOT relied on by any reputable other hechsher in the USA , other than for products that do not need a hechsher at all. caveat emptor.....

      מחק
    3. בארה"ב אפשר לקבל הכשר גם על משאיות. ראה את הURL. http://www.crcweb.org/Forms/New/Trucking.php

      מחק
  10. עלי כהן ירושלמי בעברויום שישי, 02 ספטמבר, 2016

    בוודאי שיש דגים בירושלים. לירושלים גם ים משלה, עם חוף ("חוף ירושלים"). לא לשכוח ש"ים" זה משכבר הימים הסימון ל"ירושלים" (לאחר קום המדינה עד 1960 היה סימון שלטי הזיהוי הירושלמים בכלי הרכב שעברו את המבחן במשרד הרישוי הירושלמי- "ים"). והמקפידים יוסיפו שירושלים נטלה תשעה קבין של חכמה והעולם כולו -קב אחד, והים מלא חכמה....

    השבמחק
  11. האם אפשר (וצריך?!) לשרבב גם את משרד התחבורה ואולי גם את המשרד לבטחון פנים לעניין ההכשרים למשאיות?! אני חושבת למשל שהמדובר בהמצאה ענקית שתסייע לנהגות ולנהגים להילחם בתופעה שידועה כ"מצ'עממם" לי בכלל ובפקקים בפרט: שכן , כעת - מה משעמם ולמי משעמם ? הרי רק מלהסתכל על הכשרויות של המשאית שלפניך יתעוררו כל בני מעיך ותצליח לשמור על ערנות גם בפקק בן שלוש שעות ומעלה! אכן ,כל הכבוד לבנ"י שמצאו דרך להרוס גשר בחברותא ולשמור על משאיות שלא ייצבעו בצבע אחד ועוד וןעוד תרתי דסתרי...

    השבמחק
  12. אם נבור את התבן מן הבר (גם מן הBar של השוקולד) עלית על נקודה נכונה. הרבה מוצרים מתהדרים בהכשרים שכל ראש על הכתפיים אמור קצת לתמוה על הפרקטיות שלהם, וממילא, גם על היעילות שלהם. בימי חרפי שאלתי רב שהבין הרבה בענייני כשרות על כשרותו של שוקולד שוויצרי ידוע והתשובה שקיבלתי היא זו: 'הרב שכביכול מכשיר את השוקולד הלך מזמן לעולמו. מי שממשיך לתת את תעודת ההכשר הוא הבן שלו שבכלל גר בארצות הברית. אם בעיניך זה בסדר, אז זה כשר.'

    השבמחק
  13. קיי משולש? KKK, כל אחד מכיר....

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.